Świeczki o zapachu.. kultowych klubów. Poznajcie Discothèque

fot. Anne Nygard / Unsplash
Kultura Lifestyle News

Kalifornijska marka Discothèque stworzyła gamę luksusowych świec zapachowych inspirowanych "niepowtarzalną atmosferą i kulturowym znaczeniem” legendarnych klubów nocnych. W rozmowie z DJ Mag-iem autorzy opowiadają o swoim produkcie.

Jak pachnie Haçienda?

W zeszłym dziesięcioleciu, gdy kultura klubowa zaczynała przeżywać swój renesans, pojawiło się również sporo gadżetów nawiązujących do muzyki elektronicznej. Poza wszechobecnymi tekstyliami, w popularnych drogeriach można było natknąć się na berliński zapach popularnej marki z opakowaniem, gdzie logo firmy nawiązywało do syntezatora. Potem festiwal Unsound wypuścił swoją ciekawą linę perfum Ephemera, inspirowanych bassem, dronem i hałasem, które stworzyli znakomici producenci: Kode9, Tim Hecker oraz Ben Frost.

Tymczasem marka Discothèque poszła o krok dalej produkując… świeczki zapachowe inspirowane kultowymi klubami z lat siedemdziesiątych, osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych – znalazła się tam m.in. Haçienda z Manchesteru, znana niektórym z Was z filmu 21 Hour Party People.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

24 Hour Party People Official Trailer #1 – Simon Pegg Movie (2002) HD

Świece Discothèque są wytwarzane i ręcznie nalewane w małych partiach w atelier w Wielkiej Brytanii, przy użyciu trwałego, wysokiej jakości wegańskiego wosku. Linia zapachowa obejmuje obecnie dziewięć świec inspirowanych klubami, które zostały wybrane przez producentów jako te najważniejsze, nieistniejące już miejsca mające wyjątkową atmosferę i znaczenie kulturowe, gdzie w dzisiejszych czasach chciałoby się do nich teleportować.

Pomysł na produkt wziął się z naszej miłości do energii na parkiecie. Wierzymy, że życie nocne, muzyka i zapachy są ze sobą ściśle powiązane, ponieważ tworzą wciągające doznania zmysłowe. Mają moc wywoływania emocje, wyzwalania wspomnień i przenoszenia w inne czasy oraz miejsca – powiedziały w rozmowie z DJ Mag założycielki firmy, Jessie Wilner i Hanover Booth.

Autorzy projektu wiedzieli, że stworzenie takich świec musi wymagać odrobiny wyobraźni aby nie pachniały wyłącznie papierosami, alkoholem czy bóg wie jeszcze czym. Dla przykładu, świeca inspirowana Haciendą łączy w sobie nuty cytrusowo-gourmandowej mandarynki, bergamotki i migdałów, a nowojorska Crisco Disco zawiera nuty kwiatowe i petitgrain.

Zastanowiliśmy się więc nad tym, jak w klubach czują się ci, którzy tam byli, połączeniem atmosfery, muzyki i doznań z nią związanych. Następnie stworzyliśmy zapachy złożone z nut, o których wiadomo, że wywołują podobne nastroje lub doznania… oczywiście z pewnymi swobodami twórczymi – oznajmił duet

Discothèque planuje rozszerzyć w przyszłości gamę swoich produktów. Świece są dostępne na ich stronie internetowej.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →