Miał być Arsenal, będzie Barcelona? Spotify silnym kandydatem na nowego sponsora Katalończyków

Fot. Getty Images
Barcelona, Spotify, sponsor, koszulki

Daniel Ek, dyrektor generalny Spotify jeszcze w zeszłym roku deklarował chęć zakupu większościowych akcji klubu piłkarskiego Arsenal FC. Temat co prawda ucichł, ale pojawił się inny, również związany z firmą oferującą aplikację do strumieniowego przesyłania muzyki. Jak donoszą największe hiszpańskie dzienniki na celowniku szwedzkiej firmy znalazła się FC Barcelona. O co chodzi tym razem?

FC Barcelona. Giganty na glinianych nogach

„Duma Kataloni” w swojej 123-letniej karierze przechodziła przez szereg kryzysów. Wizerunkowo-instytucjonalne kłopoty targają klubem od czasów byłego już prezydenta, Josepa Marię Bartomeu, który opuszczając klub na początku 2021 roku, zostawił go z długiem wynoszącym bagatela 597 milionów euro oraz stratą za ubiegły sezon wynoszącą 487 mln euro. Rządy Bartomeu doprowadziły Barcelonę do dramatycznej sytuacji finansowej, na temat której można byłoby napisać niejedną pracę doktorską. 

Wraz z przyjściem starego-nowego prezydenta, Joana Laporty oraz dyrektora sportowego Mateu Alemany’ego, pojawiło się światełko w tunelu. Obniżki płac oraz pozbycie się niechcianych i drogich w utrzymaniu piłkarzy, dają nadzieję na lepsze jutro. Chcąc zmienić dramatyczną sytuację nie tylko na tle sportowym (klub pierwszy raz od 21 lat nie przebrną fazy grupowej Champions League), klub intensywnie pracuje nad znalezieniem nowego sponsora zdobiącego koszulki pierwszej drużyny. Dotychczasowa współpraca z firmą Rakuten – jedną z trzech największych firm w handlu elektronicznym na świecie – wygasa 30 czerwca bieżącego roku. Japończycy nie mając zamiaru przedłużać trwającą ponad 5 lat umowy, uruchomili lawinę spekulacji dotyczącą przyszłego, nowego sponsora „Katalończyków„.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Fot. FC Barcelona

FC Barcelona. A może Spotify?

Wiedząc o tym, że od kilku miesięcy dotychczasowy sponsor nie wykazywał większego zainteresowania prolongatą kontraktu sponsorskiego, dział marketingu Barcelony intensywnie poszukuje nowego sponsora. W ten sposób udało się nawiązać kilka kontaktów z ważnymi firmami, z których jedna najbardziej wykazuje zainteresowanie. Jest nią Spotify – firma, która w ostatnich latach odniosła globalny sukces, postrzegana jako bardzo interesująca opcja, biorąc pod uwagę siłę marki i jej oczywistą wypłacalność ekonomiczną.

To, co czyni Spotify bardzo atrakcyjnym dla „Barçy„, to duża liczba fanów na całym świecie. W rzeczywistości, 26-krotny mistrz Hiszpanii jest klubem z największą liczbą użytkowników na portalach społecznościowych. W czerwcu 2021 roku klub osiągnął liczbę 400 milionów followersów na swoich oficjalnych profilach w kanałach cyfrowych, na które składają się: 136 milionów obserwujących na Facebooku, 118 milionów na Instagramie, 71 – Twitter, 33 miliony użytkowników korzystało również z Line, kanału silnie obecnego w Azji, 12 milionów na Youtube, 9 milionów z TikTok i 24 miliony z Viber, Snapchat, Weibo i Douy. Liczby te wyraźnie pokazują globalne znaczenie marki, będącej punktem odniesienia w cyfrowym ekosystemie sieci społecznościowych w dziedzinie sportu i rozrywki, nie tylko pod względem liczby zwolenników, ale także pod względem zaangażowania, jakie generuje ze swoimi odbiorcami.

Fot. Michael Nagle

Potencjalna umowa sponsorska mógłby kosztować Barcelonę od 30 do 60 milionów rocznie, w zależności od zmiennych i obszarów, w których obie marki mogą połączyć siły podczas ich relacji. Spotify w październiku ubiegłego roku zarejestrował 381 mln miesięcznych aktywnych użytkowników, z czego 172 mln stanowią subskrybenci.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →