Artyści w centrum uwagi, czyli nowa platforma Umka będąca konkurencją dla hegemonów

„Dzięki analityce muzycznej artyści mogą umieszczać swoje utwory na odpowiednich playlistach i w stacjach radiowych, menedżerowie mogą mierzyć kampanie promocyjne, a szefowie działów A&R mogą szybciej wyszukiwać niekryte dotąd talenty. To tylko kilka przykładów na to, jak można zaoszczędzić czas i ułatwić sobie pracę”. Brzmi jak tania reklama Twojej ulubionej firmy marketingowej? Nie tym razem. To fragment opisu platformy Viberate stworzonej przez Umka. Na czym polega jej działanie?
Deezer, Tidal, Apple Music, Amazon Unlimited Music, Spotify, YouTube Music. Platform streamingowych z muzyką jeszcze nigdy w historii nie było tak wiele jak teraz. Dylemat wynikający z wyboru odpowiedniej dla artysty platformy nie jest wcale łatwy, zwłaszcza dla młodych i aspirujących producentów. Na samym tylko Spotify każdego dnia wrzucanych jest ponad 60 tys. utworów, a każde nowe wydawnictwo konkuruje z prawie 100 milionami innych. Jak widać, warunki do tego, by odnieść sukces, albo dać się zauważyć, są niezwykle trudne. Na ciężkie czasy przychodzi Umek i jego platforma Viberate – konkurencja dla hegemonów świata streamingu.
Fot. Viberate
Umek przedstawia Viberate
Dzięki narzędziu analitycznemu platformy Viberate Uroš Umek pragnie zwiększyć rozpoznawalność szczególnie artystów na początku swojej przygody z muzyką. W tym celu opracował kompleksowy program będący jednoczenie platformą analityczną:
Chcieliśmy przekształcić suche dane w bardziej użyteczne wnioski. My, artyści, potrzebujemy tego rodzaju informacji, aby zwiększyć liczbę streamingów, dotrzeć do naszych fanów, znaleźć potencjalne rynki, a także uczyć się od siebie nawzajem. Każdy zasługuje na sukces i utrzymanie się z muzyki. Wielkie budżety i wielkie wytwórnie nie powinny być jedynym czynnikiem decydującym. Jesteśmy tu po to, by dać każdemu artyście i wykonawcy szasnę zaistnieć.
– mówi Umek
Viberate to badawcza i analityczna platforma monitorująca wszystkie najważniejsze kanały społecznościowe i muzyczne (Spotify, Beatport, Instagram, YouTube itp.), która wykorzystuje dane, aby określić, jak każdy artysta radzi sobie w sieci i jak wypada pod względem popularności w porównaniu z innymi podobnymi artystami, a nie tylko supergwiazdami. Dodatkowo, monitorowane są wyniki festiwali, wytwórni, utworów i playlist, aby uzyskać pełen obraz sytuacji.
Sprawdź także
Umek z nowym albumem w lutym 2010

Umek kompiluje dla Hell Yeah

UMEK w Sfinks700! Legendarny producent techno powraca do Polski

Sprawdź także

Umek z nowym albumem w lutym 2010

Umek kompiluje dla Hell Yeah
