Według badań, kobiety stanowią mniej niż 1/4 wszystkich artystów na festiwalach w Wielkiej Brytanii
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez brytyjską firmę Protectivity Insurance, zaledwie 21 procent wszystkich artystów występujących na największych brytyjskich festiwalach w 2021 roku to kobiety lub osoby identyfikujące się z kobietami.
„Równość”, „parytety”, „dyskryminacja”. Ilekroć przywołujemy jedno z wymienionych słów w kontekście sceny klubowej, bierzemy za pewnik burzę w komentarzach. Choć bardzo byśmy chcieli uciec od kontrowersji wynikających z braku równości wobec kobiet czy nierównych płacach, nie jest nam to dane, w czym pomagają nam wyniki badań takie, jak te z Wielkiej Brytanii. Pomimo, iż wiele projektów dąży w kierunku wyrównania płciowego na największych festiwalach (nie tylko) w Wielkiej Brytanii, okazuje się, że mniej niż jedna czwarta artystów tegorocznych festiwali muzycznych identyfikuje się jako kobiety. Przynajmniej tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Protectivity Insurance, która zajmuje się ubezpieczaniem imprez na dużą skalę na Wyspach.
Fot. Protectivity
Brytyjskie festiwale przed nie lada wyzwaniem
Wyniki badań nie pozostawiają suchej nitki na festiwalach takich jak Isle of Wight, TRNSMT i Wireless, gdzie liczba artystów identyfikujących się jako kobiety osiągnęła 15 procent całego składu. Dla porównania Parklife w Manchesterze może pochwalić się aż 44 procentami artystek w swoim line-upie. Końcowe badania Protectivity Insurance dowiodły, że pomimo, iż festiwale nie odbyły się w 2020 roku, odsetek kobiet wśród artystów, którzy wystąpią na przełożonych bądź nowych wydarzeniach był wyższy niż w tym roku o 1 procent.
Badającej firmie we znaki najbardziej dały się festiwale pokroju Wireless Festival (12 procent kobiet), TRNSMT i Reading & Leeds oraz Isle Of Wight Festival (14 procent). Sean Walsh, manager ds. marketingu w Protectivity stwierdził:
Ważne jest, aby zniwelować różnice między płciami we wszystkich okolicznościach, czy to na festiwalach, czy w miejscu pracy. Wspaniale jest widzieć, że niektóre z tych festiwali dążą do posiadania podziału 50/50 i pracują na rzecz równego pola gry dla wszystkich.