Spotify nie pozostaje obojętne na to, co dzieje się w Ukrainie
Spotify poinformowało, że zamknęło swoją siedzibę w Rosji na czas nieokreślony oraz wykonało kilka innych ruchów w odpowiedzi na to, co szwedzka platforma streamingowa określiła jako "niesprowokowany atak Moskwy na Ukrainę".
Spotify nakłada własne „sankcje” na Rosję
Od lipca 2021 r. rosyjskie przepisy podpisane przez prezydenta Władimira Putina zobowiązują zagraniczne firmy z branży mediów społecznościowych, które mają ponad 500 tys. użytkowników dziennie, do otwarcia lokalnych biur lub poddania się surowym restrykcjom – w tym całkowitemu zakazowi działalności. Przed marcowym terminem tylko kilka firm, w tym Spotify, zastosowało się do tego polecenia. Od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w zeszłym tygodniu, którą Moskwa nazywa „operacją specjalną”, rządy państw zachodnich wzywały firmy do odpierania ataków Putina w każdy możliwy sposób. W głos ten wsłuchała się szwedzka platforma streamingowa, która właśnie ogłosiła swoje własne „sankcje”.
Spotify zamknęło swoje biuro w Rosji oraz wprowadziło szereg ograniczeń wykrywalności programów należących do rosyjskich mediów państwowych i przez nie obsługiwanych.
Zamknęliśmy nasze biuro w Rosji na czas nieokreślony i zapewniamy indywidualne wsparcie naszemu personelowi w regionie, a także naszej globalnej społeczności ukraińskich pracowników. Spotify nadal będzie służyć jako ważne źródło globalnych i regionalnych wiadomości w czasie, gdy dostęp do informacji jest ważniejszy niż kiedykolwiek.
– napisano w oświadczeniu Spotify.
Spotify wspomoże działania humanitarne w Ukrainie
Spotify poinformowało, że od początku wojny przejrzano tysiące treści i ograniczono możliwość funkcjonowania programów, których właścicielami i operatorami są rosyjskie media powiązane z państwem. Na początku tego tygodnia firma usunęła bądź ograniczyła również wszystkie treści państwowych mediów RT i Sputnik na terenie całej Unii Europejskiej, Stanów Zjednoczonych i na innych rynkach na całym świecie, z wyjątkiem Rosji, podążając za podobnymi krokami podjętymi przez Meta Platforms Inc, Facebook i Twitter.
Spotify zapowiedziało także, że będzie wyrównywać datki swoich pracowników na lokalne działania humanitarne w stosunku dwa do jednego.