Soundtracki z gier lat 90. (PC, PSX) – addendum, propozycje czytelników

fot. „Duke Nukem 3D”
Artykuł Felieton Kultura Lifestyle
DUKE NUKEM 3D

Dzień dobry! Na początku marca napisałem swoją subiektywną dwuczęściową listę ulubionych soundtracków z gier lat 90. Nie było możliwe, żeby wspomnieć o wszystkich tytułach, które na to zasługują - na szczęście tekst odbił się szerokim echem i pojawiło się multum propozycji czytelników, które zainspirowały mnie do uzupełnienia listy. Ten artykuł zawiera te brakujące klasyki, o których wspominaliście. Dziękuję Wam i ponownie zapraszam w nostalgiczną podróż - kolejność wymienionych tytułów jest podobna, co ostatnio, czyli od najwcześniejszego tytułu do najpóźniejszego.

Seria System Shock: 1, 2 (1994-1999)

SS2

NRGeek – System Shock – To było grane

System Shock 2 – recenzja

Kompozytorzy:

vol. 1: Greg LoPiccolo, Tim Ries

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

vol. 2: Josh Randall, Ramin Djawadi, Eric Brosius

Diablo (1996)

DIABLO 1

Diablo – recenzja arhn

Kompozytor: Matt Uelmen

Duke Nukem 3D (1996)

DDN 3D

Najbardziej bezczelny bohater strzelanek? – tvgry.pl

Duke Nukem 3D? Kozacka muza. Jedna z tych rzeczy, które budowały geniusz tej gry.

– napisał Grzegorz Cholewa

Kompozytorzy: Lee Jackson, Robert Prince

Koniecznie sprawdź: Soundtracki z gier lat 90. – część 1. oraz sportowo-wyścigowa część 2.

Total Anihilation (1997)

TA

Total Annihilation – recenzja arnh

Kompozytor: Jeremy Soule

Dungeon Keeper (1997)

DK

Dungeon Keeper – recenzja arnh

Kompozytor: Russell Shaw

Zobacz także: AGIM stworzył soundtrack do gry komputerowej

Quake II (1997)

Q2

Lepsze od Dooma? Wracamy do legendarnej strzelanki Quake II – tvgry.pl

Quake II miał soundtrack, który mógłby być w topie płyt metalowych lat 90.

– napisał Paweł Niedzielski

Kompozytor: Sonic Mayhem

Final Fantasy VII (1997)

FF7

PrzeGryw – Final Fantasy VII

Kompozytorzy: Yusuke Naora, Tetsuya Nomura

Starcraft (1998)

STARCRAFT

Starcraft – wspominki ROJSONA

StarCraft 1 miał kozacką [muzykę – przyp. red.], zwłaszcza podczas emisji terran.

– napisał Marcin Witkowski

Kompozytorzy: Derek Duke, Jason Hayes, Glenn Stafford, Tracy W. Bush

Metal Gear Solid (1998)

METAL GEAR SOLID

A to z kolei ulubiona gra Michała Jabłońskiego.

NR Geek – Metal Gear Solid – To było grane

Kompozytorzy: Kazuki Muraoka, Hiroyuki Togo, Takanari Ishiyama, Lee Jeon Myung, Maki Kirioka

Zobacz także: Przedstawiciele polskiej sceny elektronicznej w grze Cyberpunk 2077

Seria Fallout: 1, 2 (1997-1998)

FALLOUT

Fallout 1 i 2 – Jak zestarzały się te gry? Recenzja po 20 latach – RetroGralnia

Muzyka z pustyni Fallout 2 jest idealna do walki.

– napisał Dariusz Szczepański

Kompozytor: Mark Morgan

Seria Myth: 1, 2 (1997-1998)

MYTH

NR Geek – Myth – To było grane

Kompozytorzy: Martin O’Donnell, Michael Salvatori, Paul Heitsch

Seria Blood: 1, 2 (1997-1998)

Blood

TYLKO BLOOD CHOSEN.

– napisał Szymon Weiss

Gra tak krwawa, że nazwano ją BLOOD – tvgry.pl

Blood 2 chyba najlepszy soundtrack ever. Może q2 i unreal tournament jeszcze dorównują, ale Blood 2 The Chosen pod względem muzycznym wymiatają.

– dodaje Herman Jach 

Kompozytorzy:

vol. 1: Daniel Bernstein, Guy Whitmore

vol. 2: Guy Whitmore, Daniel Bernstein, Matt Allen

Zobacz także: Munocast 013: Jurek Przezdziecki: „Muzyk musi udowadniać sobie, że wciąż jest sens, aby się tym zajmować”

Seria Krush Kill & Destroy: 1-2 (1997-1998)

KKND

KKND – recenzja ROJSONA

Kompozytorzy: Gavin Parker, Marshall Parker

Silent Hill (1999)

SOSNOWIEC

NRGeek – Silent Hill – To było grane

Kompozytor: Akira Yamaoka

Kingpin (1999)

Kingpin

NRGeek – Kingpin – To było grane

Muzyka: Cypress Hill

Zobacz także: Muno.pl: Przewodnik po najlepszych festiwalach z elektroniką w Polsce – lato 2022

Unreal Tournament (1999)

UNREAL TOURNAMENT

Unreal Tournament było ulubioną grą w mojej podstawówce, do czasu aż nie zrobiono nalotu na pracownie komputerowe w szkołach po tibijskiej aferze w 2006 roku.

Unreal Tournament – Retro.exe

Krystian Hikiert wskazuje, że do produkcji muzyki w Unreal Tournament wykorzystano format Impulse Tracker.

Dla mnie Foregone Destruction (Facing Worlds) to najlepszy kawałek wykorzystany w grze.

– wskazał Emil Sobiepanek

Wiem sam, nawet kiedyś próbowałem coverować Unreala, bo to zajebista muza.

– przyznaje Krzysztof Błędowski

Kompozytorzy: Straylight Productions, Michiel van den Bos



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →