Oliver Huntemann
Zaczął od nagrywania dla programów radiowych, kupowania winyli z klasyką i eksperymentowania z pierwszymi kawałkami. Wszystko to podczas masowej, innowacyjnej fali amerykańskiej kultury i muzyki młodzieżowej, która zaczęła atakować Europę od początku lat 70-tych; ściślej mówiąc chodzi o: rap, break dance i graffiti – pokazywane np. w filmach Beat Street czy Wildstyle albo nagrania Afrika Bambata, Grandmaster Flash, Kurtis Blok czy Whodini – wymieniając tylko kilku. Nie zajęło zbyt wiele czasu żeby Huntemann zaczął grać kawałki na imprezach i wkrótce stało się jasne, co chciał zrobić ze swoim zyciem – tak, prawdziwy Oliver, ciężko jak to na początku, ale zmierzał do bycia DJ-em…
Żeby uspokoić swoich rodziców i zdobyć jakąś „przyzwoitą” edukację Oliver przyłączył się na 6 lat do niemieckiej marynarki wojennej i nauczył się jak być… elektrykiem. Ahoj!
Ale cała ta wojskowa musztra i dyscyplina i tak nie mogły powstrzymać go od wydawania wszystkich pieniędzy na płyty i imprezowe wypady.
Kiedy pod koniec lat 80-tych acid house zalał Niemcy, Oliver od razu wiedział, że to coś dla niego – był całkowicie zelektryzowany i rozpalony! Zaczął organizować pierwsze imprezy techno i poznał bliżej Gerreta Frericha, który prowadził klub i małe studio nagrań. Tam właśnie stworzyli projekt Humate wraz z muzykiem jazzowym H.G. Schmidtem. Ich pierwsza płyta została wydana w 1992 roku przez kultową wytwórnie płytową MFS.
Teraz Huntemann, mimo, że produkuje muzykę od przeszło 10 lat, jest jednym z najgorętszych artystów na niemieckiej scenie muzyki elektronicznej… Przede wszystkim dzięki własnym, załoźonym w 1995 roku wytwórniom Confused i Dance Electric, labelowi Anthony’ego Rothersa Datapunk oraz nadzwyczajnej, berlińskiej Gigolo Records, która przy współpracy z Confused wydała jego ostatni album „Fieber“. „Doskonale zrównoważone utwory umiejscowione gdzieś pomiędzy elektro i minimal disco z Chicago” (napisał Groove Magazine) pozwoliły mu – wraz z partnerem ze studia Stephanem Bodzinem – dostąpić honoru zrobienia remiksu klasyka wszechczasów – utworu „Everything Counts“ Depeche Mode, który okazał się potężnym hitem. Confused Recordings jest całkowicie oddana produkcjom Huntemanna i jego stylowi grania, który doskonale ukazuje osobiste podejście do wytwórni. On wie, że muzyka taneczne jest i zawsze będzie odradzała się pod względem stylu i wpływów i że bez problemu poradzi sobie z utrzymaniem swojego unikalnego i specjalnego brzmienia.
Ostatni wyczyn Huntemanna to album „PLAY! 01“. Nagrany na żywo set w klubie D-Edge w Sao Paulo rozpoczął cykl kompilacji. D-Edge jest po prostu jednym z najlepszych klubów na całym świecie. Ma idealną wielkość, doskonałe oświetlenie – nie wspominając o rewelacyjnym brzmieniu. Jego brazylijski duch euforii jest niezrównany. Jako specjalną dedykację dla klubu Huntemann stworzył utwór „Sao Paolo“, którego posłuchać można na winylowym wydaniu „PLAY! 01“.
DJ Chart | Oliver Huntemann | 05.2013
Artysta | Tytuł | Wytwórnia | |
---|---|---|---|
1 | Oliver Huntemann, Dubfire | Aire (Original Mix) | Ideal Audio |
2 | Adam Port | Black Noise (&Me Remix) | Cocoon Recordings |
3 | Exercise One | Ice Age (Original Mix) | Exone |
4 | Joran Van Pol | Stonecold (Original Mix) | Minus |
5 | Psyk | Arcade (Original Mix) | Mote Evolver |
6 | Martin Landsky | Let It Snow (Original Mix) | Poker Flat |
7 | Mario & Vidis | Warung (Original Mix) | Get Physical |
8 | dubspeeka | Bully (Original Mix) | Ideal Audio |
9 | Sunju Hargun | Little Helper 76-1 (Original Mix) | Little Helpers |
10 | Norman Zube | Waiting For You (Original Mix) | Heulsuse |