Selekcja: Eta Hox dla Muno.pl. „Dużo przyjemności daje mi stworzenie momentów dezorientacji”

Wywiad
Eta Hox

Śledząc bacznie poczynania zarówno dziennikarskie, jak i muzyczne Anety Hudzik, niezwykle cieszy mnie fakt przyjęcia przez nią zaproszenia do najnowszej odsłony mojego ulubionego "munowego" cyklu. Przed Wami Eta Hox i jej Selekcja w pełnej krasie.

Aneta Hudzik jako dziennikarka muzyczna, DJ’ka i promotorka od niemalże dekady związana jest z krakowską sceną klubową. Od 2019 roku jest członkinią kolektywu Techno Techyes – platformy promującej polskich DJ’ów i producentów. Ponad to można ją usłyszeć w ramówce OFF Radio Kraków prowadząc wtorkową audycję „OFF/ON” oraz czwartkową „Defekt Masy„, w której prezentuje niszową muzykę elektroniczną.

Eta Hox. Konsekwencja i staranne podejście do muzyki

Przygoda Anety z szeroko pojętym DJ’ingiem sięga winylowych sound systemowych sesji oraz prowadzenia audycji w legendarnej wytwórni radiowej Radiofonia w Krakowie na temat dub i dub-techno. Od początku obecności na scenie znakiem rozpoznawczym Ety Hox była wyróżniająca się starannie dobrana selekcja, nad którą pieczołowicie spędza bardzo dużo czas. Mieszkająca na co dzień w Krakowie artystka podchodzi do swoich setów i nagrań z wyrachowaniem i konsekwencją czego rezultatem są przemyślane i nieszablonowe historie rodem z najlepszych europejskich parkietów. 

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Eta Hox – Fot. Igi Fi

Eta Hox. Dziennikarka z promotorską predylekcją

Na przestrzeni blisko 10 lat Eta Hox zdążyła zapisać się na kartach krakowskiej sceny również jako promotorka. Współtworzony przez nią kolektyw Deep Impact od 2012 roku zorganizował blisko 100 wydarzeń. Początkowe imprezy opierały się głównie o artystów skupionych wokół dub techno takich jak Fluxion, Dadub, Mikkel Metal czy duet Babe Roots, jednak z czasem zakres muzycznych zainteresowań kolektywu zaczął obejmować również głębokie i subtelne techno.

Hudzik od ponad roku jest również członkinią Techno Techyes, krakowskiego kolektywu którego głównym działaniem jest organizacja cyklicznych imprez połączona z warstwą wizualną, wydawanie podcastów i angażowanie się w działania lokalnej sceny i jej odbiorców w ujęciu szeroko pojętej równości. Rozwóju muzycznego Eta Hox stara się nie ograniczać wyłącznie do techno. Jej zamiłowania do muzyki ambientowej i drone można było (przed pandemią) doświadczyć przy okazji cyklu imprez Cisza, odbywanych w takich klubach jak Hevre i Święta Krowa.

Eta Hox – Selekcja dla Muno.pl

Ostatni utwór/album, który kupiłaś:

ØTTASilence is Oppression

Numer z francuskiego labelu Possession, który właściwie pełni platformę klubową koncentrującą się na queerze i szybkim techno. U mnie tak szybko bywa tylko, kiedy sytuacja jest napięta. ØTTA rezonowała ze wzburzonym Krakowem na Techno Blokadzie i muzycznym strajku. Mam nieodparte wrażenie, że jeszcze nie jeden raz wyjdzie z nami na ulice. Z resztą Carlota jest bardzo przejęta kwestią praw człowieka w Polsce a tytuł jej numeru mówi sam za siebie.

Pierwszy utwór/album, który kupiłaś:

Jacob Miller / Pablo & Tubbys ‎– Baby I Love You So / King Tubbys Meets Rockers Uptown

Moje korzenie muzyczne, selekcjonerskie i djskie wywodzą się ze sceny sound systemowej. Zawsze jednak bardziej interesowały mnie strony “B” wszystkich singli, gdzie królował dub w najczystszej postaci. Jedną z pierwszych 7’’, które wyszperałam z boxa “reggae/dub” w londyńskim komisie “Music&Video Exchange” (38 Notting Hill Gate, polecam!) był klasyczny Jacob Miller, na odwrocie król King Tubby i Augustus Pablo, mistrz melodiki.

Utwór, który nigdy nie opuszcza Twojej torby z płytami/pendrive’a:

DadubMetropolis (Edit Select Dub)

Numer, który przez wiele imprez otwierał moje sety. Połączenie wielu muzycznych fascynacji, bo oryginał wyprodukował duet Dadub, remixu podjął się Edit Select a wytwórnia to Stroboscopic Artefacts, za którymi podążam od pierwszej pozycji w katalogu.

Ulubiony utwór grany na znudzenia na początku kariery:

Yan CookRhomb

Jedno z pierwszych wydawnictw Yana Cooka, którego właściwie nadal chętnie gram. W początkowym okresie jego kariery pasowała mi bezkrytycznie każda jego produkcja. Zarówno Rhomb jak i strona B czyli “2×2” grane były wiele, wiele razy. Te numery kojarzą mi się również z nauką ogarniania gramofonów.

Utwór, który jest w stanie poderwać najbardziej oporny tłum:

HadoneLet The Bodies Hit The Floor

Lubię surowy i wkurzony charakter tego numeru. LP And then you were alone zostało wydane początkiem lipca tego roku, a moim wyborem było pozostać w 2020 jak najdalej od zamkniętych przestrzeni klubowych. Niemniej za każdym razem Hadone “podrywał nawet najbardziej oporny tłum”.

Ulubiony utwór, który grasz w ciągu ostatnich 2-3 miesięcy:

Denise RabeBrilliance (Svreca Remix)

Za każdym razem zastanawiam się, czy nie przekraczam granicy fanatyzmu. Ostatnio wróciłam trochę do toolowych, repetytywnych wyborów.

Utwór ulubionego producenta:

Conrad Van Orton – Children Of Men

Jeden z ulubionych producentów i jedna z ulubionych wytwórni – Attic Music (przynajmniej jeśli chodzi o te rejony techno). Przy okazji dzielimy z Conradem miłość do Planetary Assault System. Miłość, radość, ulubioność.

Ulubiony utwór na otwarcie setu:

Varg²™On Your Heart I Make a Hole in the Wall

Nie cały Varg i nie w każdy momencie jest mi bliski, ale gdy już trafi, to zostaje na długie miesiące. Intro jest ważne z tysiąca powodów, jest jednocześnie zapowiedzią i podsumowaniem tego, co później się będzie działo. Być może wybranie tego otwierającego zajmuje mi najwięcej czasu, ale przy okazji mogę tutaj wrzucić numery, które nie mogłyby się zadziać w innym momencie seta.

Ulubiony utwór na zamknięcie setu:

SvrecaHow To Become Nothing

Numer otwarcia mam zawsze w tyle głowy, numer zamknięcia jest kwestią wyboru w danej chwili. Zazwyczaj kończę długimi blendami numerów z jednorodnym drivem.

Utwór na powrót z imprezy nad ranem:

Soul CapsuleLady Science

Przyszedł mi do głowy jako pierwszy. Płyta wydana w 1999 r. zawiera jeszcze jedną wersję tego numeru na stronie B, czego zabrakło na represie z 2012 r. Ale ogólnie EP godna wspólnego powrotu do domu.

Utwór celebrujący poranek bez kaca:

Paul St. Hilaire & RhauderStabilize

Coś ciepłego i powolnego.

Utwór, na którego prośbę o zagranie akurat się zgodziłaś:

🙂

Guilty pleasure, którego nie masz oporów, by grać:

DumaLionsblood

Mówiąc szczerze nigdy nie bawiło i nie cieszyło mnie wplatanie własnych “guilty pleasures” w sety. Np. często spotykane ostatnio wrzucanie popowego numeru do wspólnego śpiewania w środek technowego grania to nie moja bajka. Dużo przyjemności daje mi za to stworzenie momentów zupełnej dezorientacji.

Trzy utwory, które definiują moją selekcję:

Alva NotoUni Dna

SvarogShadows

PfirterPurification

Album, który lubisz, a który nie ma nic wspólnego z tym, co grasz lub tworzysz:

Duval TimothyHelp

Większość muzyki, której słucham nie ma nic wspólnego bezpośrednio z moją selekcją. Muzyka interesuje mnie jako organizm sam w sobie, w szerokim i niesformatowanym kontekście. Dokładnie tak o swoich numerach myśli Duval Timothy. Dla niego temat medium, nastrój czy kulturowe zakorzenienie to zbiory nadające się do przeprowadzenia artystycznego eksperymentu.

Eta Hox – Playlista dla Muno.pl



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →