Muzyka elektroniczna jest najpopularniejsza na brytyjskich festiwalach muzycznych

fot. James Genchi / Unsplash
Festiwale News
glasto

Brytyjskie stowarzyszenie Night Time Industries Association (NTIA), które również współtworzy czołowy raport branży klubowej (IMS), opublikowało rezultaty swoich badań, z których można wyciągnąć garść wniosków na co najmniej kilka artykułów. Najnowsze badanie potwierdziło wzrost zainteresowania muzyką elektroniczną na Wyspach Brytyjskich względem innych gatunków. Spójrzcie tylko na te liczby!

Muzyka dla mas

Przedstawione wyniki pokazują, że aż 29% artystów występujących na festiwalach w Wielkiej Brytanii to producenci, didżeje grający muzykę elektroniczną – nie mowa tu tylko o reprezentantach EDM, ale również drum and bass, dubstep, UK garage, grime, bassline, breakbeat, jungle, progressive house, amapiano itd. To o aż 8% większa suma niż artystów rockowych (22%) i 9% od popowych – 21%. Stało się również to co przewidywano rok temu – pomimo dużego spadku popularności muzyki elektronicznej w 2016 roku, po kilku latach stała się ona drugim najpopularniejszym gatunkiem na Wyspach, wyprzedzając hip-hop i plasując się tuż za muzyką pop:

Muzyka elektroniczna wkracza teraz w kolejną fazę wzrostu w Wielkiej Brytanii, ponieważ ludzie poszukują nowych i innowacyjnych form muzycznych, a gatunek ten wciąż ewoluuje i włącza nowe wpływy. Wraz z rozwojem nowych technologii i platform do produkcji i dystrybucji muzyki, muzyka elektroniczna prawdopodobnie będzie się rozwijać i ewoluować w nowy, ekscytujący sposób – czytamy w raporcie NTIA

Outlook UK 2022 – Festival Highlights

Nie ulega wątpliwości, że muzyka gitarowa na festiwalach od kilku lat jest w odwrocie, chociażby ze względu na dużo większe koszty: począwszy od transportu sprzętu, po akomodacje kilkuosobowej grupy itp. Również bookowanie niszowych grup gitarowych jest nieopłacalne względem popularniejszych artystów elektronicznych. Ten trend przekłada się na wyniki – na festiwalach w samym Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w ciągu ostatnich 12 miesięcy wzięło udział 2,4 miliona osób, z czego aż 67% publiczności (ponad półtora miliona) stanowili słuchacze muzyki elektronicznej! Łącząc obszary, na których rozprzestrzenia się muzyka elektroniczna: od klubów nocnych, festiwali i koncertów, brytyjska gospodarka zarobiła 2,6 miliarda funtów.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Zobacz też: W okresie pandemii wzrosła wartość branż festiwalowej i klubowej

W raporcie poruszono również problem upadłości klubów – od początku pandemii w Wielkiej Brytanii zostało zamkniętych 365 klubów, czyli 29,3%.

Celem NTIA jest „wydobycie muzyki elektronicznej z cienia na światło dzienne, pokazanie jej wpływu na gospodarkę i kulturę Wielkiej Brytanii oraz zainspirowanie działań na rzecz wspierania jej dalszego rozwoju”. Stowarzyszenie sugeruje, aby brytyjski rząd powołał ogólnokrajowego doradcę ds. gospodarki nocnej.

Jeśli jesteście ciekawi więcej to możecie sprawdzić raport NTIA na ich stronie po podaniu swoich danych.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →