Streaming najbardziej popularnym sposobem słuchania muzyki w Wielkiej Brytanii
W 2020 roku 80% konsumpcji muzyki przez obywateli Zjednoczonego Królestwa odbywało się za pośrednictwem serwisów streamingowych.
Brytyjczycy najchętniej słuchają muzyki w streamingu
Opublikowany właśnie w sieci raport BPI (British Phonographic Industry) wskazuje na fakt, że 3/4 odbiorców muzyki z Wielkiej Brytanii korzysta przede wszystkim z platform Spotify i Apple Music. Streaming online stanowi nieco ponad 80% całej konsumpcji muzyki w tym kraju. Liczby te oparte są na oficjalnych danych z Official Charts Company.
To dobra wiadomość dla właścicieli Spotify, którzy kilka dni temu weszli ze na nowojorską giełdę. Brytyjczycy od kilku lat są tymi, którzy wraz z Amerykanami najchętniej na całym świecie korzystają z platform streamingowych.
W raporcie możemy przeczytać też, że aż 82% artystów zarabia mniej niż 200 funtów rocznie na streamingu oraz, że w 2020 roku w UK zanotowano 139 miliardów odtworzeń utworów za pośrednictwem Spotify, Apple Music, Tidal itd. To o ponad jedną piątą więcej niż w poprzednim roku. Na sytuację tę wpływ miał z pewnością lockdown, który spowodował, że nie odbywały się żadne koncerty, festiwale i imprezy. Ujawniono również, że prawie 200 artystów zostało odtworzonych ponad 100 milionów razy.
Nowa fala brytyjskich talentów muzycznych wykorzystuje możliwości streamingu do osiągnięcia fantastycznego sukcesu, mierzonego w setkach milionów, a nawet miliardów strumieni. Wytwórnie płytowe inwestują w nowych artystów, aby zabezpieczyć przyszłość brytyjskiej muzyki, zwiększając eksport i siłę oddziaływania Wielkiej Brytanii – skomentował raport Geoff Taylor, CEO BPI
W październiku zeszłego roku rząd Wielkiej Brytanii ogłosił, że parlament będzie badał szereg kluczowych aspektów streamingu, w tym modele biznesowe firm streamingowych i sposób, w jaki algorytmy i playlisty ukształtowały konsumpcję muzyki oraz jakie mogą być długofalowe skutki ekonomiczne streamingu dla całej branży. Dokument rządowy ma być udostępniony opinii publicznej w tym roku. Stanowić on będzie wkład w dyskusję nad tym, aby muzycy mieli większy udział w zyskach ze sprzedaży swojej muzyki przy pomocy platform streamingowych.
Przeczytaj pełny raport BPI tutaj.