Nowozelandzkie radio ogłasza konkurs na remix pomyłki językowej ministra

Fot. producer.musicradiocreative.com
News
radio

Pomyłka językowa nowozelandzkiego Ministra ds. COVID-19, Chrisa Hipkinsa, szybko podbiła Internet. Hashtag #SpreadYourLegs zalewa obecnie media społecznościowe w Nowej Zelandii. Radiostacja George FM ogłosiła konkurs na remix z użyciem tego hasła.

W czasie weekendowej konferencji prasowej, minister Hipkins odniósł się do opinii, że ludzie żyjący na obszarze o dużym zagęszczeniu, stwarzają zagrożenie, wychodząc z domu. Zamiast jednak użyć sformułowania „chcą wyjść i rozprostować nogi”, pomylił się i powiedział „chcą wyjść i rozłożyć nogi”. Nie trzeba było długo czekać, żeby Internet odpowiedział. Powstał hashtag #SpreadYourLegs, liczne memy i zdjęcia, na których ludzie rozkładają nogi w przestrzeni publicznej. Śmieszkowaniu nie ma końca.

Spread Your Legs

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Na fali tych żartów, George Fm ogłosiło konkurs remix na #SpreadYourLegs. Zwycięski utwór będzie miał premierę na jego antenie programu „George Breakfast”, radio dorzuca też w nagrodę czapeczkę. Nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy radiostacja nagradza słuchaczy za remix wypowiedzi polityków. W zeszłym roku premier Nowej Zelandii Jacinda Ardern, wielokrotnie użyła sformułowania „spaced out”, które możemy przetłumaczyć jak „wystrzeleni w kosmos”. Premier chciała w ten sposób wytłumaczyć koncepcję społecznego dystansowania się na imprezach masowych. Producent Ayden Harris stworzył wówczas remix tej wypowiedzi w wersji dubstepowej.

Jacinda Ardern — Spaced Out (Ayden Harris George Fm)

 

Na naszym polskim gruncie, również pojawiły się liczne przeróbki wypowiedzi osób publicznych. Internauci nie oszczędzili Jana Pawła II, Donalda Tuska, czy Jarosława Kaczyńskiego. Richard L. Edwards i Chuck Tryon twierdzą, że polityczne przeróbki, remixy i mashupy są dowodem na podmiotowość społeczeństwa.

Kiedy w marcu 2007 roku do mediów głównego nurtu wdarło się viralowe wideo „Głosuj inaczej”, polityczne mashup wideo stało się znaczącym fenomenem medialnym. Generowane przez użytkowników mashupy groziły przebiciem się przez amerykański bałagan informacyjny, który zwykle kształtuje dyskurs wyborczy. Polityczne mashupy wideo mogą służyć jako narzędzia poparcia politycznego, formy protestu politycznego i tryby komentowania politycznego.

VJ Dominion — Tuskotronic



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →