Spotify sponsorem klubu FC Barcelona, czyli największy kontrakt sponsorski w historii futbolu stał się faktem

Fot. FC Barcelona
News
FC Barcelona, Spotify, sponsor

Pojawiające się od dłuższego czasu spekulacje, jakoby Spotify miał zostać głównym sponsorem klubu piłkarskiego FC Barcelona, nie były odbierane przez wszystkich na poważnie. W końcu to nie pierwszy raz, kiedy szwedzki potentat streamingowy, akurat świat futbolu, upatrzył sobie jako potencjalnego partnera biznesowego pozwalającego zachować mu status globalnego wzorca nie tylko w świecie muzyki. Zawarta piętnastego marca umowa pomiędzy obiema stronami rozwiała jednak wszelkie wątpliwości, nadając jej status najbardziej dochodowego kontraktu sponsorskiego w historii piłki nożnej. Co oznacza ona w praktyce?

Spotify. Kontynuacja nowej ery

„FC Barcelona i Spotify podpisują strategiczne, długoterminowe partnerstwo w dziedzinie sportu i rozrywki” – czytamy w oficjalnym oświadczeniu klubu piłkarskiego Futbol Club Barcelona zawartym na mocy współpracy ze szwedzką firmą Spotify. Najpopularniejszy na świecie serwis streamingu audio od sezonu 2022/2023 pojawi się z przodu koszulek i strojów treningowych zarówno męskiej, jak i żeńskiej drużyny.

Po raz pierwszy globalna platforma streamingu audio została partnerem tytularnym stadionu, który zostanie przemianowany na Spotify Camp Nou. Długoterminowa umowa dotycząca praw własności stadionu rozpocznie się w lipcu 2022 roku i będzie obowiązywać przez cały okres przebudowy stadionu Camp Nou, jako część projektu Espai Barca, który przekształci obiekty i otoczenie klubu w światowej klasy, nowe, zintegrowane centrum rozrywki otwarte dla całego miasta.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Jesteśmy bardzo dumni, że możemy ogłosić tak pionierski sojusz ze światowej sławy organizacją, jaką jest Spotify. To partnerstwo pozwoli nam nadal przybliżać Klub do jego fanów i sprawi, że poczują się oni jeszcze bardziej częścią rodziny Barçy dzięki wyjątkowym doświadczeniom, łączącym dwie aktywności, takie jak rozrywka i piłka nożna, co pozwoli nam nawiązać kontakt z nowymi odbiorcami na całym świecie. Jest to również związek, z którym kontynuujemy kroki naprzód w tej nowej erze, którą rozpoczęliśmy, i który po raz kolejny demonstruje innowacyjny charakter i ciągłe poszukiwanie doskonałości, które wyróżniają Barçę czyniąc ją wyjątkowym klubem na świecie.

Joan Laporta, prezesa FC Barcelona
Spotify, FC Barcelona
Fot. FC Barcelona

Spotify. Rekordowa umowa

Pierwszy tego typu kontrakt w historii futbolu został osiągnięty przez „Barcę”, będącą w finansowo-strukturalnej odbudowie. Klub nie ujawnił jednak, ile zarobi na porozumieniu ze Spotify, ale w mediach nie brak domysłów i przecieków sugerujących, jakoby „Duma Katalonii” na bazie umowy miałaby otrzymać 62,5 miliona euro rocznie (57,5 miliona za koszulki i 5 milionów za prawa do nazwy stadionu). Z kolei rozgłośnia radiowa Cadena SER podaje kwotę o wiele wyższą, bo wynoszącą aż 280 milionów w ciągu czterech lat.

Nie moglibyśmy być bardziej podekscytowani współpracą z FC Barceloną, aby połączyć światy muzyki i piłki nożnej. Od lipca, dzięki naszej współpracy, artyści, piłkarze i kibice będą mieli do dyspozycji globalną scenę w nowo powstałym Spotify Camp Nou. Zawsze wykorzystywaliśmy nasze inwestycje marketingowe, aby wzmocnić artystów, a to partnerstwo przeniesie to podejście na nową skalę. Cieszymy się, że możemy stworzyć nowe możliwości kontaktu z fanami FC Barcelony na całym świecie. Misją Spotify jest uwalnianie potencjału ludzkiej kreatywności, wspieranie artystów, aby mogli utrzymywać się ze swojej sztuki i nawiązywać kontakty z fanami. Wierzymy, że to partnerstwo stwarza wiele możliwości realizacji tej misji w unikalny, pomysłowy i skuteczny sposób.

Alex Norström, dyrektor ds. sprzedaży Spotify
Spotify, FC Barcelona
Fot. Potencjalny wygląd koszulek FCB w sezonie 2022/2023 / Catalina Moreno

Umowa, zatwierdzona i podpisana przez Zarząd FC Barcelony, podlega ratyfikacji przez Nadzwyczajne Zgromadzenie Członków Delegatów, które odbędzie się 3 kwietnia w drodze głosowania elektronicznego. Klub na dniach zajmie się szczegółami logistycznymi, co zbiegnie się w czasie z publicznym ogłoszeniem spotkania.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →