Fabio Venezia: „W Voxnox przekraczamy granice i wykraczamy poza trendy” [wywiad]

fot. voxnoxberlin / Instagram
Wywiad
voxnox final

W tym roku berlińska oficyna Voxnox świętuje dziesięciolecie swojej działalności wyjątkową, europejską trasą koncertową. Na kilka dni przed ich ponowną wizytą w Polsce, rozmawialiśmy z przedstawicielami tej dynamicznie rozwijającej się techno-wytwórni o pamiętnych momentach i planach na przyszłość.

Dla indywidualizmu i wolności

Voxnox to powstały w 2013 roku z inicjatywy Fabio Venezii, włoskiego miłośnika techno, zamieszkałego w stolicy Niemiec, kolektyw skupiający artystów, których cechuje alternatywne podejście do muzyki elektronicznej oraz chęć dążenia do wolności ekspresji w każdym wydaniu, z jednoczesnym naciskiem na bezwzględny szacunek oraz tolerancję.

W dzisiejszych czasach ludzie są indoktrynowani przez wpływy, na które są narażeni, aby dostosować się do wytycznych głównego nurtu i tym samym utrzymać go przy życiu. Voxnox jest inny – to ruch, który opowiada się za indywidualizmem i wolnością, z dala od granic wyznaczanych przez kogokolwiek, nietolerujący niesprawiedliwości, który wierzy w wielokulturowe społeczeństwo o wielu różnych tożsamościach. To ruch, do którego może przyłączyć się każdy, kto wyznaje te same wartości – oto manifest kolektywu

Przez 10 lat istnienia ruch ten zdążył zgromadzić wokół siebie indywidualności oraz stworzyć rodzinną atmosferę i warunki do rozwoju, w wyniku czego obecni reprezentanci Voxnox stanowią nierozerwalną część sceny techno. Wśród nich można wymienić tak magnetyczne nazwiska jak Alignment, Lucinee i Sept, których polskiej rave’owej publice nie trzeba przedstawiać. Cała trójka wystąpi ponownie w Polsce 12 maja i to w tym samym miejscu, gdzie odbył się niedawny, pamiętny Boiler Room – w warszawskim klubie Praga Centrum.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Sept | Boiler Room x Voxnox: Warsaw

Voxnox (Fabio Venezia oraz Sept) – wywiad z muno.pl

Adam Dąbrowski: Fabio, opowiedz o początkach Voxnox – skąd wziął się pomysł na stworzenie wytwórni?

Fabio: Chciałem przedstawić alternatywne podejście do współczesnej muzyki elektronicznej i ogólnie do branży. Jako zespół nieustannie wspieramy i promujemy unikalne, nieszablonowe projekty, przekraczamy granice i wykraczamy poza trendy.

W ostatnim wywiadzie Sept wspomniał, że spotkaliście się w Hamburgu i był to przełomowy moment zarówno w jego karierze producenta, DJ-a, jak i w życiu osobistym. Jak to wyglądało?

Fabio: Haha, tak, spotkałem tego nieśmiałego faceta za kulisami Uebel und Gefährlich, od razu mieliśmy miłą atmosferę i dobrze się bawiliśmy. Dla mnie to było fascynujące, jak nieśmiały Michel zmienił się na scenie w Septa i dał publiczności potężny, powalający set. Od tej nocy stało się dla mnie jasne, że musimy coś razem stworzyć – 8 lat później, nadal jesteśmy tutaj.

Jaki był najbardziej przełomowy moment dla Voxnox? Kolejne udane wydarzenie, a może sukces jednego z wydawnictw? Co sprawiło, że pomyślałeś sobie „Voxnox to przyszłość sceny”?

Fabio: Jednym z najbardziej przełomowych momentów było wejście z VNR043 na oficjalne niemieckie listy przebojów tanecznych na 9. miejscu – to było dość interesujące, że można wejść również na krajowe listy przebojów jako mała niezależna wytwórnia z undergroundowym brzmieniem.

Alignment – Future Dancefloor [VNR043]

Kolejnym przełomem po stronie eventowej projektu była nasza współpraca z UNREAL przy okazji Sylwestra w Kolonii. Widząc zderzenie tych dwóch marek, stworzyło to wyjątkową atmosferę i energię. Scenografia wszystkich artystów po prostu się skończyła, a tłum robił się niesamowity aż do następnego wieczora.

10 lat działalności brzmi fajnie, ale oczywiście w tym biznesie nie jest łatwo osiągać cele. Jaki był najtrudniejszy moment w historii Voxnox?

Fabio: Najtrudniejszy moment nastąpił, gdy rzuciłem swoją drugą pracę i zdecydowałem się w pełni wykorzystać VOXNOX i Thrust Agency – wziąłem dwa tygodnie wolnego i pojechałem do Nowego Jorku na networking i wakacje przed rozpoczęciem wielkiego roku. Wtedy zaczął się COVID. Byłem też z Septem i moim bratem Silvio w Nowym Jorku – wszyscy tak naprawdę nie rozumieliśmy co się stało, i po prostu zdążyliśmy wydostać się z USA, zanim zaczęły się globalne blokady. Więc tak, krótko mówiąc, straciłem pracę w ciągu nocy i byłem bezrobotny. Nigdy nie zaakceptowałem tego jako rzeczywistości i kontynuowałem z pełną siłą inne pomysły, by przetrwać ten okres i na szczęście się udało.

Czy zauważyliście jakieś zmiany po Boiler Roomie? Myślę, że tak wspaniała promocja przyczyniła się do jeszcze większego zainteresowania Waszą muzyką.

Fabio: Boiler Room to niesamowita platforma, bardzo podobała nam się współpraca z ich ekipą, a program okazał się ostatecznie dużym sukcesem. Jestem pewien, że pokazanie się na Boilerze zawsze ma pozytywne skutki.

Sept: Dla mnie, z punktu widzenia artysty, bardzo się to zmieniło. Ogólnoświatowa ekspozycja, jaką daje ta platforma, jest czymś, czego prawdopodobnie pragnie większość artystów muzyki elektronicznej. Wielką przyjemnością było również współpromowanie tego wydarzenia, ponieważ byłem odpowiedzialny za zarządzanie naszym wspólnym wydarzeniem, które zostało zorganizowane w Praga Centrum i jak już powiedział Fabio, okazało się wielkim sukcesem, który mam nadzieję, że będziemy mogli powtórzyć wkrótce.

Ten rok jest wyjątkowy, ponieważ Wasza wytwórnia obchodzi 10-lecie – macie już dużo za sobą, a teraz jesteście w trakcie wspaniałej trasy koncertowrj po całym świecie, w tym występy w Polsce. Czy masz ulubione miejsce lub klub, do którego lubisz wracać?

Fabio: Polska jest zawsze niesamowita, kocham ludzi, jedzenie i kraj. Zawsze daje mi to pewien bezczelny, szorstki klimat, który trochę straciliśmy na przykład w Niemczech. Zdecydowanie nie mogę się doczekać powrotu do wielu miejsc na trasie.

Do tej pory moją osobistą atrakcją jest zdecydowanie opieka nad sceną na festiwalu MELT. Jestem szczęśliwy będąc kuratorem line-upu tak wspaniałego festiwalu, dla mnie to wciąż jeden z najlepiej przygotowywanych festiwali w Europie. Nie mogę się doczekać tego!

Jakieś plany i cele na następne 10 lat?

Pracujemy w tej chwili nad nowym konceptem imprezy na duże występy w 2024 roku – z tego, co na razie mogę powiedzieć, będzie niegrzecznie. <śmiech> Poza tym rozpoczęliśmy budowę dwóch studiów w naszej centrali Voxnox na berlińskim Kreuzbergu. Jestem pewien, że połączenie studiów z biurami stworzy duży kreatywny dorobek między załogą a innymi międzynarodowymi artystami. Stay tuned!

fot. Voxnox / Facebook


Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →