Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/fin-960x500.jpg)
Po spokojniejszym początku tygodnia nadszedł czas na rozpoczęcie tej właściwej, intensywnej części programu tegorocznego Unsoundu - do wydarzeń dziennych, licznych warsztatów oraz paneli dyskusyjnych dołączyła całonocna impreza w jedynym w swoim rodzaju klubie 89.
Unsound 2022 – filharmonia na before’a
Pomimo tego, że inauguracja Unsound Festival 2022 miała miejsce w niedzielę, tak oficjalne, uroczyste otwarcie krakowskiego wydarzenia odbyło się kilka dni później. W środę działo się sporo za dnia i po zmroku. Po intensywnie spędzonym dniu na warsztatach oraz panelach dyskusyjnych (spotkaliśmy się m.in. z Whitney Wei – dziennikarką Resident Advisor, a także ukraińskimi artystami sceny elektronicznej) udaliśmy się do Filharmonii Krakowskiej na oficjalne otwarcie tegorocznej edycji festiwalu. Bilety na to wydarzenie zostały wyprzedane. Pierwszy koncert dał Wojciech Rusin w towarzystwie Spółdzielni Muzycznej contemporary ensemble oraz sopranistki Jolanty Kowalskiej-Pawlikowskiej. Muzyka projektu inspirowana średniowieczem idealnie nadawałaby się do gier RPG oraz filmów fantasy. Następnie publiczność porwał wyjątkowy duet – paryski artysta Aho Ssan oraz polska wiolonczelistka Resina – w prapremierowym projekcie Ego Death.
Wojciech Rusin – Speculum Veritatis
Koniecznie sprawdź: Dlaczego artyści nie mogą zabronić politykom wykorzystywania ich muzyki?
Unsound 2022 – udany powrót do 89
Miejscówka 89 to absolutny must see dla każdego fana twórczości Davida Lyncha. Mrok współgrający z czerwienią ścian i dodatków oraz dym tworzą niebywały klimat tego miejsca… i trochę szkoda, że tylko od święta, ale grunt, że ta miejscówka wciąż może cieszyć i gościć wspaniałych artystów sceny elektronicznej.
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/IMG_2351-scaled.jpg)
Chwilę po północy dawny klub monumentalnego, brutalistycznego kolosa, jakim jest Hotel Forum, pękał w szwach, a w środku atmosfera była tak gęsta, że można było ją kroić. Nic dziwnego, bo impreza ECTOPLASM należała do przedstawicieli brytyjskiego undergroundu oraz lokalnych gwiazd eklektycznej sceny klubowej – jeśli brakowało Ci ostatnio bassu, to było to świetne miejsce, by zaspokoić to pragnienie.
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/ectoplasm_helena_majewska_081-scaled.jpg)
Tom Boogizm z Manchesteru zafundował nam mocny mix jungli, tłustego dubu z rapowymi kawałkami, czym roztańczył tłocznie zgromadzoną publikę.
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/ectoplasm_helena_majewska_072-scaled.jpg)
Po nim wystąpiły gwiazdy wieczoru we wspólnym secie – Lee Gamblee oraz LCY. To był bardzo intensywny i eklektyczny set łączący wszystko, za co uwielbiamy współczesną londyńską scenę – znalazło się nawet trochę techno, ale wszystko opierało się na połamanych rytmach i dubie.
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/ectoplasm_helena_majewska_091-scaled.jpg)
Zamykający imprezę set warszawskiej didżejki hermenei był jedną z najsympatyczniejszych i najzabawniejszych występów, jakie słyszałem – kto by pomyślał, że po bassowej młutce, którą zaserwowali nam goście zza granicy, usłyszę mix dubu z… zorbą oraz Seanem Paulem? Przy tak dobrej atmosferze nie chciało się wracać.
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/ECTOPLASM_MALISKI_23-scaled.jpg)
Sprawdź także
Raport Oramics: marginalne znaczenie artystów z Europy Wschodniej w podcastach m.in. Resident Advisor
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/301239648_500329222097948_3368905223430856624_n-850x570.jpg)
Selekcja: Verlake dla Muno.pl. Soundtrack outsiderskiego clubbingu
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2021/09/Verlake-v02-1200x628-1-850x570.jpg)
W Glasgow tancerze produkują prąd zasilający klub. W Polsce mogliby zasilić cały kraj?
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/Nowy-projekt-5-850x570.jpg)
The Warehouse Project zadba o bezpieczeństwo gości przy pomocy specjalnej aplikacji. W Polsce też byśmy chcieli podobne rozwiązania
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/Nowy-projekt-2022-10-12T204243.348-850x570.jpg)
Sprawdź także
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/301239648_500329222097948_3368905223430856624_n-300x200.jpg)
Raport Oramics: marginalne znaczenie artystów z Europy Wschodniej w podcastach m.in. Resident Advisor
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2021/09/Verlake-v02-1200x628-1-300x200.jpg)
Selekcja: Verlake dla Muno.pl. Soundtrack outsiderskiego clubbingu
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/Nowy-projekt-5-300x200.jpg)
W Glasgow tancerze produkują prąd zasilający klub. W Polsce mogliby zasilić cały kraj?
![Jeszcze więcej bassu. Środa na Unsound Festival 2022](https://muno.pl/wp-content/uploads/2022/10/Nowy-projekt-2022-10-12T204243.348-300x200.jpg)