Biologiczne techno – tak ma brzmieć nowy album Björk
Następca płyty Utopia, którą Björk nagrała w 2017 roku, ukaże się jesienią tego roku.
Okopana Björk
Po pięcioletniej przerwie Björk powróci z nową płytą. Dziesiąty już krążek w bogatej dyskografii artystki będzie nosić tytuł Fossora i ukaże się jesienią tego roku. Dokładna data premiery wydawnictwa nie jest jednak znana.
Fossora to kobieca wersja łacińskiego słowa oznaczającego „koparkę”. Piosenki z płyty zostały napisane w trakcie lockdownu spowodowanego przez pandemię COVID-u, kiedy piosenkarka wróciła do swojego kraju.
Nie wydaje mi się, żebym była tak często w domu, odkąd skończyłam 16 lat. Codziennie jadłam budyń czekoladowy i naprawdę się uziemiłam, okopałam się, i bardzo mi się to podobało. Stąd właśnie tytuł „koparka”
– tłumaczy Björk.
Głową w mur
Björk opisała brzmienie płyty jako „Człowieka, który walił głową w mur, potem usiadł, wypił kieliszek czerwonego wina i zaczął znowu walić głową w mur. I tak w kółko. To będzie biologiczne techno, wulkaniczny rave”. Wokalistka zdradziła, że płyta inspirowana jest jej bardzo osobistymi doświadczeniami, w tym śmierci matki – artystka przez długi czas nie mogła pogodzić się z jej odejściem. Stąd też na longplayu znajdą się dwie kompozycje, które Islandka napisała z myślą o swojej rodzicielce.
Omawiając śmierć swojej matki, która odeszła w wieku 72 lat, Björk dodała:
To dość wcześnie. Myślę, że ja i mój brat nie byliśmy gotowi, myśleliśmy, że zostało jej co najmniej 10 lat życia. Był to szok dla nas obojga.
W wywiadzie z brytyjskim The Guardian popularna piosenkarka przyznała, że na albumie nie zabraknie również innych motywów rodzinnych. W chórkach niektórych nagrań usłyszymy głosy jej dzieci (córki – Doa i syna – Sindriego).
Dodatkowo Björk potwierdziła, że przeszukiwała swoje muzyczne archiwa, aby stworzyć serię podcastów o swojej dyskografii, które mają ukazać się jesienią tego roku wraz z LP.
Organizujesz wydarzenie i potrzebujesz bileterii lub wypromowania swojego wydarzenia?
W Biletomat.pl znamy się na tym, co robimy – dostarczamy emocje uczestnikom wydarzeń, a ich organizatorom zapewniamy 20-letnie doświadczenie w branży rozrywkowej, niezawodność i skuteczność. Chcesz się o tym przekonać? Sprawdź warunki współpracy z bileterią Biletomat.pl, która wraz z Muno.pl, Rytmy.pl i FTB.pl tworzy rodzinę marek grupy mediowej Time For Friends. Naszym celem jest Twój sukces, a dzięki kompleksowej obsłudze przy sprzedaży biletów i promocji wydarzeń jest on w zasięgu Twojej ręki. Dołącz do stale wydłużającej się listy naszych partnerów, z najbardziej znanymi klubami w Polsce i organizatorami największych imprez, koncertów i festiwali.