RE: NIE – w Schronie rusza antyprzemocowa kampania edukacyjna

News
RE:NIE

W 2020 roku temat przemocy w świecie klubowym, niestety, powraca niczym niechciany bumerang. Schron rusza z akcją edukacyjną, której celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat przemocowych zachowań i sposobów radzenia sobie z nimi.

Przemoc i jej twarze w kulturze klubowej

Chylący się ku końcowi rok to czas, który zapamiętamy głównie z powodu  globalnej pandemii i jej skutków. Dla mnie, jako obserwatora sceny muzyki elektronicznej, to również okres brutalnych rozliczeń. Tylko w tym roku na światło dzienne wyszły co najmniej dwie sprawy związane z molestowaniem seksualnym kobiet, na myśl o których włos jeży się na karku, a nóż otwiera w kieszeni. Chodzi oczywiście o tragicznie zakończonej sprawie Erica Morillo, oraz rozwijającą się dopiero aferę z udziałem Dericka Maya. Ten ostatni został kilkukrotnie oskarżony w ostatnim czasie o napaść seksualną i molestowanie.

Wszystkie te przypadki powinny uświadomić nam, z jak wielką skalą problemu mamy do czynienia i że dotyczy on również naszego świata klubowego. Świata, który, wydawałoby się, powinien być wolny od tego typu sytuacji. Dlatego też kampanie, takie jak RE:NIE, stanowić powinny stały element naszej, jak widać, mocno nieidealnej rzeczywistości.

Biletomat.pl

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Tango App

Najlepsze imprezy w Twoim mieście! Bądź na bieżąco.

Odkryj Tango App

4,8 ocena w Apple Store!

RE:NIE – antyprzemocowa kampania edukacyjna

Edukacja stanowi niepodważalny filar w nierównej walce, jaką przychodzi nam toczyć na co dzień z manifestacjami przemocy. W XXI wieku nikt nie powinien mieć co do tego wątpliwości. Z tego faktu sprawę zdają sobie włodarze poznańskiego Schronu, którzy ruszają z kampanią społeczną, mającą na celu walkę z przejawami agresji, także tej seksualnej. Tak o całej kampanii mówi Aleksandra Sudolska, współwłaścicielka lokalu, matka całego projektu:

Mam wrażenie, że projekt ten dojrzewał razem ze mną, jeszcze jakiś czas temu ciężko by mi było przeprowadzić taką akcję bez warsztatu, wiedzy i konkretnych narzędzi. Na szczęście na swojej drodze spotkałam kobiety, specjalistki, które poprowadziły mnie w odpowiednim kierunku. Dlatego dziękuję bardzo Florentynie Macioszczyk oraz Magdzie Szewciów za pomoc przy tym projekcie.

Punktem wyjścia do rozpoczęcia przedsięwzięcia była ankieta, przeprowadzona jakiś czas temu wśród bywalców nocnych klubów. Jej wyniki przedstawione zostały w formie wideo. W tle słyszycie fragment kawałka Mercy obiecującego polskiego producenta Krzysztofa Czuba.

RE:NIE – WYNIKI ANKIETY

Jak widać, aż 12% ankietowanych zadeklarowała, że nie czuje się bezpiecznie w nocnych klubach, co ponownie pokazuje, że przemoc w przestrzeni tych lokali stanowi realną kwestią. Problem, który należy podjąć niezwłocznie i za wszelką cenę.

RE:NIE  – warsztaty antyprzemocowe

RE:NIE będzie cyklem wydarzeń, których celem jest przeciwdziałanie wszelkim formom przemocy w przestrzeni klubów.

„Niechciany dotyk podczas tańca”, „Faceci, którzy nie rozumieją słowa NIE”, „Agresja słowna” – to tylko niektóre z wiadomości, które spłynęły na naszą skrzynkę niespełna pół roku temu w odpowiedziach na ankietę dotyczącą bezpieczeństwa w klubach.
Pierwszym z trzech przewidzianych etapów przedsięwzięcia będzie panel i warsztaty online na temat reagowania na sytuacje, w których ktoś zachowuje się wobec drugiej osoby agresywnie. Do wspólnego stołu zostaną zaproszeni trenerki antydyskryminacyjne, aktywiści oraz działacze z poznańskiego środowiska klubowego. Zajęcia odbędą się już 16 grudnia, a gwoździem programu będzie wykład Agnieszki Bieli – psycholożki i trenerki treningu interpersonalnego. Certyfikowanej trenerki WenDo – metody budowania pewności siebie, asertywności i samoobrony dla kobiet.

RE:NIE – Konkurs i wystawa najlepszych prac

Drugi etap to konkurs dla projektantów graficznych, którego celem będzie stworzenie plakatu, który mówi NIE! Dla zwycięzcy przewidziano nagrodę pieniężną w wysokości 1000 . Gratyfikacja to jedno, ale warto wspomnieć też o jury, które oceniać będzie nadesłane prace. W jego skład wchodzić będą:
  • Someart – artysta, którego nonkonformistyczne Friendly Faces znajdziecie na ulicach miast całej Europy i wielu dzielnicach Poznania. Twórca, który zawsze idzie swoimi ścieżkami nawet jeśli droga prowadzi przez wysokie budynki, na które trzeba się wspiąć, by wykleić plakat;
  • BARRAKUZ – visual designerka i ilustratorka, której kolaże i okładki kochają wszyscy od Bałtyku po Tatry (i nie tylko);
  • Maciej Piątek– dyrektor artystyczny  i projektant zrzeszający największą grupę grafików w Polsce pod szyldem The Brief – co znosi psychika grafika;
  • Emilia Mazik – dyrektor międzynarodowego festiwalu filmów krótkometrażowych – Short Waves Festival.

Trzecim, a zarazem ostatnim, etapem RE:NIE będzie wystawa najlepszych prac nadesłanych na konkurs. Odbędzie się ona w przestrzeni wirtualnej i, jeśli pozwolą na to pandemiczne warunki, również w klubie.

RE:NIE – materiały do pobrania

Jeśli jesteś zainteresowany/a uczestnictwem w akcji koniecznie zapoznaj się z materiałami, które przygotował Schron, a które znajdziesz tutaj. Nasza scena potrzebuje tego typu inicjatyw. Przemoc jest amorficznym tworem, który żyje wśród nas i potrafi przybrać najbardziej niespodziewane twarze. Warto o tym pamiętać, uwrażliwiać się na jej przejawy i zwalczać na każdym kroku. Nie bójcie się mówić NIE!

Polub muno.pl na Facebooku:

Kup Bilet Otwarty na dowolny koncert lub imprezę

Biletomat.pl
50 PLN

Jak kupić bilet?

Po kliknięciu "Kup bilet" przeniesiesz się do strony internetowej oficjalnego dystrybutora biletów i na jego stronie dokonasz zakupu.

Bezpieczne zakupy u oficjalnych dystrybutorów

Zakup biletu odbywa się na stronie oficjalnego dystrybutora biletów. Pamiętaj o tym, że jeżeli miejsca są numerowane, a bilety sprzedaje kilka firm, to każda z nich udostępnia inną pulę miejsc do wyboru.

Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →