Spotify zdominowany przez muzykę mężczyzn? Jest już pomysł, jak to 'naprawić’
News
Marka Smirnoff we współpracy ze Spotify, stworzyła narzędzie, które zadba, by na playlistach znalazło się dokładnie tyle samo utworów nagranych przez kobiety, co przez mężczyzn.
W zeszłym tygodniu pisaliśmy, że 45 festiwali na całym świecie zobowiązało się, że do 2022 roku ich line-upy będą składać się z równej ilości kobiet i mężczyzn. Na liście znalazły się m.in. MUTEK i Katowice JazzArt Festival. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.
O krok dalej poszła marka Smirnoff we współpracy ze Spotify, której narzędzie o nazwie Equalizer zadba, by na playlistach znalazło się dokładnie tyle samo utworów nagranych przez kobiety, co przez mężczyzn. Pomysł pojawił się po przejrzeniu listy 10 najczęściej odtwarzanych utworów 2017 roku, wśród których nie znalazł się ani jeden stworzony przez kobietę. Twarzą kampanii Equalize Music została Honey Dijon (na zdj.).
Opracowaliśmy Smirnoff Equalizer we współpracy ze Spotify, ponieważ wierzymy, że dzięki odkrywaniu utalentowanych artystek i ich fenomenalnej muzyki, wszyscy będziemy mieć lepsze wrażenia słuchowe – powiedział Neil Shah, global senior brand manager Smirnoffa.
Czy od teraz muzykę przestaniemy dzielić na gatunki, a jedynie na płeć jej twórców?
Źródło: mixmag.net