Jacek Sienkiewicz nagrał muzykę do spektaklu

Producent za pośrednictwem Bandcampa opublikuje swój oryginalny zamysł ścieżki dźwiękowej do spektaklu Krasz. Premiera materiału już 17 grudnia.
O albumie Krasz Jacka Sienkiewicza
Na przełomie 2020 i 2021 Jacek Sienkiewicz komponował i nagrywał muzykę do spektaklu na motywach powieści Crash J.G. Ballarda. Ostatecznie w spektaklu wyreżyserowanego w warszawskiej teotrogalerii STUDIO przez Natalię Korczakowską, użyta została jedynie niewielka część nagrań. Muzyka na tej płycie dokumentuje oryginalną koncepcję artysty – składają się na nią ostateczne wersje utworów ze spektaklu, jak również kompozycje, które się w nim nie znalazły.
KRASZ | trailer
Na płycie znajdziemy w sumie aż osiem pozycji, osadzonych w ciężkim dystopijnym klimacie. Jacek Sienkiewicz przypomina mi tutaj Chrisa Clarka z Warp Records, który w swoich soundtrackach do produkcji telewizyjnych oraz teatralnych podobnie operuje progresją oraz chropowatymi teksturami. Kompozycje Sienkiewicza są niepokojące, duszne i przytłaczające. Krasz to bardzo wymagająca pozycja kierowana przede wszystkim dla koneserów surowego, postapokaliptycznego brzmienia syntezatorów.
Bardzo mocne, nie dla dzieci
Dzieło Ballarda, osławione ekranizacją Davida Cronenberga, jest dystopią, umyślnie operującą pornograficznym językiem i surrealistyczną poetyką, w celu analizy tego, jak używamy siebie nawzajem. Twórców spektaklu nie interesuje moralizowanie, ani krew, nasienie i płyn chłodzący, których pełen jest język Ballarda, ale ukryte pod tym wszystkim historie fascynujących postaci, wyobcowanych, mylących fikcję z rzeczywistością. To groteska sceniczna rozgrywająca się w bliskiej przyszłości. Przedstawieniu Natalii Korczakowskiej towarzyszy pytanie o źródła przemocy, o to dlaczego ludzie używają i niszczą siebie nawzajem oraz wreszcie, co jest im potrzebne, aby odzyskać dostęp do swoich emocji, wyobraźni i ciał.
Poza omawianą nowelą, brytyjski powieściopisarz, nowelista i eseista J.G. Ballard, znany jest ze swojej autobiografii Imperium Słońca, którą na wielki ekran przeniósł Steven Spielberg oraz sci-fi The Atrocity Exhibition. Z doświadczenia wojny (przeżył japońską okupację Szanghaju), wyniósł brak zaufania do rzeczywistości, sceptycznie i przenikliwie odnosząc się do konsumpcji, wygody i rozwoju technologicznego w drugiej części XX wieku. Powieści Ballarda zainspirowały między innymi pionierów post-punku Joy Division oraz rapera Danny’ego Browna.
Sprawdź także
NFT – przyszłość muzyki właśnie nadeszła? – wywiad z Łukaszem Poleszakiem

Smutny koniec roku? Nie u Michała Jabłońskiego, który wieńczy rok trzema publikacjami

Nowy album Amona Tobina to dubstepowa bossa nova

Elektroniczne symfonie Przezdzieckiego

Sprawdź także

NFT – przyszłość muzyki właśnie nadeszła? – wywiad z Łukaszem Poleszakiem

Smutny koniec roku? Nie u Michała Jabłońskiego, który wieńczy rok trzema publikacjami

Nowy album Amona Tobina to dubstepowa bossa nova
