DEAS: Nowa EP-ka na BAUMUZIK, czyli funkcjonalność na parkiecie

Kilka tygodni temu ukazała się w Polsce książka Fiony MacCarthy – Człowiek, który zbudował Bauhaus – będąca biografią Waltera Gropiusa. Tymczasem nasz człowiek DEAS i jego inspirowana właśnie Bauhausem wytwórnia BAUMUZIK uderza z drugim releasem – kupujcie zielony winyl (lub cyfrowo).
DEAS – festiwale i nowe wydawnictwa
DEAS należy z pewnością do najbardziej pracowitych i konsekwentnych muzyków polskiej sceny tanecznej. Czas lockdownu przetrwał niezwykle udanie skupiając się na pracy, czego efektem było aż pięć płyt analogowych, jakie ukazały się w okresie pandemicznym i postpandemicznym. W niemal dwa tygodnie po bardzo udanym występie na festiwalu Extrema Outdoor Belgium, a wcześniej Openerze, artysta może pochwalić się nowym wydawnictwem – EP-ką Form Follow Function we własnym labelu BAUMUZIK (w dystrybucji Triple Vision).
Czym jest label BAUMUZIK?
Przypomnijmy, iż koncept stojący z wytwórnią jest dziełem totalnym: ma skupiać się nie tylko na muzyce, ale i sztuce. Ta interdyscyplinarność ma wymiar w jakości muzyki, którą zaoferuje w swoim katalogu BAUMUZIK (wydawać tu będzie nie tylko sam DEAS, ale i inni zaproszeni artyści) oraz w estetyce graficznej, w jakiej przedstawiony zostanie identyfikacja wizualna. Pomysł na nią tkwi oczywiście w przedwojennej sztuce i architekturze – jest inspirowany weimarską szkołą architektury i designu, czyli jednym z odłamów modernizmu – stylem Bauhaus.
Funkcjonalizm, minimalizm w sztuce i muzyce
Prostota, funkcjonalizm i minimalizm to cechy, jakie przybiera artwork, ale i muzyka na najnowszej płycie Form Follow Function. Te brzmienia są nie przekombinowane, lecz funkcjonalne. Bo mają działać na parkiecie!
Jak brzmi EP-ka?
Otwierający płytę z katalogowym numerem dwa numer Screenshot rozpoczyna się pulsującym rytmem, pod którym kryją się dynamiczne hi-haty rozbudowujące utwór w stronę parkietowego bangera.
Następnie pojawia się Construction, który jest moim osobistym faworytem. Silny groove i tempo działaja silnie na wyobraźnię – marzy się wideo do tego numeru w stylu Unfinished Sympathy Massive Attack. I tak jak Shara Nelson spacerowała ulicami, tak ja widziałbym DEASA kroczącego wśród industrialnych pejzaży, wieżowców, opuszczonych budynków, oczywiście w czarno-białej konwencji.
Trzecim utworem jest tytułowy Form Follow Function, a czwartym znakomity Paradox, który w swoich sześciu minutach redefiniuje brzmienie techno na 2022.
DJ-ski support EP-ki
Numery z Form Follow Function z pewnością usłyszycie na europejskich i światowych parkietach, bo grają je już z tacy DJ-e jak Blawan, Ben Klock, Kangding Ray, Claudio PRC czy Adam Beyer. Nazwijmy to Global Techno Culture. I czekajmy na kolejny release BAUMUZIK opatrzony numerem trzy.
Sprawdź także
’Mam wielkie wyrzuty sumienia, kiedy nie pracuję w studiu’ – Deas WYWIAD
