Niewiele jest osób, które obserwują scenę klubową z równie bliskiej perspektywy. Niewiele jest osób mających równie imponujący dostęp do miejsc czy wydarzeń, które inni mogą podziwiać z poziomu publiczności. Oni są najbliżej artystów, a dzięki połączeniu sił, jesteśmy tam razem z nimi. Z radością informujemy, że rozpoczęliśmy współpracę z Techno der Visionäre, unikatową społecznością w obrębie światowej sceny klubowej. Efekty naszych działań możecie już podziwiać w mediach społecznościowych, zwłaszcza na naszym Instagramie.
To, że my cieszymy sie z faktu współpracy z Techno der Visionäre jest oczywiste. Jednak to Wy, nasi odbiorcy, jesteście największymi beneficjentami tej kooperacji. Przeczytajcie wywiad i dowiedzcie się dlaczego.
Z miłości do kultury klubowej zrobili pasję, następnie pracę. Dziś to już ich styl życia, w którym trwają od lat i rozwijają się. Powiedzieć, że ich sieć kontaktów jest imponująca, to nie powiedzieć nic. Od Tulum, przez Los Angeles i Nowy Jork, przez najważniejsze miasta Europy, aż po Azję. Techno der Visionäre są wszędzie tam, gdzie odbywają się najlepsze imprezy klubowe z udziałem topowych postaci sceny elektronicznej. Trudno znaleźć nam słowa, które oddają radość, iż od niedawna możemy być tam z nimi.
Wspólnie pokażemy Wam światowy clubbing z perspektywy, z jakiej nigdy go nie widzieliście.
Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!
Znajdź Bilety
Bezpieczne i proste zakupy
Muno.pl łączy siły z Techno der Visionäre. Światowy clubbing z najlepszej perspektywy
Jeśli obserwujcie nas na Instagramie, z pewnością zauważyliście, że w ostatnich tygodniach, częściej niż kiedykolwiek, udostępniami relację z największych klubowych imprez świata. I to nie byle jakie relacje – to często materiały nagrywane w najbliższym otoczeniu artystów i artystek. Z miejsc, do których wstęp mają nieliczni – ci, którym pozwalają na to sami zainteresowani i organizatorzy. Możliwość podglądania najlepszych DJ-ów i DJ-ek z tak bliska oraz spojrzenie na moment z ich perspektywy na to, co widzą przed sobą, gdy grają na najważniejszych scenach – to niesamowite doznanie, którym dzieli się z Wami.
Techno der Visionäre – wywiad
By dowiedzieć się, czym jest Techno der Visionäre, w jaki sposób udało im się dotrzeć do miejsca, w którym są dzisiaj i co należy zrobić, by znaleźć się wśród najlepszych, poprosiliśmy autorów projektu – Konrada i Sandro – by opowiedzieli nam o tym własnymi słowami.
WERSJA ANGLOJĘZYCZNA WYWIADU NA KOŃCU STRONY
THE ENGLISH VERSION OF THE INTERVIEW AT THE END OF THE PAGE
Hubert Grupa: Czym Twoim zdaniem jest Techno der Visionaere? Jaka jest Wasza misja jako podmiotu funkcjonującego w obszarze kultury klubowej?
Ja (Konrad) i Sandro mamy takie samo zdanie na temat TdV. Dla nas jest to platforma, która pozwala zmniejszyć obciążenie ponadprogramową pracą DJ-ów/producentów w dzisiejszych czasach i pomóc im promować się za pomocą ich najnowszych występów, wydawnictw muzycznych i projektów oraz pozwolić im skoncentrować się na tym, w czym są dobrzy, czyli na tworzeniu muzyki.
Innym celem prowadzenia TdV jest dzielenie się wszystkimi niezwykłymi momentami z różnych wydarzeń – dzielic się nimi z entuzjastami muzyki elektronicznej na całym świecie. Koncentrujemy się na informowaniu publiczności o nadchodzących wydawnictwach muzycznych, wydarzeniach i nowościach.
Techno der Visionäre. Droga rave’u i networkingu
Jakie były Wasze początki? Skąd wziął się pomysł na powstanie TdV?
Stworzyłem i zacząłem prowadzić TdV kilka lat temu. Wszystko zrodziło się z potrzeby dzielenia się pasją i wyrażania siebie. Mieszkałem kilka lat w Amsterdamie, w miejscu, w którym zrozumiałem i rozwinąłem swoją świadomość muzyczną. Dzięki moim przyjaciołom i czynnikom, takim jak posiadanie wielu festiwali muzycznych i undergroundowych klubów w okolicy, poznałem kulturę muzyki elektronicznej.
Zacząłem od publikowania materiałów z imprez i rozwijania networkingu, w ramach którego ludzie, z którymi się kontaktowałem, w końcu stali się bliskimi przyjaciółmi. Jednak odkąd poznałem Sandro w Warszawie, wznieśliśmy działalność TdV na wyższy poziom. Staliśmy się solidni i profesjonalni w naszych działaniach, i mieliśmy jasny cel, co chcemy osiągnąć. To trudne hobby pracy zespołowej, ale co ważne, nadal nie zapominamy o naszej pasji. Zostańcie z nami, by być częścią naszej podróży.
Dokładacie wszelkich starań w celu promowania muzyki elektronicznej i kultury klubowej. Wydawać się może, że obie te dziedziny nigdy nie miały się lepiej. Czujecie, że macie w tym swój niemały udział?
Jest jeszcze za wcześnie, by mówić, że mamy w tym duży udział. Zdecydowanie wkładamy w to naszą energię i czas, i staramy się dać z siebie wszystko, aby upewnić się, że ludzie są dobrze poinformowani o tym, jaka jest dzisiejsza scena muzyki elektronicznej.
Techno der Visionäre. Czego brakuje artystom i promotorom?
Wielu artystów czy promotorów nadal ma problem z „wyjściem do ludzi”, budowaniem swojej marki czy po prostu prowadzeniem komunikacji. Wy im to ułatwiacie, a nawet wyręczacie z tego.
To w 100% prawda, że artyści/promotorzy mają problemy z wyjściem do ludzi”. Prowadzimy regularne rozmowy z artystami, promotorami wydarzeń, agencjami muzycznymi, managerami PR, wytwórniami muzycznymi i zauważyliśmy, że większości brakuje know-how jak zarządzać swoim artystą i vice versa – artyści mają ogromne problemy z znalezienie odpowiedniego kierownictwa dla swojego projektu. Promotorzy walczą na całym świecie, ponieważ bilety nie sprzedają się tak, jak kiedyś, a tu pojawia się brak wiedzy, jak dotrzeć do publiczności.
Co Tobie osobiście sprawia największą przyjemność i satysfakcję w ramach działalności TdV?
Dla nas to wielka przyjemność i satysfakcja, że czasem możemy wyrazić swoją opinię na temat jakiegoś projektu, artysty lub wydarzenia i doradzić, co naszym zdaniem powinno być zrobione i gdzie można poprawić wizerunek, by szybciej dotrzeć do odbiorców i przełożyć to na sprzedaż biletów czy nowych obserwujących w przypadku artysty.
Mówiąc to, mogę potwierdzić, iż ogłaszamy nasz nowy projekt i oferujemy artystom comiesięczne zarządzanie mediami społecznościowymi oraz wsparcie w zakresie marketingu muzycznego.
Techno der Visionäre: Kiedy budujesz zdrowe relacje ze wszystkimi zaangażowanymi, nie ma dla Ciebie zamkniętych drzwi
Dziś jesteście projektem o ogromnym zasięgu – mówiąc kolokwialnie, „macie wejścia wszędzie”. Jak udało się to osiągnąć? Dla wielu ludzi, branżowe środowisko klubowe, zwłaszcza to ze ścisłej czołówki, wydaje się dość hermetyczne i niedostępne.
Kiedy budujesz zdrowe relacje ze wszystkimi zaangażowanymi, nie ma dla Ciebie zamkniętych drzwi.
Jako uczestnicy, ale i obserwatorzy sceny klubowej na całym świecie, macie wszelkie kompetencje by porównywać ją pod różnymi względami. Czym najmocniej różnią się współczesne realia od tych, w których zaczynaliście przygodę z clubbingu nie tylko jak TdV, ale ogółem jako ludzie? Stopniem popularności? Profesjonalizacji?
Oboje mamy różne pochodzenie i narodowości. Sandro z Portugalii, jest w branży muzycznej od lat, a jego reputacja/popularność jest dobrze znana. Jak już wspomniałem, sam całe doświadczenie i klimat wziąłem z parkietów, na które przychodziłem jako raver. Wciąż się uczę i obserwuję wszelkie zmiany w świecie muzyki. To ciągły proces, którego my wszyscy, jako TdV, ale także jako uczestnicy imprez, jesteśmy częścią. Staramy się mieć wpływ na rzeczywistość, którą tworzymy. Dzięki działalności TdV mamy szansę wyrazić siebie i być częścią tego procesu.
Techno der Visionäre o polskiej scenie klubowej
Wasza działalność obejmuje cały świat. Jak Twoim zdaniem na tle innych krajów wypada Polska? Dobijamy już do pierwszej ligi czy może jesteśmy solidnym graczem, ale na drugoligowym poziomie? Co jest naszym wyróżnikiem i atutem w stosunku do reszty?
Cóż, polska scena rozwija się szybko i musimy powiedzieć, że nasi promotorzy wydarzeń starają się jak najlepiej w ramach swoich możliwości, by zapewnić to, co najlepsze.. Zbliżają się letnie festiwale i jeśli otworzymy programy tegorocznego Audioriver Festival, Tauron Nowa Muzyka czy Up To Date, to zobaczymy, że naprawdę wkładają w to ogromny wysiłek i bookują najlepszych możliwych artystów. Wymieniamy tylko te festiwale, ponieważ widzimy, że są to prawdziwe festiwale muzyki elektronicznej w 100 proc. tego znaczenia.
W przypadku pytań o pozycję nie jesteśmy ani w pierwszej, ani w drugiej lidze. Nie możemy porównywać krajów i stawiać tego w skali. Jesteśmy tam, gdzie pozwalają nam być pieniądze. Spójrzmy prawdzie w oczy i znajdźmy swoje miejsce. Mamy niesamowite kluby, festiwale, które na co dzień prowadzą ci niesamowici ludzie, którzy bardzo się starają i niektórzy tracą tony pieniędzy, ale na końcu, w dniu imprezy, jest satysfakcja i widok tych wszystkich uśmiechniętych twarzy. To jest ich szczególna cecha i to oni są prawdziwymi gwiazdami, o których nikt nie mówi, a powinniśmy.
Techno der Visionäre. Kto kreuje trendy?
Co Twoim zdaniem jest obecnie najważniejszym trendem jeśli chodzi o szeroko rozumiany clubbing, wiodące gatunki, sposób imprezowania czy organizację imprez?
Aby zrozumieć kluby, trzeba pojechać do Berlina. Berlińska scena klubowa to terapeuta duszy. Teraz, w przypadku organizacji imprezy, spójrzcie na Brunch Elektronik. Naszym zdaniem są najlepsi.
Mówiąc o wiodących gatunkach, trzeba mówić o współczesnych pionierach. Choćby projekt AFTERLIFE autorstwa Tale Of Us – to dzisiejsi liderzy trendów, wszyscy inni za nimi podążają, w przeciwnym razie wypadną z gry. TOU audioVisuals to rewolucja. Całkowicie odświeżyli gatunek melodyjnego techno, który naszym zdaniem chyli się ku upadkowi.
Zobacz efekty naszej współpracy! Obserwuj Muno.pl na Instagramie
Twoja impreza obok największych wydarzeń świata klubowego
Jesteś osobą promotorską? Organizujesz imprezy? Chcesz się pochwalić tym, jak ludzie bawią się na Twoich eventach? Pomożemy Ci! Udostępnimy nagranie z Twojej imprezy na Instagramie Muno. Wystarczy, że prześlesz nam materiał filmowy, nakręcony w pionie – im lepsza jakość i ciekawsza perspektywa, tym większe szanse na to, że opublikujemy Twoje nagranie, a Ty otrzymasz nasze zasięgi i dotarcie do klubowego środowiska z całej Polski i nie tylko.
Na adres mailowy [email protected] wyślij maila zatytułowanego “Relacja z mojego eventu na Muno”. W treści wiadomości nie zapomnij napisać o tym, kto organizował tę imprezę, gdzie się odbyła i kto gra na przesłanym przez Ciebie fragmencie nagrania. Film powinien trwać od 15 do 30 sekund i być nagrany w jak najlepszej jakości, koniecznie w orientacji pionowej. Film dołącz do wiadomości za pomocą linku do WeTransfer – nie dodawaj filmu jako bezpośredniego załącznika do wiadomości.
Jeśli film nam się spodoba, udostępnimy go u siebie oznaczając Ciebie. Redakcja rezerwuje sobie prawo do subiektywnej oceny tego, które nagrania zostaną udostępnione, a które nie.
Techno der Visionäre – the interview
What do you think Techno der Visionaere is? What is your mission as an entity operating in the area of club culture?
Myself (Konrad) and Sandro we both have the same opinion about TdV. For us it is a platform to reduce that extra work load from dj/producers nowadays and help them promote themselves with their latest shows,music releases and latest projects and let them concentrate on what they are good at, that is making music. Another purpose of running TdV is to share all remarkable moments from various events with electronic music enthusiasts all around the world where we focus on keeping the audience updated on forthcoming music releases, events and news.
What were your beginnings like? Where did the idea for TdV come from?
I created and started running TdV a few years ago. Everything came up as the need of sharing the passion and expressing myself. I lived a couple of years in Amsterdam, the place where I understood & developed my music awareness. Thanks to my friends and the factors like having plenty of music festivals & underground clubs in the area, I experienced the electronic music culture. I started just by publishing the footage from parties and building the networking, where people who I was contacting with, finally became close friends. However, since I have met Sandro in Warsaw we brought TdV activity to a higher level. We became solid and pro in our actions, and had a clear goal of what things we would like to achieve. It is a hard hobby of teamwork, but what is important, we still do not forget about our passion. Stay on us to be a part of our journey.
You make every effort to promote electronic music and club culture. It may seem that both of these areas have never been better. Do you feel that you have a big part in it?
This is too soon for us to say we have a big part in it. Definitely we put our energy and time into it and try to deliver the best we can to make sure people are well informed on what is the electronic music scene of today.
Many artists or promoters still have problems with „reaching out to people”, building their brand or simply communicating. You make it easier for them, and even relieve them of it. What gives you the greatest pleasure and satisfaction as part of TdV’s activities?
That’s 100% true that artists/promoters have problems „reaching out”. We talk on a regular basis, with artists, event promoters, music agencies, PR management, Music labels and we noticed that the majority have a lack of Know-how in how to manage their artist and vice-versa, artists have huge problems in finding the right management for their project. Promoters struggle all over the world because tickets are not selling out as they used to and here comes the lack of the know-how in how to reach the audience.
For us it is with great pleasure and satisfaction that sometimes we can give our opinion on some artist/event project and advise them on what we think it should be done and where they could improve their image and that way reach to their audience faster and turn that into ticket sales or into new followers in the case of an artist. With that said we are announcing our new Project and offering to artists Monthly Social media management and Music Marketing Support.
Today you are a project with a huge scope – colloquially speaking, „you have entrances everywhere”. How was this achieved? For many people, the industry club environment, especially the top ones, seems quite hermetic and inaccessible.
When you build a healthy relationship with all involved, there are no closed doors for you.
As participants, but also observers of the club scene around the world, you have all the competence to compare it in various respects. What is the biggest difference between today’s reality and those in which you started your adventure with clubbing not only as TdV, but as people in general? Degree of popularity? professionalization?
We both have different backgrounds and nationalities. Sandro from Portugal has been in Music industry for years and his reputation/popularity is well known… Myself, as I already mentioned, I took all the experience and vibe from the dancefloors which I was attending as a raver. I’m still learning and observing all changes in the music world. It has been a constant process where all of us, as TdV but also as party attenders are the part of. We try to have the impact on the reality which we create. Thanks to TdV activity we have a chance to express ourselves and be a part of that process.
Your business covers the whole world. How, in your opinion, does Poland compare to other countries? Are we already reaching the first league or are we a solid player, but at the second league level? What is our distinguishing feature and advantage compared to the rest?
Well, the Polish scene is growing fast and we have to say that our Event promoters are trying their best within their limits to deliver the best they can.
Summer festivals are almost here and If you open the programs for this year’s Audioriver Festival, Tauron Nowa Muzyka, Up To Date, we see that they are really taking extra effort and booking the best artist possible. We mention only these festivals because we see that they are real 100% electronic music festivals.
In the case of the questions of position we are not in either the First or Second league we cannot compare countries and put it in a scale. We are where money allows us to be. Let’s face the reality and find our place. We have amazing clubs, festivals that are runned on a daily basis by these amazing people trying their hardest and some losing tonnes of money but at the end what gives them the satisfaction is on the day of the event and seeing all these smiling faces. That is their special feature and they are the real stars that nobody talks about but we should.
What do you think is currently the most important trend when it comes to broadly understood clubbing, leading genres, the way of partying or organizing events?
For understanding clubs you must go to Berlin. Berlin club scene is a soul therapist. Now in the case of organizing an event look to Brunch Elektronik they are the best in our opinion.
For leading genres we must talk about today’s pioneers. AFTERLIFE „Tale of us” project are today’s Trend leaders and every single other is following otherwise they are out of the game. TOU audioVisuals are a game changer. They completely refreshed the melodic techno genre that in our opinion was in decline.