Bandcamp Friday powraca! Znamy daty kolejnych edycji akcji wspierającej twórców
W tych dniach praktycznie cała kwota zakupu trafi bezpośrednio do artystów, artystek i wydawnictw. Sprawdź, kiedy odbędzie się najbliższy Bandcamp Friday.
Zapoczątkowana w marcu 2020 roku akcja miała na celu wspieranie niezależnych artystów i artystek w okresie pandemii. W trakcie Bandcamp Friday przeważająca większość kwoty zakupu na platformie trafia bezpośrednio do twórców bądź wytwórni.
Bandcamp Friday po chwili nieobecności
W trakcie „Piątków z Bandcamp” średnio 93 proc. kwoty, jaką przeznaczacie na zakup muzyki, trafia bezpośrednio do jej autorów i autorek. Akcja odbywała się zwykle w pierwszym tygodniu każdego miesiąca. Pozwoliła ona do tej pory zebrać ok. 78 mln dol., które pomogły dziesiątkom artystek i artystów przetrwać szczególnie wymagający okres pandemii.
Ostatni Bandcamp Friday odbył się 6 maja tego roku. Po krótkiej nieobecności inicjatywa powraca, z potwierdzonymi datami w trakcie następnych czterech miesięcy. Najbliższy Bandcamp Friday odbędzie się już 2 września. Kolejne będą miały miejsce kolejno 7 października, 4 listopada oraz 2 grudnia.
W pierwszy piątek miesiąca, od marca 2020 roku, zrezygnowaliśmy z naszego udziału w przychodach, aby wesprzeć wielu artystów, którym pandemia odebrała środki do życia. W ciągu 21 dni fani wpłacili artystom i wytwórniom ponad 78 milionów dolarów, pomagając pokryć czynsze, hipoteki, artykuły spożywcze, leki i wiele innych. Jeśli jesteś wśród prawie 800,000 fanów, którzy wzięli udział w akcji, dziękujemy
– czytamy w poście opublikowanym na stronie Bandcamp.
To support musicians during Covid-19, we are waiving the revenue share on all sales this Friday, September 2nd, from midnight to midnight Pacific Time.
— bandcamp (@Bandcamp) August 30, 2022
Check https://t.co/Vga8834wqC for time zone demystification. pic.twitter.com/hf04LgVMyA
Co jeśli kupuję w inne dni?
Jeżeli ostatnio zdarzyło Ci się przepuścić wypłatę na Bandcamp, zapewniamy, że nie masz się czym przejmować. Platforma wyjątkowo rzetelnie podchodzi do kwestii zarobków artystów i artystek, również poza promocjami. Choć w trakcie Bandcamp Friday trafia do nich praktycznie całość kwoty, w inne dni miesiąca wartość ta wynosi aż 82 proc.
Strategia firmy nie uległa zmianie nawet pod nowym kierownictwem. W marcu tego roku Epic Games przejęło platformę, utrzymując jednak, że nie wprowadzi drastycznych zmian w jej funkcjonowaniu.
W firmie Epic znaleźliśmy partnera, który tak samo głęboko jak my wierzy, że przyszłość muzyki i samej sztuki zależy od tworzenia sprawiedliwych i zintegrowanych społeczności. Taką społeczność pomogli nam zbudować nasi fani i współpracujący z nami artyści
– mówił wówczas Ethan Diamond, dyrektor generalny i współzałożyciel Bandcamp.