Selekcja: Szmer dla Muno.pl. Planetary Assault Systems i długo, długo nic

Od momentu powstania nowego aliasu jego pozycja na rodzimym podwórku rośnie z miesiąca na miesiąc. To już nie tylko lokalny gracz wydający muzykę raz na pół roku, ale liczący się w grze producent pełną gębą, który na swoim koncie ma wydawnictwa w renomowanych wytwórniach pokroju Dynamic Reflection i Prophet Recordings. Obecność Szmera w cyklu Selekcja była kwestią czasu, więc bez zbędnego przedłużania - zobaczcie, co dla nas przygotował.
Zaczynał jako Lazy M, popełniający sporo błędów, wydający co popadnie nastolatek. Jakość wydań, mimo iż – jak stwierdził – „pozostawiała wiele do życzenia”, nie zraziła początkującego producenta do dalszych działań. Ciężka praca i chęć dalszego rozwoju ukierunkowało karierę Szmera na właściwe tory, co przełożyło się na pierwsze wydawnictwa jako duet The Effaith w 2014 roku, epki Meth & Stab i Sapiosexual.
Wraz z odejściem z kolektywu Module, oczy Michała Aleksiewicza mogły być skupione na produkcji i rozwoju świeżo powstałego aliasu. Tak narodził się Szmer jakiego znamy obecnie. Konsekwentny, dążący do celu, który przygodę z muzyką o dziwo rozpoczynał nie od grania, a produkcji. Były fan wytwórni Drumcode, obecnie psychofan numer jeden w Polsce Planetary Assault Systems, czyli Luke’a Slatera.
Nie znam drugiego producenta jak on. Wywołuje u mnie ogromny szacunek ze względu na trzymanie się swojego stylu przez cały czas trwania jego kariery, zatem nie jest „chorągiewką”. Mimo tego potrafi zaskoczyć z każdym kolejnym wydaniem.
– wspomina Szmer w swoim pierwszym wywiadzie
Proste motywy przewodnie, świetnie zaaranżowana perkusja, dynamika utworów i unikalny styl – brzmi jak opis muzyki swojego idola i tak faktycznie jest. Niemniej, wsłuchując się w produkcje i grane sety Szmera, idzie dostrzec wyraźną inspirację Brytyjczykiem. Poszukiwanie „własnego ja” u Michała dobiegło końca, a granie i produkcja osiągnęły zamierzony poziom zrodzony nieustannym rozwojem i słuchaniem techno w najlepszym wydaniu.
DTMIX208 – Szmer
Szmer – Selekcja dla Muno.pl
Ostatni utwór/album, który kupiłeś
TWR72 – Mono
Produkcje TWR72 to synonim jakości. Jego ostatnia EP-ka w MindTrip musiała znaleźć się w mojej bibliotece.
Pierwszy utwór/album, który kupiłeś
A&S – [B2] Reprise 04
Niestety nie pamiętam co kupiłem zanim zacząłem przygodę z DJ-ką, a od lat korzystam ze Spotify. Jedna z pierwszych płyt jakie kupiłem jako DJ to A&S – Flight To The Moon EP. To duet, który zakończył już działalność. Tworzyli go Dimi Angelis i Jeroen Search.
Utwór, który nigdy nie opuszcza Twojej torby z płytami/pendrive’a
Josh Wink – Denial (Planetary Assault Systems Remix)
Rzadko zabieram ze sobą torbę z płytami, ale kiedy to robię zawsze znajduje się w niej poniższa płyta.
Ulubiony utwór grany do znudzenia na początku kariery
Brak.
Utwór, który jest w stanie poderwać najbardziej oporny tłum
Hiroaki Iizuka – HH2 (Endlec Remix 1)
Niezawodny. Wywołuje uśmiechy na twarzach.
Ulubiony utwór, który grasz w ciągu ostatnich 2-3 miesięcy
Orchestryy (RITZI LEE Remix)
Od razu słychać, że to Ritzi Lee. Charakterystyczna pędząca perkusja, dosyć szybkie tempo i klasycznie brzmiący motyw. Niezawodny numer, którego nigdy się nie pozbędę.
Utwór ulubionego producenta
Planetary Assault Systems – Arc
Planetary Assault Systems (aka Luke Slater) i Jeff Mills to moi ulubieni producenci ex aequo, ale tego pierwszego gram znacznie częściej.
Ulubiony utwór na otwarcie setu
Emmanuel Top – Somewhere
Gram jego pierwszą część, która nie jest zbyt złożona, ale bardzo dobrze sprawdza się jako intro ze względu na aranżację.
Ulubiony utwór na zamknięcie setu
Stefan Vincent – Elephant’s Foot (Staffan Linzatti Remix)
Skończyłem kilka setów tym utworem. Idealnie sprawdza się na imprezach open-air o poranku.
Utwór na powrót z imprezy nad ranem
Brak.
Utwór celebrujący poranek bez kaca
Psyk – Outline
W utworach Psyka podziwiam idealnie zachowany balans i dobór brzmień. To sprawia, że świetnie umilają początek dnia.
Utwór, na którego prośbę o zagranie akurat się zgodziłeś
Surgeon – First
Guilty pleasure, którego nie masz oporów, by grać
Brak.
Trzy utwory, które definiują moją selekcję
Myślę, że moja selekcja jest dosyć różnorodna i ciężko jest mi ją zebrać w trzech utworach, ale postaram się jak tylko mogę.
Deano – 11.702
Proste, ale nie nudne (przynajmniej dla mnie) linie syntezatorów i wysoka dynamika to coś czego zawsze szukam. Niemal każdy utwór Planetary Assault Systems posiada te cechy i prawie zawsze go gram, ale niedawno wpadł mi utwór Deano, bardzo zdolnego producenta z RPA, który te cechy również posiada.
James Ruskin – Work (Steve Rachmad Remix)
Podpiąłbym go również pod “Utwór, który jest w stanie poderwać najbardziej oporny tłum”. Niesamowicie dynamiczny i pozytywny. Perkusja w nim to majstersztyk. Utwory z lat 90/00 to stały element moich setów, a ten zdecydowanie należy do ulubionych.
A Thousand Details – Kiavk
Mroczne i dynamiczne utwory to również stały element mojej selekcji. Poniższy utwór jest odpowiednim przykładem. A Thousand Details to zdolny i płodny producent z Portugalii, tak samo jak Norbak, VIL czy Temudo oraz inni reprezentanci wytwórni HAYES, których utwory gram równie często.
Album, który lubisz, a który nie ma nic wspólnego z tym, co grasz lub tworzysz
P.O.D. – Satellite (Full Album)
P.O.D. – Satellite (2001) to album, który pokazał mi mój kuzyn kiedy byłem jeszcze w 3 klasie podstawówki i słucham go do dziś. Youth of the nation to mój ulubiony utwór z tego albumu. Do dziś wywiera na mnie ogromne wrażenie!
Szmer – playlista dla Muno.pl
Sprawdź także
Selekcja: Evius dla Muno.pl: „Rap z lat 90. zajmuje ważne miejsce w mojej muzycznej duszy”

Selekcja: Hekato dla Muno.pl: „Jestem silnie przywiązana do twórczości Nessa”

Selekcja: Aleksander Jagodziński dla Muno.pl: „Mam wiele rzeczy do udowodnienia”

Sprawdź także

Selekcja: Evius dla Muno.pl: „Rap z lat 90. zajmuje ważne miejsce w mojej muzycznej duszy”

Selekcja: Hekato dla Muno.pl: „Jestem silnie przywiązana do twórczości Nessa”
