W okresie pandemii wzrosła wartość branż festiwalowej i klubowej

fot. David Boyle / IMS Twitter + EXIT Photo Team 2021
Festiwale News Technologia

Według nowo opublikowanego raportu biznesowego, przedstawionego wczoraj na Międzynarodowym Szczycie Muzycznym (IMS) na Ibizie, nastąpiły wzrosty wartości przemysłu muzycznego i udziałów na rynkach w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Sprawdźcie szczegóły!

IMS Raport 2021 – „jest progress”

Na Ibizie odbywa się Międzynarodowy Szczyt MuzycznyIMS. Ta specjalna konferencja, której w 2007 roku pomysłodawcą był Pete Tong, jest tak istotnym wydarzeniem dla branży klubowej niczym targi E3 dla branży gamingowej.

IMS Ibiza to kompleksowe trzydniowe wydarzenie, podczas którego odbywają się seminaria na żywo i debaty liderów międzynarodowej społeczności muzycznej. Poprzez przemówienia, wywiady, panele i kursy branża spotyka się w celu odbycia dyskusji na temat kierunku i przyszłości muzyki elektronicznej. Raport biznesowy IMS, który stał się wiodącym badaniem danych w tej dziedzinie, jest również prezentowany na IMS Ibiza, aby uzyskać globalny obraz kluczowych statystyk dotyczących branży. Wydarzenie stało się głównym źródłem ofert branżowych, publikacji prasowych i jest tematem rozmów dla mediów na całym świecie. Główne marki takie, jak Corona, Pioneer i Coca Cola wykorzystały IMS jako platformę do realizacji ważnych inicjatyw w przestrzeni muzyki elektronicznej.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

IMS Ibiza 2019: After-Movie

Według najnowszego raportu IMS wartość przemysłu muzyki elektronicznej faktycznie wzrosła w latach 2020-2021 – obecnie szacuje się ją na 6 miliardów dolarów. Dane dotyczące użytkowania streamingu w ubiegłym roku jasno wskazują na wzrost względem czasów przedpandemicznych – 24% w porównaniu z 19% wzrostem w latach 2019-20 i 22% w latach 2018-19. W ubiegły roku sprzedaż fizyczna wzrosła po raz pierwszy od 20 lat (!), przy czym sprzedaż winyli wzrosła o 51%, a płyt CD o 9%. Według raportu IMS w 2021 roku Niemcy po raz pierwszy przekroczyły udział w rynku Wielkiej Brytanii.

[W Niemczech – przyp. red.] wzrost jest napędzany przez komercyjne radio, które akceptuje komercyjny dance-pop jako jeden spośród, jeśli nie dominujący gatunek. Artyści tacy, jak Robin Schulz, Alle Farben, Felix Jähn, Purple Disco Machine, Topic itp. mają hity na antenie i są mocno wspierani na każdym wydawnictwie – nawet w przypadku słabszych singli. Airplay jest na pierwszym miejscu i jest motorem sukcesu.

– skomentował Wolfgang Boss, producent i prezes A&R, Sony Music

Sukces ten znalazł odzwierciedlenie również w udziałach w platformach streamingowych, ponieważ udział muzyki elektronicznej w Top 200 Spotify wzrósł w 16 z 28 terytoriów badanych przez IMS.

Raport IMS pokazuje wzrost branż festiwalowej i klubowej, w 2020 roku wycenianych na 2,5 miliarda dolarów. W ubiegłym roku nastąpił wzrost aż o… 166%! To w sumie daje nam zawrotną sumę ponad 6 miliardów dolarów. Gdy popyt na muzykę na żywo rośnie, wzrost liczby transmisji na żywo zaczyna hamować. Mark Grotefeld z Pioneer DJ mówi, że młodzi ludzie w wieku od 13 do 16 lat, którzy kupują ich produkty, niekoniecznie postrzegają siebie jako didżejów, a kupowanie zestawów traktują jako „domowy sprzęt do miksowania”. Raport zwrócił również uwagę na brak odpowiedniej reprezentacji osób czarnoskórych w branży. Według Davida Boyle’a z IMS jest to „ponura statystyka, która wymaga pilnej uwagi”. W zeszłym roku IMS przewidziało nadchodzący spadek hip-hopu – faktycznie po raz pierwszy udział hip-hopu zmniejszył się w Wielkiej Brytanii i USA.

Pełny raport jest dostępny do pobrania na stronie IMS.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →