Soundtracki z gier lat 90. (PC, PSX) – addendum, propozycje czytelników

Dzień dobry! Na początku marca napisałem swoją subiektywną dwuczęściową listę ulubionych soundtracków z gier lat 90. Nie było możliwe, żeby wspomnieć o wszystkich tytułach, które na to zasługują - na szczęście tekst odbił się szerokim echem i pojawiło się multum propozycji czytelników, które zainspirowały mnie do uzupełnienia listy. Ten artykuł zawiera te brakujące klasyki, o których wspominaliście. Dziękuję Wam i ponownie zapraszam w nostalgiczną podróż - kolejność wymienionych tytułów jest podobna, co ostatnio, czyli od najwcześniejszego tytułu do najpóźniejszego.
Seria System Shock: 1, 2 (1994-1999)

NRGeek – System Shock – To było grane
System Shock 2 – recenzja
Kompozytorzy:
vol. 1: Greg LoPiccolo, Tim Ries
vol. 2: Josh Randall, Ramin Djawadi, Eric Brosius
Diablo (1996)

Diablo – recenzja arhn
Kompozytor: Matt Uelmen
Duke Nukem 3D (1996)

Najbardziej bezczelny bohater strzelanek? – tvgry.pl
Duke Nukem 3D? Kozacka muza. Jedna z tych rzeczy, które budowały geniusz tej gry.
– napisał Grzegorz Cholewa
Kompozytorzy: Lee Jackson, Robert Prince
Koniecznie sprawdź: Soundtracki z gier lat 90. – część 1. oraz sportowo-wyścigowa część 2.
Total Anihilation (1997)

Total Annihilation – recenzja arnh
Kompozytor: Jeremy Soule
Dungeon Keeper (1997)

Dungeon Keeper – recenzja arnh
Kompozytor: Russell Shaw
Zobacz także: AGIM stworzył soundtrack do gry komputerowej
Quake II (1997)

Lepsze od Dooma? Wracamy do legendarnej strzelanki Quake II – tvgry.pl
Quake II miał soundtrack, który mógłby być w topie płyt metalowych lat 90.
– napisał Paweł Niedzielski
Kompozytor: Sonic Mayhem
Final Fantasy VII (1997)

PrzeGryw – Final Fantasy VII
Kompozytorzy: Yusuke Naora, Tetsuya Nomura
Starcraft (1998)

Starcraft – wspominki ROJSONA
StarCraft 1 miał kozacką [muzykę – przyp. red.], zwłaszcza podczas emisji terran.
– napisał Marcin Witkowski
Kompozytorzy: Derek Duke, Jason Hayes, Glenn Stafford, Tracy W. Bush
Metal Gear Solid (1998)

A to z kolei ulubiona gra Michała Jabłońskiego.
NR Geek – Metal Gear Solid – To było grane
Kompozytorzy: Kazuki Muraoka, Hiroyuki Togo, Takanari Ishiyama, Lee Jeon Myung, Maki Kirioka
Zobacz także: Przedstawiciele polskiej sceny elektronicznej w grze Cyberpunk 2077
Seria Fallout: 1, 2 (1997-1998)

Fallout 1 i 2 – Jak zestarzały się te gry? Recenzja po 20 latach – RetroGralnia
Muzyka z pustyni Fallout 2 jest idealna do walki.
– napisał Dariusz Szczepański
Kompozytor: Mark Morgan
Seria Myth: 1, 2 (1997-1998)

NR Geek – Myth – To było grane
Kompozytorzy: Martin O’Donnell, Michael Salvatori, Paul Heitsch
Seria Blood: 1, 2 (1997-1998)

TYLKO BLOOD CHOSEN.
– napisał Szymon Weiss
Gra tak krwawa, że nazwano ją BLOOD – tvgry.pl
Blood 2 chyba najlepszy soundtrack ever. Może q2 i unreal tournament jeszcze dorównują, ale Blood 2 The Chosen pod względem muzycznym wymiatają.
– dodaje Herman Jach
Kompozytorzy:
vol. 1: Daniel Bernstein, Guy Whitmore
vol. 2: Guy Whitmore, Daniel Bernstein, Matt Allen
Zobacz także: Munocast 013: Jurek Przezdziecki: „Muzyk musi udowadniać sobie, że wciąż jest sens, aby się tym zajmować”
Seria Krush Kill & Destroy: 1-2 (1997-1998)

KKND – recenzja ROJSONA
Kompozytorzy: Gavin Parker, Marshall Parker
Silent Hill (1999)

NRGeek – Silent Hill – To było grane
Kompozytor: Akira Yamaoka
Kingpin (1999)

NRGeek – Kingpin – To było grane
Muzyka: Cypress Hill
Zobacz także: Muno.pl: Przewodnik po najlepszych festiwalach z elektroniką w Polsce – lato 2022
Unreal Tournament (1999)

Unreal Tournament było ulubioną grą w mojej podstawówce, do czasu aż nie zrobiono nalotu na pracownie komputerowe w szkołach po tibijskiej aferze w 2006 roku.
Unreal Tournament – Retro.exe
Krystian Hikiert wskazuje, że do produkcji muzyki w Unreal Tournament wykorzystano format Impulse Tracker.
Dla mnie Foregone Destruction (Facing Worlds) to najlepszy kawałek wykorzystany w grze.
– wskazał Emil Sobiepanek
Wiem sam, nawet kiedyś próbowałem coverować Unreala, bo to zajebista muza.
– przyznaje Krzysztof Błędowski
Kompozytorzy: Straylight Productions, Michiel van den Bos
Sprawdź także
Najlepsze ścieżki dźwiękowe z gier na Amigę

’Dla marzycieli, cyberpunków i świrów’ – nowy album Legowelta w drodze

Steinberg Cubase – pierwszy DAW, jaki poznaliśmy

AGIM wyprodukował soundtrack do gry

Sprawdź także

Najlepsze ścieżki dźwiękowe z gier na Amigę

’Dla marzycieli, cyberpunków i świrów’ – nowy album Legowelta w drodze

Steinberg Cubase – pierwszy DAW, jaki poznaliśmy
