Rave retromania – posłuchaj najciekawszych zapowiedzi imprez z lat 90.

fot. Maksim Zhashkevych/Unsplash
News
Rave - Pause for the Cause

Retromania nie omija kultury rave. Najnowsza kompilacja Pause for a Couse zawiera najciekawsze reklamy londyńskich imprez z lat 90., nadawane w pirackich stacjach radiowych.

Te „dźwiękowe odpowiedniki rave’owych ulotek”, jak je określił współtwórca kompilacji, Luke Owens, stanowią pamiątki czasów rozkwitu kultury rave. Londyński label Death Is Not The End, przedstawia swój najnowszy zbiór zatytułowany Pause for the Cause: London Rave Adverts 1991​-​1996, Vol. 1.

Rave-reklama

Kompilacja Pause for the Cause to zbiór ponad 30 reklam nadawanych w pierwszej połowie lat 90. w tzw. pirackich rozgłośniach radiowych. Nie były to jednak byle jakie promocje. Informowały one o nadchodzących rave’ach i szczegółach dotyczących imprez. Z nich można się było dowiedzieć, kto i gdzie zagra na pierwszych tego typu wydarzeniach w Londynie.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

MC z zapartym tchem zapowiadają nadchodzący rave, wymieniając skład DJ-ów i MC, jak również chwaląc się hi-techowymi atrakcjami, takimi jak lasery i projekcje. Podają ceny i najbliższe punkty orientacyjne od miejsca imprezy. Czasami obiecują nawet „czyste toalety” czy „ścisłą, ale uprzejmą ochronę”. Niektóre z reklam są wyryte w moim mózgu tak samo żywo, jak klasyczne hardcore’owe i jungle’owe melodie z tamtych czasów. Większość reklam rave’owych zawiera oczywiście fragmenty aktualnej muzyki – zarówno hymny gatunku, jak i niezidentyfikowane „tajemnicze utwory”

– pisze o kompilacji Simon Reynolds.

Królowie retromanii

Coraz częściej dostrzegamy zwrot w kierunku początków kultury rave. Pisaliśmy już dla was o albumie zawierającym VIP passy i karty członkowskie z pierwszych imprez acid house czy też o publikacji poświęconej najważniejszym miastom na klubowej mapie Wielkiej Brytanii. Na fali retromanii powstał nawet album z najciekawszymi tabletkami MDMA z tamtych czasów.

Wszystkie z nich wpisują się w wyraźny trend oddawania hołdu początkom kultury klubowej. Królami zwrotu ku przeszłości są jednak członkowie labelu Death Is Not The End. Mają oni już na koncie dwie kompilacje reklam z pirackich rozgłośni, nadawanych w latach 80. Ich ostatnia publikacja dotyczyła natomiast improwizacji irańskiego pianisty Morteza Mahjubi.

Kompilację Pause for the Cause: London Rave Adverts 1991​-​1996, Vol. 1 możecie kupić już teraz za pośrednictwem strony Bandcamp.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →