Ninja Tune we współpracy z Coldcut wypuszcza aplikację dla producentów

352
Lifestyle News Technologia
Jamm Pro

Ninja Tune wchodzi na rynek aplikacji mobilnych. Legendarna wytwórnia we współpracy z równie uznanym duetem Coldcut wypuściła aplikację, która pozwoli każdemu zostać producentem.

Aplikacje dla producentów

Egalitaryzacja. Tak w skrócie można opisać wszystko to co dzieje się na sprzętowym rynku muzyki elektronicznej w ostatnich latach. Kiedyś by zostać DJ-em trzeba było posiadać ciężko wypracowane umiejętności. Dziś SYNC, TraktorRekordbox ułatwia granie do tego stopnia, że aby stanąć za deckami wystarczy dokonać w zaciszu domowym selekcji kawałków.

How I PLAY: Richie Hawtin MODEL 1 DJ Set-Up

Inaczej sprawa ma się z produkowaniem muzyki. Arkana FL Studio i Abletona wciąż stanowią czarną magię dla większości zainteresowanych. Próg wejścia jest o wiele wyższy niż w przypadku DJ-ingu. I właśnie tutaj pojawiają się mobilne aplikacje umożliwiające każdemu tworzyć muzykę. Ostatnio swoją wizję takiego narzędzia zaproponował, znany ze swoich geekowskich zapędów, Richie Hawtin, choć w jego przypadku chodziło bardziej o dekonstrukcję istniejącej już muzyki i zabawę jej brzmieniem. Teraz do walki o ten segment rynku staje kultowa stajnia – Ninja Tune.

Jamm Pro – aplikacja Ninja Tune

Jamm Pro jest de facto updatem starej aplikacji – Ninja Jamm, która osiągnęła spory sukces komercyjny za sprawą ponad 600 tysięcy pobrań. W swoim zamyśle jest narzędziem, które służy do produkcji muzyki poprzez wielopłaszczyznową zabawę samplami. Co ciekawe apka umożliwia korzystanie zarówno z wbudowanych już zestawów brzmień, jaki i dodawanie własnych. Projekt przeznaczony jest dla osób bardziej zaznajomionych z zasadami produkcji.

Reklama Jamm Pro

Zabawy z dźwiękiem możliwe są na 4 ścieżkach, każda z zestawem 9 sekwencerów. Efekty używane przez twórców mogą być swobodnie modyfikowane dzięki wykorzystaniu każdego cala przestrzeni ekranu. Całość zaprojektowana została przez zespół, który o robocie producenckiej wie zapewne wszystko – nad projektem czuwał sam Matt Black –  połowa duetu Coldcut.

Coldcut – Walk a Mile In My Shoes

Aplikacja dostępna jest jedynie na iPadach. Jej koszt to 20$, choć przez pierwsze 2 tygodnie cena wynosi 10$. Zatem, jeśli jeszcze jej nie nabyliście, a planujecie to polecam pośpieszyć się z zakupem. Samo narzędzie nie jest wolne od błędów, o czym donoszą jej użytkownicy.

Ninja Tune zdaje  sprawę z niedociągnięć i zapowiada, że poprawki nadejdą wraz z aktualizacjami. No i warto dodać również o konkursie ogłoszonym dla producentów. Dla osoby, która zaprezentuje wideo z najlepszym wykorzystaniem Jamm Pro przewidziano nagrodę w wysokości 1000£!