Konflikt Four Tet vs. Domino zaostrza się. Klasyczne albumy artysty nigdy nie wrócą do sieci?

News

Ciąg dalszy konfliktu brytyjskiego artysty z jego byłą wytwórnią. Na wczorajszej rozprawie przedprocesowej Four Tet otrzymał pozwolenie na dochodzenie roszczeń związanych z naruszeniem umowy przez wytwórnię Domino. Więcej szczegółów poniżej.

To skomplikowane

Rozpoczęta w sierpniu sprawa dotyczy chęci zwiększenia przez Hebdena swoich cyfrowych opłat licencyjnych z 18 do 50 procent. Domino mówi, że jego kontrakt, który został podpisany w 2001 roku przed pojawieniem się streamingu, został wystarczająco uhonorowany. Pierwotna data rozprawy 18 stycznia 2022 została przesunięta.

O tej sprawie pisaliśmy na naszej stronie już tutaj.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Jak donosi Music Week, nastąpił postęp w toczącej się walce prawnej między Kieranem Hebdenem, znanym pod aliasem Four Tet i brytyjską wytwórnią Domino. Obie strony, które są uwikłane w złożony spór o tantiemy spotkały się online 16 grudnia. Ostatnie przesłuchanie przedprocesowe dotyczyło niedawnego usunięcia z serwisów streamingowych przez Domino trzech albumów Four TetaPause, Rounds oraz Everything Ecstatic.

Zespół prawników Hebdena starał się uzupełnić sprawę o roszczenia dotyczące naruszenia umowy (złamanie warunków umowy) lub ograniczenia handlu (zakłócanie wolnej konkurencji na rynku). Jedynie pierwsze z nich przyznał im zastępca sędziego, Pat Treacy.

Moim zdaniem usunięcie było celowym, cynicznym i oburzającym aktem, skutecznie pozbawiającym fanów mojego klienta i świata dostępu do tych masterów, przynajmniej przez obecnie akceptowane na całym świecie mechanizmy mainstreamu

– skomentował prawnik Hebdena, Sam Carter z kancelarii Hogarth.

W tweecie opublikowanym 15 grudnia, czyli dzień przed rozprawą, Hebden powiedział, że decyzja Domino była próbą „powstrzymania sporu prawnego” poprzez całkowite usunięcie muzyki. W sądzie Carter powiedział, że posunięcie to było „aktem fundamentalnego naruszenia, mającym na celu uniknięcie orzeczenia sądu w sprawie poprzednich aktów naruszenia”. Zespół prawników Hebdena próbuje również odzyskać prawa do oryginalnych masterów trzech albumów. Carter powiedział, że płyty winylowe zostały „cyfrowo wysterylizowane” przez ich usunięcie i zgodnie z obecną umową (prawa autorskie obowiązują do 2071 r.) fani nie będą mogli słuchać ich online… przez dziesięciolecia!

Wytwórnia nie daje za wygraną

W swoim oświadczeniu prawnik Domino, Tom Richards z Blackstone Chambers, powiedział, że wytwórnia zaoferowała Hebdenowi ugodę pozasądową, aby uniknąć procesu. Wytwórnia, jak powiedział Richards, zaoferowała artyście pełną kwotę, do której był uprawniony, plus wszystkie koszty prawne. Hebden propozycję odrzucił.

To, co zrobił oskarżony [Domino], było próbą zakończenia tego sporu poprzez uniknięcie konieczności procesu. Teraz ta próba może okazać się udaną próbą, może okazać się błędną próbą, ale nie ma podstaw do twierdzenia, że ​​była to próba podjęta inaczej niż w dobrej wierze

– powiedział Richards.

Rozprawie, która trwała około pięciu godzin, przewodniczył zastępca sędziego, Pat Treacy w brytyjskim sądzie ds. własności intelektualnej (IPEC). Ze względu na swoją złożoność istnieje szansa, że ​​zostanie podniesiona do Sądu Najwyższego. Zespół prawników Hebdena chce tego uniknąć.

Jeśli roszczenie zostanie przekazane do Sądu Najwyższego, mój klient nie będzie mógł sobie pozwolić na ten proces. Mój klient jest stroną procesową osobiście i ma ograniczone zasoby

– powiedział Carter.

Od początku konfliktu na linii Fout Tet – Domino kilku artystów wyraziło poparcie dla Hebdena, m.in.: Caribou, Mafalda, Trevor Jackson, Sasha, Heidi Lawden i Noncompilant.

Four Tet na swoim Instagramie opublikował zdjęcie z wymownym podpisem „Legalny zespół”.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →