Wspominamy esencjonalne kawałki z UKF z okazji ich wydawniczego jubileuszu

fot. UKF / YouTube
News
UKF

Jedna z najważniejszych współczesnych basowych wytwórni UKF zaprezentowała właśnie swoje setne wydanie. Z tej okazji przypominamy Wam kawałki, które naszym zdaniem zbudowały markę youtube'owego kanału.

Dirtyphonics na jubileusz

Od momentu powstania w 2009 roku kanał UKF rozwinął się w internetowy hotspot, w którym można sprawdzić najnowsze hity różnych odmian drum’n’bass oraz dubstepu. Ponadto organizują wiele eventów na festiwalach. Setne wydawnictwo jest bez wątpienia kamieniem milowym w ich trzynastoletniej historii i zatoczeniem koła, ponieważ dostąpić tego zaszczytu ma australijski duet Dirtyphonics, który zresztą zainaugurował historię UKF. 10 maja 2009 roku to właśnie ich kawałek Vandals rozpoczął bogatą historię kanału/oficyny.

Dirtyphonics – Vandals

Promowanie i podnoszenie poziomu artystów w muzyce basowej to coś, co robimy od ponad 13 lat, więc kiedy zaczęliśmy ściślej współpracować z artystami przy wydawnictwach, stało się to naturalną ewolucją dla UKF. Cieszę się, że mamy już 100 wydań. Jeszcze bardziej wyjątkowe jest to, że mamy artystę, którego promowaliśmy w pierwszych miesiącach istnienia marki. UKF patrzy teraz w przyszłość z nowymi artystami. Przy stu wydawnictwach jest to wytwórnia, która dopiero się rozkręca

– powiedział założyciel wytwórni, Luke Hood.

Setny release od UKF, czyli najnowszy singiel DirtyphonicsRun, jest już dostępny:

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Dirtyphonics – Run

Zobacz także: Dekada debiutu Kamp! i… zaprzepaszczonej szansy polskiej muzyki?

UKF – moment w historii

A tymczasem przenieśmy się do początku drugiej dekady XXI wieku. To był czas, gdy płatne media streamingowe nie były jeszcze zbyt popularne, a w internecie prym wiodły darmowe oraz pirackie usługi strumieniowania muzyki. Youtube’owy kanał UKF był jednym z pierwszych miejsc kolektywizujących nowinki z muzyki basowej. Niedługo później okazało się to najbardziej dochodową formą promocji w dobie popularyzacji komercyjnych odmian gatunków drum’n’bass czy dubstep – za pośrednictwem kanału świat dowiedział się o takich projektach jak Flux Pavillion, Netsky czy Modestep. Ciekawostką jest fakt, że nazwa „UKF” nie jest zapożyczeniem skrótowca określającego ultrakrótkie fale radiowe, używanego w technologii radiofonii analogowej, a… kombinacją pierwszych liter miejsc pochodzenia jej założyciela! „UK” – od Wielkiej Brytanii, oraz „F” – od rodzinnego miasta Luke’a Hooda – Frome w angielskim Somerset.

Fenomen i prestiż z posiadania utworu na kanale można śmiało porównywać z tym, jakie możliwości promocyjne na lokalnym podwórku dawała artystom w późnym PRL-u obecność na Liście Przebojów Trójki. Gdy spojrzymy na wyniki obecnych utworów a zainteresowaniem tych z początku działalności kanału, widać ogromne dysproporcje, choć to zapewne kwestia nostalgii słuchaczy oraz szerokiej dostępności, jaką oferowały ówczesne algorytmy. Ameryki nie odkrywamy, ale w muzyce elektronicznej (a w szczególności w jej komercyjnej odsłonie) często bywa tak, że niektóre kawałki po prostu brzydko się starzeją i jak zobaczycie jakąś pozycję, która wtedy była na topie, to teraz możecie pojmować te kawałki na zasadzie guilty pleasures, popukać się w czoło i powiedzieć: „Jezu, jakie to g…., jak to się mogło ludziom podobać?”. Czasy świetności UKF trwały nieco ponad 2 lata. Wkrótce potem pojawił się Boiler Room oraz festiwale muzyczne, które zaczęły kształtować gusta słuchaczy w (wówczas) bardziej niszowe i artystyczne formy alternatywy i elektroniki zdecydowanie lepiej wytrzymujące próbę czasu.

A poniżej kilka przykładów utworów, które wylansowały UKF:

Remix kawałka Eyes On Fire jest najpopularniejszym utworem na kanale. Oryginał znalazł się w wówczas modnym filmie Zmierzch, tak że wielka sława jego dubstepowej wersji nie powinna dziwić.

Blue Foundation – Eyes On Fire (Zeds Dead Remix)

Po dwóch bardzo dobrze przyjętych składankach UKF wypuściło pierwszy singiel na osobnej płycie – był to kawałek Flux Pavillion, który potem często gościł w rozmaitych wstępach youtuberów czy spotach reklamowych.

Flux Pavilion – Bass Cannon

Najpopularniejszym numerem Flux Pavillion był I Can’t Stop, który swego czasu znalazł się w wielu spotach reklamowych.

Flux Pavilion – I Can’t Stop

UKF miało niebagatelny wpływ na promocję podgatunku liquid drum’n’bass. Jednym z głównych przedstawicieli był młodziutki belgijski producent Netsky.

Netsky – Memory Lane

Na początku drugiej dekady drum’n’bass cieszył się szczególną popularnością u naszych południowych sąsiadów – w Czechach i na Słowacji. W tamtym okresie próżno było szukać na naszej scenie basowej artysty, który wybił się na tak międzynarodowy poziom co chociażby Matia Lenická.

B-Complex – Beautiful Lies VIP

Z kolei pierwszym ekskluzywnym wydaniem UKF wzbogaconym o klip był debiutancki singiel kapeli, której mózg stanowili bracia Josh i Tony FriendModestep.

Modestep – Feel Good

Na kanale znajdowały się również rozmaite remiksy kawałków z Ministry of Sound.

Example – Kickstarts (Bar9 Remix Official Video)

Klip do kawałka Shellshock, który znalazł się na płycie Split The Atom, również miał swoją premierę na UKF. Świetna współpraca Noisia oraz Forgein Beggars zaowocowała wkrótce powstaniem wspólnego projektu I AM LEGION.

Noisia – Shellshock (feat. Foreign Beggars)

Wiemy, gdzie są najlepsze imprezy. Sprawdź!

Biletomat.pl
20 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →