Usługi streamingowe z rekordowymi przychodami w USA w 2020 roku

Getty Images
News
Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego

Jak wynika z rocznego raportu zrzeszenia amerykańskich wydawców muzyki, The Recording Industry Association of America, przychody z nagrań w USA wzrosły w 2020 roku o rekordowe 9,2 procent do 12,2 miliarda dolarów według szacunkowej wartości detalicznej. Jest to piąty rok z rzędu ze wzrostem tego typu przychodów w Stanach.

Płatne platformy muzyczne były w 2020 roku głównym motorem wzrostu przychodów amerykańskiego rynku muzycznego. O rekordach platformy Discogs za 2020 roku pisaliśmy stosunkowo niedawno. Rekordową liczbę płatnych subskrypcji i przychodów z nimi związanych odnotowano również w USA. Według raportu autorstwa Joshuy P. Friedlandera, starszego wiceprezesa ds. badań i ekonomii RIAA, oprócz wzrostu wartości detalicznej utworów muzycznych w Stanach Zjednoczonych w 2020 roku, zarejestrowano rekordowe przychody wartości hurtowej, których wzrost oszacowano o 8,9 procenta. W rezultacie dało to kwotę większą niż 8 miliardów dolarów.

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

źródło – RIAA

Streaming

Obejmujące szeroki zakres usług przychody ze streamingu muzyki w 2020 roku wzrosły o 13,4 procent (10,1 miliarda dolarów). Kategoria ta obejmuje płatne usługi subskrypcyjne, takie jak Spotify, Apple Music i Amazon Music Unlimited, usługi na żądanie wspierane reklamami: Vevo, YouTube, czy bezpłatna wersja Spotify oraz cyfrowe i dostosowane do potrzeb klienta radia cyfrowe: Pandora, SiriusXM i inne. W raporcie po raz pierwszy uwzględniono przychody z licencji muzycznych z Facebooka. Udział streamingu w całkowitych przychodach stale rośnie. W 2020 roku dobił do 83%.

 

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego

źródło – RIAA

Od 2018 roku płatne subskrypcje należące do usług streamingowych na żądanie, stanowią większość przychodów nagrań muzycznych za oceanem. Po tym względem pełne usługi płatnych subskrypcji w 2020 roku wzrosły o 14,6 procent (do 7,0 miliardów dolarów). Dodatkowo, płatne subskrypcje tzw. limited tierczyli usługi ograniczone przez takie czynniki, jak m.in. dostępność katalogu, czy ograniczenia urządzenia, wzrosły o 13,4 procent do 724 milionów. W tej kategorii znajdują się takie usługi jak Amazon Prime, Pandora Plus, czy chociażby licencje muzyczne dla serwisów streamingowych fitness. Według szacunkowej wartości detalicznej, płatne subskrypcje stanowiły 64 procent całkowitych przychodów.

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego w 2020

źródło – RIAA

W 2020 roku liczba płatnych subskrypcji usług streamingowych na żądanie z miesiąca na miesiąc rosła w dwucyfrowym tempie. Średnia liczba subskrypcji wzrosła o 15 milionów – z 60,4 w 2019 roku do 75,5 miliona w 2020. Jest to największy skok płatnych subskrypcji w historii w jednym roku. Warto zaznaczyć, że raport uwzględnia abonament przydzielony kilku użytkownikom, jako pojedynczą subskrypcję, nie uwzględniając dodatkowo usług z limitowanym zakresem działania.

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego

źródło – RIAA

Kryzys spowodowany COVID-19 wywołał spadek przychodów z reklam, co miało wpływ na późniejsze przychody z promocji na żądanie wybranych podmiotów. W porównaniu do średniej stopy wzrostu wynoszącej prawie 30 procent w poprzednich 3 latach, zeszłoroczne przychody z YouTube, darmowej wersji Spotify i Facebooka, urosły do 16,8 procent (do 1,2 miliarda dolarów) w 2020 roku. Co ciekawe, mimo wzrostu przesłanych utworów muzycznych do blisko 100 milionów słuchaczy w Stanach Zjednoczonych, ich udział w przychodach wynosił tylko 9,7 procent.

Przychody z cyfrowych i niestandardowych usług radiowych wzrosły o 3,9 procent (do 1,2 miliarda dolarów). Kategoria ta obejmuje dystrybucje SoundExchange dla przychodów z usług. takich jak SiriusXM i internetowych stacji radiowych, a także płatności bezpośrednio uiszczanych przez podobne usługi, ujęte w niniejszym raporcie jako other ad-supported streaming. Przychody z tytułu dystrybucji SoundExchange – organizacji non-profit wyznaczonej przez Kongres Stanów Zjednoczonych do zbierania i dystrybucji opłat za wykonanie nagrań cyfrowych – wzrosły o 4,3 procent w stosunku do roku poprzedniego (do 947 milionów). Z kolei przychody z tytułu usług ad-supported streaming wzrosły o 1,9 procent (do 211 miliona dolarów).

Pobrania cyfrowe

Przychody z muzyki pobranej cyfrowo spadły w 2020 roki o 18 procent (do 674 milionów dolarów). Zeszłoroczna wartość pobrań albumów spadła o 13 procent do 320 milionów dolarów, natomiast sprzedaż pojedynczych utworów spadła o 23 procent do 313 milionów dolarów w 2020 roku. Pobrania stanowiły tylko 6 procent całkowitych przychodów z nagrań muzycznych w 2020 roku.

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego w 2020

źródło – RIAA

Produkty fizyczne

2020 rok przyniósł również rekord związany z odwiecznym pojedynkiem: winyl vs płyta CD. Po raz pierwszy od 1986 roku, przychody z płyt winylowych były większe niż z płyt CD. Całkowite przychody były praktycznie takie same i wyniosły 1,1 miliarda dolarów (spadek o 0,5 procenta). Sprzedaż płyt winylowych wzrosły o 28,7 procent w ujęciu rocznym (do 626 milionów dolarów). Nadal stanowią one jedynie 5,2 procent całkowitych przychodów w ujęciu wartościowym. Przychody z płyt CD, które kontynuują długoterminowy spadek, spadły o 23 procent do 483 milionów dolarów,

Przychody amerykańskiego przemysłu muzycznego w 2020

źródło – RIAA

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Biletomat.pl
50 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polub muno.pl na Facebooku:

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →