Spotify wprowadza audiobooki. Usługa już jest dostępna, ale tylko dla wybranych

Spotify wprowadza do swojej oferty audiobooki. Jest w tym jednak jeden haczyk… a w zasadzie nawet dwa.
Spotify wchodzi w audiobooki
Spotify krok po kroku poszerza swoją ofertę. Od kilku dni subskrybenci mogą w szwedzkim serwisie streamingowym słuchać nie tylko cieszących się dużą popularnością podcastów, ale również audiobooków. Żeby jednak nie było zbyt słodko, audiobooki są dodatkowo płatne i do tego są dostępne jedynie dla osób zamieszkałych w Stanach Zjednoczonych.
Użytkownicy Spotify za oceanem mają do wyboru 300 000 tytułów. To całkiem przyzwoita liczba, a biblioteka ma być jeszcze cały czas rozbudowywana. Spotify ma zamiar także zwiększać swoją aktywność w zakresie promocji usługi, tak aby móc polecać tytuły najlepszych audiobooków. Będzie to podobne do tego, w jaki sposób platforma poleca utwory różnych wykonawców, odcinki podcastów i całe albumy.

Kiedy usługa pojawi się w Polsce?
Audiobooki pojawią się z ikoną kłódki na przycisku odtwarzania, sygnalizując, że muszą zostać zakupione, aby ich słuchać. Użytkownicy, którzy odkryją audiobooki w aplikacji Spotify, będą mogli je kupić na stronie internetowej, na której będą w stanie sfinalizować zakup. Po powrocie do aplikacji książka zostanie automatycznie zapisana w ich bibliotece i będzie dostępna do słuchania w dowolnym momencie.
To dopiero początek przygody z audiobookami Spotify. Podobnie jak w przypadku podcastów, wprowadzamy nowy format dla publiczności, która nigdy wcześniej go nie używała, odblokowując zupełnie nowy segment potencjalnych słuchaczy. Pomaga nam to również wspierać jeszcze więcej rodzajów twórców i łączyć ich z fanami, którzy pokochają ich twórczość – co czyni to jeszcze bardziej ekscytującym
– czytamy w specjalnym oświadczeniu Spotify.
Na razie nie wiemy, kiedy dokładnie usługa pojawi się w Europie i w Polsce, ani czy audiobooki będą dostępne nie tylko w języku angielskim.
Sprawdź także
Artyści odpowiadają na słowa CEO Spotify

Spotify przedstawia polską edycję „track IDs”

Popularna gra muzyczna pojawi się na Spotify

Sprawdź także

Artyści odpowiadają na słowa CEO Spotify

Spotify przedstawia polską edycję „track IDs”
