Burning Man ogłasza motyw przewodni edycji w 2022 roku

Fot. materiały prasowe
Festiwale News
Burning Man, Burning Man 2021

Festiwal Burning Man wraca po dwuletniej przerwie. W 2022 roku motywem przewodnim imprezy na pustyni będą sny ("Walking Dreams").

Transformacyjna moc snów

The Burning Man Journal zachęca uczestników do udziału w przyszłej, „sennej’ edycji w ten sposób: „zbadaj transformacyjną moc snów, zarówno dosłownie, jak i metaforycznie, czcij marzycieli, którzy kierują tą potężną energią w sposób otwierający oczy, często surrealistycznie, a czasem zmieniając życie”.

Z kolei Stuart Magnum, Dyrektor Instytutu Filozoficznego Burning Mana, napisał tekst o historii snów i ich wpływie na kulturę. Jak twierdzą organizatorzy — Burning Man jest miejscem, gdzie sny się spełniają.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Monolink x Mayan Warrior x Burning Man 2018

Event co roku przyciągał ponad 80 tys. osób, gromadzących się na pustyni w Black Rock. Słynie z festiwalowej mody, rave’owej stylistyki i głoszonych wartości w duchu PLUR.

Każdy śni i nikt nie wie dlaczego. Od zarania dziejów ludzie usiłowali wyjaśnić niewytłumaczalne: jako sposób otrzymywania wiadomości od nadprzyrodzonych; jako środek podróży astralnej dla duszy; jako portal do naszych przeszłych żyć; nawet jako spojrzenie na rodzaj metarzeczywistości, dla której to, co postrzegamy jako życie na jawie, jest w rzeczywistości tylko snem.

Współczesna nauka patrzy na to pytanie przez bardziej mechanistyczną soczewkę, opisując sen jako rodzaj zaplanowanego przestoju na konserwację systemów, co pozwala nam sortować i oznaczać nowe dane w pamięci i odmłodzić nasze przepracowane osłonki mielinowe; obrazy, których doświadczamy w procesie, są odpowiednikami wzorców testowych na monitorze wideo

– Stuart Magnum

Burning Man x Aftermovie x 2018

Ty też mogłeś kupić coś z festiwalu

Nie wszystko jest jednak takie kolorowe. Burning Man musiał wystawić na sprzedaż część swoich instalacji artystycznych, żeby przetrwać. Na szczęście najwidoczniej się udało.

Celem akcji było zapewnienie eventowi środków, które pozwolą mu dosłownie „przetrwać”. Edycja w 2019 roku przyniosła 43-milionowy zysk, jak twierdzą jednak organizatorzy, stracili oni 90% budżetu. Przedmioty wystawione były do 8 października 2021. Ceny za nie sięgnęły dziesiątki tysięcy dolarów.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →