Ruszyła kampania wzywająca serwisy streamingowe do płacenia wyższych kwot artystom

News Galeria
Keep Music Alive

Spotify, Tidal i inni globalni gracze streamingowi nie dają zarobić muzykom prawie nic. Sytuację tę chcą zmienić organizatorzy akcji Keep Music Alive.

Kampania Keep Music Alive już wystartowała 

Za kampanię odpowiedzialna jest organizacja zrzeszająca brytyjskich muzyków The Musicians Union oraz stowarzyszenie twórców europejskich The Ivors Academy. Obie te organizacje połączyły siły, aby dzięki Keep Music Alive wywrzeć presję na właścicielach muzycznych serwisów streamingowych.

W ramach inicjatywy organizatorzy nawołują  Spotify, Tidal, YouTube, Amazon, Apple Music do płacenia artystom wyższych opłat licencyjnych w czasie trwania pandemii koronawirusa. Członkowie TMU wyliczyli, że brytyjscy muzycy stracili łącznie ponad 21 milionów funtów od momentu rozpoczęcia lockdownu.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Obecny kryzys pokazał wyraźnie, że biznes muzyczny podtrzymywany jest przede wszystkim przez jego „żywą” stronę – koncerty, występy, spotkania z publiką – i że opłaty strumieniowe są żałośnie niewystarczające. Serwisy streamingowe zarabiają krocie dzięki ludziom tworzącym muzykę, którzy teraz nie mają za co zapłacić swoich rachunków. Taka sytuacja jest absurdalna – napisali w specjalnym oświadczeniu organizatorzy akcji Keep Music Alive.

Keep Music Alive

Ty też możesz wesprzeć inicjatywę Keep Music Alive 

W sieci, pod tym adresem, dostępna jest specjalna petycja, pod którą osoby odpowiedzialne za kampanię zbierają podpisy wspierające ich działania.

Przykładowo: Aby dany twórca zarobił jednego funta, jego utwór musi być odsłuchany na Amazon Music aż 111 razy. Jeżeli muzyk chce zarobić minimalną kwotę za godzinę pracy w Wielkiej Brytanii, słuchacze muszą kliknąć w jego utwór 970 razy. Przy pozostałych serwisach muzycznych wygląda to jeszcze gorzej. TMU i TIA zachęcają także od używania hasztagu #FixStreaming w mediach społecznościowych i informowaniu swoich znajomych o akcji.

Warto przy tej okazji wspomnieć o tym, że np. Spotify włączył ostatnio nową opcję, pozwalającą osobom korzystającym z serwisu na dokonywanie bezpośrednich wpłat na rzecz artystów. Nowa funkcja daje twórcom możliwość linkowania do aplikacji Cash App, GoFundMe i PayPal.me, gdzie słuchacze mogą przekazywać im pieniądze. Spotify nie będzie pobierał żadnych opłat związanych z tymi transakcjami.

Polub muno.pl na Facebooku:

Kup voucher na dowolny koncert

Biletomat.pl
50-500 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →