Portishead zarobili 500% więcej dzięki nowemu modelowi SoundCloud

Fot. Materiały promocyjne
News
Portishead przeciera nowe szlaki na Soundcloud

Dzięki nowemu programowi SoundCloud zespołół Portishead zwiększył swoje zyski o 500%. Jest to cenna wskazówka, w jaki sposób tak zwana „fanowska dystrybucja” tantiem może potencjalnie wyrównać szanse rynkowe muzyków, którzy nie są supergwiazdami.

SoundCloud przeciera nowe szlaki

We współpracy z zespołem Portishead platforma streamingowa SoundCloud uruchomiła testowanie nowego programu „fan-powered”. Polega on na tym, że przychody z subskrypcji lub reklam trafiają bezpośrednio do artystów, których słuchano na platformie w danym okresie. Od momentu uruchomienia programu w marcu, Portishead wydali w lipcu cover utworu SOS zespołu ABBA i do dzisiaj zarobili na nim niemal sześć razy więcej niż w modelu „pro-rata”, który jest stosowany przez platformy streamingowe takie jak Spotify i Tidal, gdzie artyści otrzymują wynagrodzenie w zależności od liczby odsłuchów.

Model działa zgodnie z naszymi oczekiwaniami, a statystyki z Portishead są mocnym potwierdzeniem tego, że dobrze zaprojektowaliśmy nasze działania. Zaangażowanie fanów przynosi rzeczywiście znaczące dochody dla muzyków – możemy przeczytać w oświadczeniu  SoundCloud.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

500% większy zysk dla Portishead

Sam Geoff Barrow z Portishead nazywał nowy plan tantiem „prawdziwą szansą dla ludzi, którzy chcą wspierać artystów” oraz przyznał, że nie oczekiwał tego, że tak wielu słuchaczy odtworzy SOS.

Chodziło nam bardziej o to, żeby pokazać, że można streamować muzykę i że można na tym co nieco zarobić…. tymczasem wyszła z tego duża naprawdę sprawa, pokazująca, że zespoły mogą nie tylko zamówić pizzę za odsłuchy z danego miesiąca, ale także opłacić czynsz – komentuje dalej Barrow.

SoundCloud i kampania #BrokenRecord

Działania na rzecz tego, aby platformy streamingowe były bardziej skoncentrowane na użytkowniku, pochodzą z kampanii #BrokenRecord. To właśnie akcja brytyjskich artystów doprowadziła do zbadania, czy platformy takie jak Spotify i Apple Music sprawiedliwie redystrybuują swoje przychody dla muzyków.

Nasza platforma będzie jeszcze lepiej wspierać niezależnych artystów, co ogromnie nas cieszy. Artyści są teraz lepiej przygotowani do rozwijania swoich karier poprzez tworzenie coraz trwalszych połączeń i relacji z ich najbardziej oddanymi fanami. Słuchacze mogą bezpośrednio wpływać na to, jak ich ulubieni artyści są opłacani – podsumował wątek Michael Weissman, dyrektor generalny SoundCloud.

Portishead – Only You



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →