Flashback 2019. Podsumowanie roku, część III: artystki/artyści

1 218
Artykuł
Flashback 2019. Podsumowanie roku, część III: artystki/artyści

Podsumowania roku 2019 część trzecia i ostatnia! Przyszła pora abyście poznali wybory rodzimych artystek i artystów z samej czołówki sceny.

Podsumowanie roku 2019 według Muno.pl. Nowa formuła

W tym roku postanowiliśmy nieco inaczej podejść do kwestii podsumowań. Zamiast bezdusznych rankingów, zdecydowaliśmy zadać sobie i innym kilka pytań. Odpowiedzi na nie stanowią streszczenie tego, co najbardziej poruszyło nas w ciągu 2019 roku, zarówno w pozytywnym, jak i negatywnym znaczeniu. Dzięki temu znalazło się miejsce na zachwyty, lecz również krytykę.

Sprawdź podsumowanie autorstwa naszych redaktorów

Podsumowanie roku 2019 według Muno.pl. Trzy grupy głosów

Podsumowanie roku 2019 podzieliliśmy na trzy części, a dokładniej na trzy grupy autorów. Swoje typy wskazali redaktorzy Muno.pl, przedstawiciele polskiej branży klubowej, a także związani z nią artyści i artystki. Czas na wybory tych ostatnich. Poznajcie je!

Sprawdź podsumowanie autorstwa reprezentantów polskiej branży

Przesuń i zapoznaj się z kolejnym podsumowaniem.

Podsumowanie roku 2019: Aksamit

Aksamit

Aksamit

Utwór, od którego nie mogłam uwolnić się w 2019:

Koen HoetsNostalgia

3 płyty, których słuchałam najczęściej w 2019

Unbalance ‎– Unbalance Ten
Umwelt ‎– Abandon In Place
Dycide ‎– Mond

3 najlepsze występy/sety jakie słyszałam na żywo w 2019:

Set Tadeo, Ved Siden Af
Dasha Rush, Tresor
Claudio PRC, Transformator

Najlepsza impreza klubowa, na której byłam w 2019:

All You Need Is Ears, Tresor

Najlepszy festiwal na jakim byłam w 2019:

W 2019 roku miałam dużo pracy, nie udało mi się prywatnie wziąć udziału w żadnym festiwalu.

Najciekawsze nowe zjawisko (trend/gatunek/impreza lub festiwal/artysta):

Przede wszystkim wrocławski klub Transformator i jego rozwój. The place to be.

Projekt AV live Dashy RushAurora Cerebralis 360°.

Największe rozczarowanie:

Z punktu widzenia didżeja: bardzo odczuwalna hierarchia na polskiej scenie, wielokrotnie powielane polskie line-upy, przez co szanse na rozwój w Polsce nie są odpowiednio wyważone względem ilości zdolnych osób.

Na co najbardziej czekam w 2020 roku:

Nie mogę doczekać się Audioriver Festival. Ogłoszono już kilka mocnych punktów line-upu, w tym Orbital. <3 Ale jest to też wydarzenie, z którym mam przyjemność współpracować od kilku lat tworząc stage design i aranżacje płockiego parku do trzeciego dnia festiwalu – Sun/Day. W przyszłym roku czeka nas dużo zmian, o których nie przestaję myśleć w ostatnich dniach! Czekam też na nowy album Cio D’or.

Artysta/Artystka, o którym będzie głośno w 2020:

K POD, czyli Konrad Podsiadłowski.

Przesuń i zapoznaj się z kolejnym podsumowaniem.

Podsumowanie roku 2019: Young Majli

Young Majli

Young Majli

Utwór, od którego nie mogłam uwolnić się w 2019:

Dave feat. Burna Boy – Location

3 płyty, których słuchałam najczęściej w 2019:

SkeptaIgnorance Is Bliss
Kaitlyn Aurelia SmithTides: Music For Meditation And Yoga
Anthony NaplesFog FM

3 najlepsze występy/sety, jakie słyszałam na żywo w 2019:

Objekt A/V show, Primavera Festival, Barcelona
Octo Octa, Ulica Elektryków, Gdańsk
re:ni b2b Laksa, Ciało, Wrocław

Najlepsza impreza klubowa na jakiej byłam w 2019:

Warm Up to Date na Krakowska 100, Wrocław

Najlepszy festiwal na jakim byłam w 2019:

Primavera Festival w Barcelonie. Bardzo podobało mi się też na Upper Festivalu w Katowicach.

Najciekawsze nowe zjawisko (trend/gatunek/impreza lub festiwal/artysta):

Wszelkie akcje safe space w polskich klubach i ilość miejsc, która się w nie zaangażowała.

Największy zawód w 2019:

Wciąż mało producentek w Polsce.

Na co najbardziej czekam w roku 2020 (trend/impreza/festiwal/album lub powrót artysty):

Marzy mi się, żeby imprezy klubowe zaczynały się popołudniu i kończyły tak koło północy, wierzę, że ten trend totalnie przejmie scenę. 😉

Artysta/artystka, o którym/której będzie głośno w 2020:

TSVI/Anunaku to ulubiony producent 2019 Waszych ulubionych producentów, kolejny rok pewnie będzie należał do niego.

Przesuń i zapoznaj się z kolejnym podsumowaniem.

 

Podsumowanie roku 2019: VTSS

VTSS

VTSS

Utwór, od którego nie mogłam uwolnić się w 2019:

JauntixAtlantyda (hehe)

3 płyty, których słuchałam najczęściej w 2019:

Bjarki – Happy Earthday (K7)
Pelada – Movimiento Para Cambio (PAN)
V/A – The World Of Monnom Black II (Monnom Black)

3 najlepsze występy/sety, jakie słyszałam na żywo w 2019:

Amnesia Scanner, Atonal Festival, Berlin
SPFDJ, C12, Bruksela
Bjarki, Reaktor, Amsterdam

Najlepsza impreza klubowa na jakiej byłam w 2019:

Unter, NYC, maj 2019
Spielraum, Amsterdam, grudzień 2019
Missing Persons Club, Glasgow, maj 2019

Najlepszy festiwal na jakim byłam w 2019:

Unsound Festival <333333

Najciekawsze nowe zjawisko (trend/gatunek/impreza lub festiwal/artysta):

Jak Säule – trzecia sala w Berghain – stała się lokalnie uważanym za najbardziej „taste-making” klubem w Berlinie, zbierając nową, czwartkową publikę, dając ujście słuchaczom, którzy zarzucali programowi głównej sali, że staje się odrobinę zbyt bezpieczny, nieświeży i nudny.

Największy zawód w 2019:

Techno twitter, cancel culture.

Na co najbardziej czekam w roku 2020 (trend/impreza/festiwal/album lub powrót artysty):

Czekam na wejście nowego pokolenia „euro techno” na duże sceny festiwalowe, lekkie odsunięcie od lat tych samych nazwisk z ich niezdrowymi, festiwalowymi 10k+ fee i powiew świeżej energii.

Czekam również na więcej polskich artystów w międzynarodowych line-upach. 2019 był i tak dużym rokiem dla polskich artystów i festiwali, jak np. dla Unsoundu (wiadomo) czy Instytutu, które były na ustach miedzynarodowych mediów i słuchaczy, oraz artystów takich jak Sept, Olivia lub Błażej Malinowski, bookowanych coraz częściej za granicą.

Liczę też, że będziemy bardziej cieszyć czy chociaż akceptować sukcesy rodaków i wspierać siebie nawzajem. <3

Artysta/artystka, o którym/której będzie głośno w 2020:

Crystal Geometry, Sept.

 

Przesuń i zapoznaj się z kolejnym podsumowaniem.

Podsumowanie roku 2019: DEAS

Utwór, od którego nie mogłem uwolnić się w 2019:

To jest zawsze bardzo trudne, by z całej masy tak dobrej muzyki wybrać jeden. Były chyba dwa takie nagrania. Jednym z cześciej granych utworów tego roku przeze mnie było Give It Up od Planetary Assault Systems

Kolejny to Kontrol od legendarnego już artysty, Industrialyzer.

 

3 płyty, których słuchałem najczęściej w 2019:

Planetary Assault System – Straight Shooting
Pablo Matero – Weired Reflections Beyond The Sky
Sebastian Mullaert – A Placed Called Inkons

3 najlepsze występy/sety, jakie słyszałem na żywo w 2019:

Robert Hood podczas Pan-Pot invite w Barcelonie. Kocham Roberta miłością szczerą od lat.
Industrialyzer, w klubie De Marktkantine w Amsterdamie. To był techniczny roller coaster dla mnie.
Peter Van Hoesen na Audioriver Festival, „zrobił to” w świetnym stylu.
Dixon b2b Ame, 5-godzinny set w Amsterdamie. Znalazłem sie na tej imprezie trochę przypadkiem, nie mając żadnych oczekiwań. I chociaż nie jest to muzyka jakiej słucham na co dzień, to jakościowo było to tak dobre, że nie sposób było przejść obojętnie.
Wyszło cztery. 😉

Najlepsza impreza klubowa na jakiej byłem w 2019:

Tyle było tych super imprez, nie mam jednej jedynej. 🙂

Najlepszy festiwal na jakim byłem w 2019:

Ze względu na niesamowitą lokalizację Beats For love, Dolne Vitkovice w Ostravie. Festiwal odbywa sie w byłej przestrzeni kompleksu górniczo-hutniczego. Wspaniały, post-przemysłowy, nadgryziony zębem czasu teren, gdzie produkowano przez ponad 160 lat stal.

W Polsce Audioriver Festival oraz Wisłoujście!

Najciekawsze nowe zjawisko (trend/gatunek/impreza lub festiwal/artysta):

Cieszy mnie wciąż rosnąca popularność elektroniki na naszym rynku, o czym świadczą kolejne nowe miejsca, jak i organizowane przez promotorów niezależne imprezy w różnych lokalizacjach! Serce rośnie! 🙂

Największy zawód w 2019:

To nie jest może zawód, ale nie do końca rozumiem gradację „jakości” grania przez pryzmat tempa. Szybciej nie zawsze oznacza lepiej… chyba. 😉

Na co najbardziej czekam w roku 2020 (trend/impreza/festiwal/album lub powrót artysty):

Czekam na moment, w którym label/etykieta nie będą miały znaczenia. Kiedy liczyć będzie się tylko i wyłącznie muzyka, bez względu na miejsce jej wydania.

Artysta/artystka, o którym/której będzie głośno w 2020:

Kas:st

 

Przesuń i zapoznaj się z kolejnym podsumowaniem.