Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify

News
Spotify poszło na zakupy

Przedstawiciele przemysłu muzycznego domagają większych stawek za streamingi oraz zmian w modelu biznesowym Spotify.

Spotify nawoływane do wprowadzenia zmian

Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych (Union of Musicians and Allied Workers) w ramach akcji Justice at Spotify wystosował specjalną wzywającą Spotify do drastycznych zmian w sposobie funkcjonowania serwisu. Petycja została podpisana do tej pory przez ponad 4000 osób – Djów, producentów, artystów, organizatorów imprez czy przedstawicieli wytwórni płytowych.

Platforma UMAW określa kilka powiązanych ze sobą wymagań wysuniętych wobec szwedzkiej platformy cyfrowej:

  • co najmniej jednoprocentowa opłata licencyjna za każdy strumień, płacona w oparciu o model płatności zorientowany na użytkownika;
  • przejrzystość kontraktów i umów z wytwórniami (niektóre z nich gwarantują korzystne warunki dla głównych firm kosztem mniejszych, niezależnych wytwórni);
  • eliminacja „payola” lub pay-to-play na kuratorskiej liście odtwarzania Spotify;
  • zakończenie procesów sądowych skierowanych do artystów.

Spotify nawoływane do wprowadzenia zmian

Spotify – nowy model biznesowy

Choć obecnie Spotify nie wypłaca tantiem na zasadzie per-streamu – firma stosuje system proporcjonalny do przydzielania części całkowitej puli tantiem (generowanych przez płatne abonamenty użytkowników i dolary reklamowe) podmiotom praw autorskich, na podstawie części całkowitej puli generowanych przez nie utworów. Przejście na model zorientowany na użytkownika pozwoliłoby na dystrybucję bezpośrednio do podmiotów praw autorskich na zasadzie per-streamu.

Takie posunięcie wymagałoby zgody największych podmiotów praw autorskich – Sony BMG, Universal Music Group i Warner Music Group – które wykorzystują prawa do swoich ogromnych katalogów w celu zabezpieczenia comiesięcznych zaliczek z tytułu Spotify, transakcji realizowanych w tajemnicy, które dzielą pulę opłat licencyjnych na długo przed tym, jak niezależny artysta lub wytwórnia kiedykolwiek wyemituje utwór.

Z pełną treścią petycji możecie zapoznać się pod tym linkiem.

Polub muno.pl na Facebooku:

Sprawdź także


90% muzyki odtwarzanej na Spotify pochodzi od 1% artystów

14 września 2020
Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Biletomat.pl
50-500 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.