Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Redakcji

News
Munoludy 2022: Nagrody Redakcji

Munoludy 2022, ciąg dalszy! Były Nagrody Publiczności, czas na Nagrody Redakcji. Przypomnijmy - w tej części plebiscytu wyborów dokonywało określone grono osób, w skład którego wchodzili nasi dziennikarze oraz zaproszeni do udziału reprezentanci i reprezentantki szeroko pojętego środowiska muzycznego. Głosowanie miało charakter zamknięty. Podobnie jak w przypadku Nagród Publiczności, nie obowiązywały nominacje, zatem osoby głosujące miały obowiązek samodzielnie wskazać swoich faworytów i faworytki. Jakich wyborów dokonano? Przekonajmy się! Przed Wami wyniki Nagród Redakcji plebiscytu Munoludy 2022!

Zgodnie z tym, o czym mogliście przeczytać wcześniej, tegoroczną edycję plebiscytu Munoludy 2022 podzieliliśmy na dwie części. Pierwszą tradycyjnie oddaliśmy w Wasze ręce, dlatego obowiązywało w niej głosowanie otwarte. Swoich faworytów i faworytki mógł wskazać każdy_a.

Tak głosowali czytelnicy i czytelniczki Muno.pl!
Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Publiczności

Z kolei w drugiej części zatytułowanej Nagrody Redakcji za wybory odpowiedzialny był zespół redakcyjny Muno.pl oraz grono jurorów_rek zaproszonych do współpracy. Przypomnijmy kto wchodził w jego skład (kolejność alfabetyczna według nazwisk):

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Rafał Cały (C&C Bookings)
Jędrzej Dondziło (Dtekk, Up To Date Festival)
Piotr Häuser (Alegria, DrumObsession)
Magdalena Hołubiczko (Meg, Prozak 2.0)
Piotr Kleina (G_ssus, Crackhouse)
Jędrzej Kowalczyk (Kovvalsky, Jasna 1)
Łukasz Kowalka (Duszne Granie, Rewiry)
Leon (Audioriver Festival)
Michał Mielus (Sfinks700)
Gosia Płysa (Unsound, Ephemera Festival)
Arkadiusz Śmiłowski (TAMA)
Jakub Walczak (PLAL, Regime, Radio Luz, Uczulenie)
Magdalena Witak (Vitcat, Smolna)
Łukasz Zieliński (Vacos, Sfinks700)
Mariusz Zych (Zariush, Projekt LAB, Arfa ArcanA)
Paulina Żaczek (Granko Agency)

Zespół redakcyjny Muno.pl w składzie:

Alex Kubaczewski I Hubert Grupa
Paweł Chałupa I Adam Dąbrowski
Kamil Downarowicz I Artur Wojtczak

Dziennikarze oraz jurorzy_rki wskazywali swoich faworytów_tki w sześciu kategoriach. Czas poznać rezultaty ich głosowania!

Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
DJ/DJ-ka/Live Act Roku House Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy didżejów, didżejki i artystów_tki występujące w formule live act, których stylistyka wpisuje się w szeroko rozumianą muzykę house i jej pochodne.

3. Grażyna Biedroń

Grażyna Biedroń

Związana z Poznaniem didżejka i producentka stawia coraz poważniejsze kroki w swojej karierze – polskie i zagraniczne bookingi oraz premiery kolejnych autorskich utworów to tylko część sukcesów, jakie Karoliny Bachorowicz odnotowała w ubiegłym roku. Rok 2023 również rozpoczęła z impetem od wydania w Superkasety Records wyprodukowanej przez siebie muzyki, zatem można liczyć, iż Grażyna Biedroń nie zamierza zwalniać tempa.

2. Weikum

Weikum

Weikum to już postać-marka na polskiej scenie, która ceniona jest jak branża długa i szeroka. Jeden z niewielu didżejów i producentów, który może pochwalić się tym, że regularnie występuje na Smolnej i… zalicza występ na Sunrise Festival. To tylko świadczy o jego wszechstronności, która obok znakomitego kunsztu technicznego, buduje jego pozycję na scenie.

1. Catz 'n Dogz

Catz 'n Dogz

Pomimo ogólnoświatowego sukcesu i blisko 20-letniej kariery, Grzegorz i Wojtek nie zamierzają odpuszczać. Rok 2022 to kolejne wydawnictwa i występy na scenach czołowych klubów i festiwali. Konsekwencja, z jaką Catz ‘n Dogz podchodzą do swojej pracy, zasługuje na szczególne docenienie – to m.in. dzięki niej udało się osiągnąć sukces, na który w pełni zasłużyli.


Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
DJ/DJ-ka/Live Act Roku Techno Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy didżejów, didżejki i artystów_tki występujące w formule live act, których stylistyka wpisuje się w szeroko rozumianą muzykę techno i jej pochodne.

3. Monster

Monster

Znakomity rok czołowej polskiej didżejki, która choć nie zamierza ograniczać się gatunkowymi ramami, to jednak najmocniej utożsamiana jest ze sceną techno. Coraz częstsze zaproszenia od zagranicznych bookerów_erek, w tym do słynnego Berghain, nie są przypadkiem. Go, Monster, go!

2. Deas

Deas

W chwili, w której artysta_tka osiąga tak wysoki poziom jak Karol Mozgawa, największą trudnością jest jego utrzymanie. Kolejny rok Deas udowadnia, że opanował tę sztukę znakomicie, podobnie jak produkowanie kapitalnych tracków i granie wybitnych setów. Rok 2023 ma być kontynuacją obranego kursu, w którym nie powinno zabraknąć niespodzianek ze strony Polaka.

1. VTSS

VTSS

Zaskoczenia być nie mogło, lecz nie chodzi tu o skalę popularności Martyny, lecz o to, co wydarzyło się w szczytowym do tej pory roku jej kariery. Bez dwóch zdań można uznać, że w 2022 roku VTSS stała się nie tlko najpopularniejszą polską didżejką/producentką z zagranicznymi sukcesami – to dziś postać z czołówki ogólnoświatowego techno, której talent i praca są docenianie wszędzie. W tej chwili VTSS to bezapelacyjnie największa artystka rodzimej elektroniki.


Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
DJ/DJ-ka/Live Act Roku Bass Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy didżejów, didżejki i artystów_tki występujące w formule live act, których stylistyka wpisuje się w szeroko rozumianą muzykę basową i jej pochodne.

3. Alegria

Alegria

Wieloletni ambasador i popularyzator sceny basowej w Polsce, współautor legendarnego już DrumObsession i przede wszystkim zaangażowany aktywista rodzimej sceny klubowej, który dba o to, by było to komfortowe miejsce dla każdego. Cieszy fakt, że Alegria nieustannie stawia sobie poprzeczkę wysoką i ani na moment nie traci pasji, którą zaraża wszystkich wokół siebie.

2. Glassz

Glassz

Dziennikarz muzyczny z wieloletnim doświadczeniem, w dodatku prowadzący własny kolektyw. Glassz postanowił zamienić zeszyt i długopis (a raczej ekran i klawiaturę) na didżejską konsoletę, za pomocą której dziś dzieli się swoimi fascynacjami z zakresu szeroko rozumianej sceny basowej. Jak widać po kolejnym sukcesie w plebiscycie Munoludy – robi to znakomicie, co spotyka się z aprobatą środowiska.

1. Święty Bass

Święty Bass

Niezależnie czy jest to głosowanie publiczności (patrz Munoludy 2021), czy branży, zwycięzca jest ten sam, a takich przypadków nie ma zbyt wiele. Święty Bass stali się marką, która była ogromnie potrzebna rodzimej scenie – pokazała jak zbudować na niej nową jakość w oparciu o autorskie podejście do dziedziny, jaką jest muzyka. Gratulujemy konsekwencji i kolejnych sukcesów, będących dowodem na słuszność obranej drogi.


Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
DJ/DJ-ka/Live Act Roku Elektronika Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy didżejów, didżejki i artystów_tki występujące w formule live act, których stylistyka wpisuje się w szeroko rozumianą muzykę elektroniczną, lecz jednocześnie nie jest jednoznacznie określana mianem house’u, techno lub muzyki basowej i ich pochodnych.

3. Charlie

Charlie

Jedna z najciekawszych i najbardziej wszechstronnych didżejek, jakie ostatnimi laty pojawiły się na polskiej scenie. Pochodząca z Krakowa Charlie ma posłuch w środowisku i utożsamiana jest z najwyższej jakości selekcją i techniką. Otwarta głowa i elastyczność idące w parze ze świetnym warsztatem są atutami, które bronią się same.

2. An On Bast

An On Bast

Jedna z czołowych polskich artystek sceny elektronicznej, której jakość i sukcesy już dawno wykroczyły poza granice ojczyzny. Aprobata samego Carla Coxa to tylko jedna z wizytówek, jakimi może pochwalić się Anna Suda. An On Bast to przede wszystkim świadomie i konsekwentnie budowana marka, która od początku budzi wyłącznie pozytywne skojarzenia.

1. Bartosz Kruczyński (Earth Trax, Pejzaż)

Niewielu jest tak samo płodnych, wszechstronnych i po prostu równie zdolnych producentów i didżejów, co Bartosz Kruczyński. Niezależnie od tego, czy zabiera się za zdekonstruowany house, maluje downtempowe pejzaże, czy może snuje ambientowe opowieści, za każdym razem dostarcza muzyki najwyższych lotów. Pomimo środowiskowego uznania w Polsce i zagranicą, nadal pozostaje jednym z najbardziej niedocenianych rodzimych artystów.


Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
Producent/Producentka Roku Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy osoby, których działalność producencka w 2022 roku zdobyła nasze szczególne uznanie. Pod uwagę wzięliśmy jedynie te postacie, które faktycznie wydały nową, autorską muzykę w ciągu minionych dwunastu miesięcy.

3. VTSS

VTSS

Tutaj wystarczyłaby jedna nazwa: Ninja Tune. Premiera autorskiej twórczości w jednym z najbardziej cenionych labelów na świecie mówi sama za siebie. Jednak to nie wszystko. Jeśli ktoś myśli, że we własnych trackach Martyna Maja jedynie kontynuuje to, co można usłyszeć w czasie jej setów, ten jest w błędzie – VTSS w roli producentki udowadnia, że spektrum jej inspiracji jest podobnie nieograniczone, co jej sceniczny potencjał.

2. Bartosz Kruczyński (Earth Trax, Pejzaż)

Bartosz Kruczyński (Earth Trax, Pejzaż)

Jak już napisałem wcześniej, Bartosz Kruczyński bez trudu lawiruje między różnymi stylistykami, za które zabiera się w ramach wszystkich swoich projektów. Za każdym razem robi to jednak bez najmniejszej utraty jakości – we wszystkich dziedzinach muzyki elektronicznej, Kruczyński zachowuje najwyższą klasę produkcji, a przy okazji podkreśla autorski charakter swojej twórczości, niezależnie od aliasu.

1. Deas

Deas

Praca u podstaw doceniona po raz kolejny. Karol Mozgawa unika rozgłosu – zamiast tego w spokoju pracuje nad kolejnymi produkcjami, które chwilę później wydają największe wytwórnie w świecie muzyki techno i które spotykają się z aprobatą czołowych postaci sceny. Utwory Deasa figurują w katalogach prestiżowych labelów, a także na setlistach topowych didżejów i didżejek – lepszego uzasadnienia dla jego sukcesu i wielkiej klasy nie znajdziemy.


Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
Odkrycie Roku Polska 2022

W tej kategorii nagrodziliśmy osoby bez względu na reprezentowaną przez nie profesję (DJing, produkcja) czy też gatunek. Skupimy się wyłącznie na postaciach, które wypłynęły na głębokie wodę muzyki elektronicznej w ubiegłym roku za sprawą swoich występów lub produkcji.

Uwaga, w tej kategorii – jako jedynej w tegorocznym plebiscycie – padł remis. Miejscem drugim podzieliły się dwie propozycje, które zebrały tyle samo głosów i tyle samo wystąpień w głosowaniu.

3. Hermeneia

Hermeneia

Karolina Kobielusz nie jest już anonimową postacią na scenie klubowej, jednak tempo, jakiego nabiera jej kariera zaczyna wchodzić na wysokie obroty. Artystka związana m.in. z festiwalami Unsound i Ephemera, była już wielokrotnie komplementowana przez najbardziej uznanie postacie rodzimej sceny, na czele z Dtekkiem czy Kovvalsky’m. Jednak o jej potencjale niech świadczy wydłużająca się lista miejsc, w których miała okazję podzielić się swoją nieszablonową selekcją, w której Hermeneia nie ma gatunkowych ograniczeń – jest za to autorska wizja i najwyższa jakość występów.

2. NHS collective

NHS collective

Trójmiejski kolektyw założony przez Mateusza Zelga oraz Miłosza Olkowskiego skupia się wokół zrzeszania środowiska didżejskiego, łączenia artystów oraz interdyscyplinarnej działalności artystycznej. Łącząc to z kapitalnymi występami, NHS collective udowadniają, że budowanie własnej marki nie polega wyłącznie na graniu – panowie dokładają do siebie znacznie więcej i to “więcej” procentuje coraz szerszym uznaniem.

2. Wencel

Wencel

Już kilka temu Martyna Wencel weszła do świata elektroniki, chwilę później zabrała się za DJing i to ze znakomitym skutkiem. Jej kariera nabiera rozpędu, o czym niech świadczą występy w Ciele i Smolnej. A to dopiero początek, bo każdy kolejny miesiąc dostarcza porcji nowości od utalentowanej didżejki, która umiejętnie żongluje gatunkami, zachowując przy tym swój charakterystyczny, swobodny styl pełen groove’u.

1. Jazxing

Jazxing

Zdecydowanie nie są nowicjuszami, lecz rok 2022 był dla nich jak nowy początek lub początek w ogóle, bo Jakub Sautycz i Mateusz Filipiuk znani byli głównie w obszarze disco-house’owo-balearycznej niszy. Po premierze znakomitej debiutanckiej płyty Pearls of The Baltic Sea, Jazxing dokonują ponownego otwarcia w swojej karierze i dopiero teraz na poważnie zaczynają funkcjonwać na polskiej scenie. Niech fala znad Bałtyku, na której wznoszą się trójmiejscy artyści, niesie ich ku jeszcze większym sukcesom.


Tak głosowali czytelnicy i czytelniczki Muno.pl!
Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Publiczności



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →