Premiera: Current Value – „Platinum Scatter”
Berliński producent drum'n'bass prezentuje swój czternasty album - Platinum Scatter - wydany w czeskiej wytwórni YUKU. W streamingach pojawił się tytułowy utwór, promujący to ciekawe wydawnictwo. Posłuchajcie!
Nowy, eklektyczny koncept
Artysta zapowiada, że nowy projekt jest spójnym dziełem, które ma swój własny kontekst oraz wyjątkowe i konceptualne miejsce inspiracji:
Platinum Scatter to podróż po peryferiach muzyki, którą nadal można by zaklasyfikować jako drum and bass, ale bez oczywistych oznaczeń gatunku, jednocześnie spotykając się i łącząc z formami techno lub muzyką z szerszego spektrum basu. Zaprojektowałem ten album, aby był czymś w rodzaju skoncentrowanej podróży, która powinna działać zarówno jako mózgowe doświadczenie odsłuchowe, jak i funkcjonować w klubach. Uważam to za moje najbardziej koncepcyjne dzieło do tej pory i mam nadzieję, że spodoba się Wam jego podejście do wielowarstwowych rytmów i minimalistycznych, ale uderzających form – podsumował Current Value.
Current Value – Platinum Scatter
Album jest aktualnie dostępny tylko i wyłącznie dla subskrybentów YUKU. Oficjalna data premiery dla szerokiej publiczności datowana jest na 22 września. Już teraz można zakupić podwójny winyl w przedsprzedaży ze strony czeskiej wytwórni w cenie 37 euro.
Sprawdź także: Zjadł ten ogon czy nie? Pytamy przedstawicieli polskiej sceny basowej o kondycję drum and bass [wywiad]
Current Value – ekscentryk w stolicy techno
Tim Eliot, lepiej znany pod pseudonimem Current Value, jest czołowym producentem i DJ-em niemieckiej sceny drum & bass. Rozpoczął naukę gry na fortepianie klasycznym w wieku sześciu lat i kontynuował ją przez następne 16 – praktyka dała mu podstawową wiedzę o muzyce. Na początku lat 90. zainteresował się elektroniczną muzyką taneczną i początkowo zaczął produkować muzykę za pomocą prostego keyboardu, samplera i sekwencera. Później pracował z syntezatorami addytywnymi i podobnymi generatorami dźwięku. Kilka lat później zaczął zdobywać uznanie w lokalnych berlińskich stacjach radiowych. W 2004 roku, po roku nauki, otrzymał dyplom w Szkole Inżynierii Dźwięku (SAE). W większości przypadków tworzy dźwięki od podstaw za pomocą syntezatorów modularnych, a następnie aranżuje je w oprogramowaniu do produkcji muzyki. Pod koniec lat 00. jego mocne, futurystyczne produkcje, które swoim oryginalnym, technicznym, metalicznym brzmieniem wykraczały poza ramki gatunku, zapewniły mu ogromne uznanie w światku klubowym. Artysta często gościł w Polsce: występował między innymi w katowickim INQbatorze, sopockim Sfinks700 czy na Audioriver. W 2012 roku jego remiks utworu z albumu Björk Biophilia znalazł się na Biophilia Remix Series I.