Bandcamp Friday powraca! Znamy daty kolejnych edycji akcji wspierającej twórców

fot. Leticia Pelissari/Unsplash x Bandcamp/Facebook
News
Bandcamp Friday powraca! Znamy daty kolejnych edycji akcji wspierającej twórców

W tych dniach praktycznie cała kwota zakupu trafi bezpośrednio do artystów, artystek i wydawnictw. Sprawdź, kiedy odbędzie się najbliższy Bandcamp Friday.

Zapoczątkowana w marcu 2020 roku akcja miała na celu wspieranie niezależnych artystów i artystek w okresie pandemii. W trakcie Bandcamp Friday przeważająca większość kwoty zakupu na platformie trafia bezpośrednio do twórców bądź wytwórni.

Bandcamp Friday po chwili nieobecności

W trakcie „Piątków z Bandcamp” średnio 93 proc. kwoty, jaką przeznaczacie na zakup muzyki, trafia bezpośrednio do jej autorów i autorek. Akcja odbywała się zwykle w pierwszym tygodniu każdego miesiąca. Pozwoliła ona do tej pory zebrać ok. 78 mln dol., które pomogły dziesiątkom artystek i artystów przetrwać szczególnie wymagający okres pandemii.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Ostatni Bandcamp Friday odbył się 6 maja tego roku. Po krótkiej nieobecności inicjatywa powraca, z potwierdzonymi datami w trakcie następnych czterech miesięcy. Najbliższy Bandcamp Friday odbędzie się już 2 września. Kolejne będą miały miejsce kolejno 7 października, 4 listopada oraz 2 grudnia.

W pierwszy piątek miesiąca, od marca 2020 roku, zrezygnowaliśmy z naszego udziału w przychodach, aby wesprzeć wielu artystów, którym pandemia odebrała środki do życia. W ciągu 21 dni fani wpłacili artystom i wytwórniom ponad 78 milionów dolarów, pomagając pokryć czynsze, hipoteki, artykuły spożywcze, leki i wiele innych. Jeśli jesteś wśród prawie 800,000 fanów, którzy wzięli udział w akcji, dziękujemy

– czytamy w poście opublikowanym na stronie Bandcamp.

Co jeśli kupuję w inne dni?

Jeżeli ostatnio zdarzyło Ci się przepuścić wypłatę na Bandcamp, zapewniamy, że nie masz się czym przejmować. Platforma wyjątkowo rzetelnie podchodzi do kwestii zarobków artystów i artystek, również poza promocjami. Choć w trakcie Bandcamp Friday trafia do nich praktycznie całość kwoty, w inne dni miesiąca wartość ta wynosi aż 82 proc.

Strategia firmy nie uległa zmianie nawet pod nowym kierownictwem. W marcu tego roku Epic Games przejęło platformę, utrzymując jednak, że nie wprowadzi drastycznych zmian w jej funkcjonowaniu.

W firmie Epic znaleźliśmy partnera, który tak samo głęboko jak my wierzy, że przyszłość muzyki i samej sztuki zależy od tworzenia sprawiedliwych i zintegrowanych społeczności. Taką społeczność pomogli nam zbudować nasi fani i współpracujący z nami artyści

– mówił wówczas Ethan Diamond, dyrektor generalny i współzałożyciel Bandcamp.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →