Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
Munoludy 2022 rozstrzygnięte! Za nami kolejna odsłona największego plebiscytu dedykowanego muzyce elektronicznej, scenie klubowej i festiwalom. Tegoroczną edycję podzieliśmy na dwie części - Nagrody Publiczności, w której obowiązywało głosowanie otwarte, oraz Nagrody Redakcji, gdzie wyboru dokonywali nasi dziennikarze przy wsparciu znakomitego grona ekspertów i ekspertek z szeroko pojętego środowiska branżowego. Czas abyście poznali wyniki głosownia, w którym sami braliście udział. Przed Wami Munoludy 2022: Nagrody Publiczności!
Zgodnie z tym, co mogliście przeczytać wcześniej, podzieliliśmy tegoroczną odsłonę plebiscytu Munoludy 2022 na dwie części. Jednak to nie koniec zmian. Zmodyfikowaliśmy kategorie oraz pozbyliśmy się nominacji oraz podziałów gatunkowych (dotyczy to kategorii wśród Nagród Publiczności). Tym samym rezultaty plebiscytu oddaliśmy całkowicie Wam – głosującym i tym, którzy o te głosy walczyli.
Tak głosowała nasza redakcja oraz branżowe jury!
Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
Munoludy 2022 – co się zmieniło?
Wprowadzone zmiany narobiły sporo zamieszania i mocno zmobilizowały artystów_tki, promotorów_rki, kluby czy festiwale. Pamiętajmy – plebiscyt to konkurs popularności, dlatego prócz wypracowanej pozycji na scenie, liczy się zaangażowanie swojego fanbase’u. Komu ta sztuka udała się najbardziej i kto ma najmocniej oddanych zwolenników_czki?
Od chwili zakończenia głosowania, czyli 28 lutego, trwało liczenie głosów oraz ich weryfikacja. Wprowadzony rok temu system wspierany przez moduł uwierzytelniający, wyeliminował możliwość oszustwa do minimum. W tym roku także nie zanotowaliśmy prób nieuczciwego zdobywania głosów.
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności – wyniki
Przypomnijmy – w pierwszej części plebiscytu Munoludy 2022, czyli Nagrody Publiczności, wskazaliśmy pięć kategorii, w ramach których mogliście_łyście wskazywać swoich faworytów i faworytki. Sprawdźmy zatem jak wyglądają rezultaty!
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
DJ/DJ-ka/Live Act Roku Polska 2022
Jak można było się spodziewać, ta kategoria wzbudziła największe zainteresowanie. W swoich propozycjach wskazaliście aż 1023 didżejów i didżejki! Czyj pseudonim pojawiał się najczęściej? Kogo fani byli najbardziej zmobilizowani do głosowania? Oto wyniki!
Miejsca od 100. do 90.
100. Alex Painter
99. AGIM
98. AN_KA
97. Zariush
96. SkullFellaz
95. Semprey
94. Phatrax
93. Patrick Branch
92. Cj Art
91. BeeT
90. Vi
89.-80.
89. Detoxic
88. Angelo Mike
87. Wix Collina
86. Trans Timmermans
85. Marboc
84. Hermeneia
83. Glasse
82. Fevi
81. Dyga
80. Czortez
79.-70.
79. Michał Wolski
78. Hatelove
77. Anna Borsuk
76. Michał Macewicz
75. PAWEL
74. Lotus Reaction
73. Keytov
72. Pysh
71. Rethe
70. Manoid
69.-60.
69. DJ Czarek
68. Bexa
67. Cocolino
66. Gigi
65. Kamil Kosik
64. Jazxing
63. Enigmatic
62. Aetha
61. MIFI77
60. Siasia
59.-50.
59. Mislaw
58. MKO
57. Hekato
56. Glassz
55. Tuxedo
54. ALLG
53. Grażyna Biedroń
52. Święty Bass
51. Dronizos
50. Truant
49.-40.
49. K.O
48. Raidho
47. Pan PaweU
46. Lili Hauser
45. Kuba Sojka
44. Catz ‘n Dogz
43. Milkwish
42. Cranz
41. Andrii Olkov
40. Krankenhaus
39.-30.
39. Olga
38. Penera
37. Leon
36. Buhhaj
35. Korea
34. Peregrin
33. Afterossi
32. Aksamit
31. Mauer
30. Addy Z
29.-20.
29. ya.khub
28. DUSS
27. Vitcat
26. Tommy Gustav
25. Monster
24. Scraby
23. An on Bast
22. naked relaxing
21. Vacos
20. Rafa’EL
19.-10.
19. Weikum
18. Shazze
17. Tas
16. Deas
15. Sept
14. Lulu Malina
13. Błażej Malinowski
12. Dtekk
11. Alegria
10.-4.
10. Kubok
9. Bambi Uzi
8. Ukash
7. VTSS
6. Joana
5. Kneez
4. Mia Twin
3. Sincz
Sincz, czyli Andrzej Siniarski-Czaplicki to DJ i producent z Warszawy, którego twórczość skupia się wokół gatunków house i melodic house techno. Doświadczenie zdobywał wraz z rozwojem polskiej sceny klubowej z którą miał styczność już jako nastolatek. Jest finalistą konkursu Burn Residency z 2014 roku, gdzie w ramach wygranej miał okazję szkolić się pod okiem legend sceny: Carla Coxa, Johna Digweedaa i Pete’a Tongaa oraz grać w najlepszych klubach na Ibizie. Dawniej związany byl z legendarnymi klubami 1500m2 i Nowa Jerozolima, obecnie jest rezydentem warszawskiego klubu Smolna w Warszawie i Woda Beach Bar w Katowicach. W swoim dorobku ma występy na wspólnej scenie z takimi gwiazdami jak Bicep, Adam Beyer, Pete Tong, Joris Voorn, Guy Gerber, Âme czy Dixon, a jego utwory grali Innellea, Colyn, Denis Horvat, Konstatin Sibold i Adam Beyer. Wydawał m.in. w Atlant, Oddity i Renaissance.
Niezależnie od długiej listy sukcesów, Sincz wciąż zdaje się być w fazie rozbiegu – jest głodny realizowania kolejnych celów i pokonywania następnych stopni na schodach kariery. Ubiegły rok, choć ogromnie udany, to wciąż zaledwie próbka jego możliwości. Czekamy na więcej!
2. Cream
Krzysztof Kupczakiewicz robi karierę z dala od rozgłosu – ten rozgłos zdobywa sama muzyka jego autorstwa, która wybrzmiewa od Argentyny po Sri Lankę. Czołowa postać polskiej sceny progressive house nie spoczywa na laurach – nieustanne gra, produkuje i wydaje. Cream ma mnóstwo pomysłów na siebie i niezmiennie dostarcza powodów, by być na bieżąco z jego kolejnymi krokami w swojej karierze, która znajduje się na kolejnej fali, o czym mamy przekonamy się niebawem. Wielkie gratulacje!
1. Carla Roca
Gdy rozpoczynała karierę, premierę w kinach miał film Quo Vadis, Adam Małysz był w szczycie formy, a na świat przyszła Billie Eilish. Nie było Facebooka, a ranking DJ Maga wygrał John Digweed. Już wtedy Karolinie Majewskiej wróżno karierę czołowej polskiej didżejki. I tak się stało. Carla Roca szybko stała się topową zawodniczką ówczesnej sceny klubowej. Dziś ta sama scena jest już w zupełnie innym miejscu – znacznie bardziej rozwinięta, o wiele większa i zróżnicowana, rządząca się innymi, nowymi prawami. Carla Roca nieustannie jest jedną z jej najważniejszych i najbardziej inspirujących postaci, wokół której przez lata zgromadziła się oddana publiczność. Niezależnie od stażu czy gatunkowych preferencji, jej dorobek zasługuje na wszelkie uznanie, co ma odzwierciedlenie w tegorocznych wynikach plebiscytu Munoludy i zdobytej w najważniejszej kategorii nagrodzie – nagrodzie, którą Karolinie dały Wasze głosy.
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
Event Roku Polska 2022
W tej kategorii nagradzaliście jednodniowe imprezy, niezależnie od tego, czy odbywały się w klubie, czy w innej przestrzeni zaadaptowanej na potrzeby wydarzenia, oraz cykle imprez organizowane przez konkretne ekipy. Sprawdźmy jakie eventy mają najzagorzalszych fanów. Oto czołowa dziesiątka!
10. Dreamstate, Arena Gliwice
9. Klangkuenstler I Sfinks700
8. Gaya
7. Oxia I Woda Beach Bar
6. Bonheur
5. Harce
4.Undercity
3. Possession/Obsession I Tama, Poznań
Można powiedzieć, że klub Tama otworzył polski oddział słynnego paryskiego kolektywu. I to z jakim powodzeniem! Imprezy odbywające się pod szyldem Possession stały się już regularnym i niebywale mocnym punktem w kalendarium wydarzeń wielkopolskiego klubu. Co warte podkreślenia, na wskutek problemów francuskiego kolektywu, ekipa Tamy nie złożyła broni i zamiast tego postanowiła kontynuować cykl wydarzeń nadając mu autorski kształt – dziś Obsession to w pełni koordynowane przez poznaniaków wydarzenia, na które wejściówki wyprzedają się w mgnieniu oka. Wielkie słowa uznania i gratulacje!
2. Mayday I Spodek, Katowice
Jedna nazwa, setki znakomitych występów, tysiące oddanych fanów, dziesiątki tysięcy wspaniałych wspomnień. Mayday to już żywa legenda i jeden z pomników europejskiej kultury klubowej – to ikona, która wpisała się w jej historię i chce ją nadal pisać. Stąd tak ogromna, niesłabnąca popularność słynnej imprezy i jej wysokie miejsce w tegorocznym plebiscycie.
1. DrumObsession I Projekt LAB, Poznań
Ten sukces zdaje się być wspaniałym ukoronowaniem długich lat zaangażowanej, pełnej pasji pracy, której owocem stał się nie tylko cykl imprez – sprowadzać zjawisko DrumObsession jedynie do rangi wydarzeń było dużym niedopowiedzeniem. DO stało się prawdziwą instytucją i – co najważniejsze – świetnie zintegrowaną ze sobą społecznością. Wydarzenia spod szyldu DO w Projekt LAB zdawały się nierozłącznym tandemem, który przez lata oferował najwyższej jakości wrażenia wszystkich fanom basowych brzmień, niezależnie od gatunkowych preferencji. Jak już wiemy, historia tego duetu – wspaniałego cyklu imprez oraz klubu – zmierza do nieuchronnego końca, zatem prezent, jaki sprawili pomysłodawcom DrumObsession i włodarzom Projektu LAB, fani tych eventów i miejsca jest najlepszą nagrodą i dowodem na to, że udało się dokonać czegoś wielkiego. Uspokajamy – historia samego cyklu trwać będzie dalej, niezależnie od miejsc, w których będzie się odbywać!
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
Festiwal Roku Polska 2022
Były eventy, przyszedł czas na festiwale! W tej kategorii wyróżnialiście wydarzenia co najmniej dwudniowe, których w Polsce przybywa z każdym rokiem! Kto załapał się do pierwszej dziesiątki? Zobaczmy.
10. Sunrise Festival
9. Instytut
8. Unsound
7. Garbicz
6. Summer Contrast
5. Up To Date Festival
4. LAS Festival
3. FEST
Choć FEST Festival jest wielkim festiwalem, na którym usłyszymy dziesiątki gatunków i zobaczymy fanów i fanki artystów_ek z najbardziej oddalonych od siebie muzycznych biegunów, to jednak samo wydarzenie bardzo mocno buduje swoją pozycję wśród elektronicznych eventów. Ekipa organizatorska kładzie mocny nacisk na to, by klubowych brzmień było pod dostatkiem i by były one najwyższych lotów. Jak widać po wynikach plebiscytu, spotyka się to ze sporym uznaniem.
2. Wisłoujście
Sukces Wisłoujścia pokazuje jak bardzo potrzebny był to event w Polsce. Wydarzenie, którego program zbudowany został na występach rodzimych artystów i artystek, to już nie tylko ewenement – to drogowskaz dla całej sceny, w jakim kierunku należy podążać. Lokalni didżeje i didżejki mają wszystko, co pozwala im na zapewnienie ogromu wrażeń podczas całego festiwalu – Wisłoujście stworzyło warunki, by to udowodnić i za to należą im się szczególne słowa uznania.
1. Audioriver Festival
Chciałoby się rzec, że “król jest jeden”, lecz w tym wypadku kolejny sukces Audioriver Festival należy rozpatrywać w nieco innych kategoriach niż zazwyczaj. Ubiegłoroczna edycja, zbudowana na arcymocnym line-upie, napotkała na ogromne przeciwności losu w postaci trudnych warunków pogodowych, a mimo tego włodarze imprezy zrobili absolutnie wszystko by zapewnić uczestnikom wydarzenia maksimum bezpieczeństwa i muzycznych wrażeń. Zostało to powszechnie docenione, lecz Audioriver Festival nie zamierza korzystać z wygodnej pozycji lidera i spoczywać na laurach – płocka impreza się zmienia, by nieustannie dostarczać najwyższej jakości przeżyć, czego nadchodząca edycja ma być wyraźnym dowodem. Nie możemy się doczekać! Trzymamy za to kciuki i gratulujemy!
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
Klub Roku Polska 2022
Druga, po kategorii didżejsko-liveactowej, kategoria, która budzi tak wielkie emocje i cieszy się tak ogromnym zaangażowaniem ze strony głosujących i tych, którzy te głosy chcą zebrać. Walka o pozycje na podium była niezwykle zacięta, a jego finalny skład wyklarował się dopiero na ostatniej prostej. Oto rezultaty!
10. Crackhouse I Gdańsk
9. Praga Centrum I Warszawa
8. Jasna 1 I Warszawa
7. Schron I Poznań
6. Projekt LAB I Poznań
5. Transformator I Wrocław
4. Sfinks700 I Sopot
3. Ciało I Wrocław
Ciało urasta do rangi nie tylko czołowego punktu pod względem programu, jakości imprez czy samej przestrzeni. Na szczególną uwagę zasługują wszystkie działania mające na celu jeszcze większą integrację społeczności skupionej wokół wrocławskiej miejscówki i utożsamiające ją z samym klubem. Włodarze Ciała doskonale rozumieją, że miejsca tworzą ludzie i dzięki połączeniu z nimi sił można sięgać wyżej. Za taką postawę i nieustannie wysoki poziom organizowanych eventów należą się słowa uznania.
2. Smolna I Warszawa
Nieustannie w czołówce i nieustannie trzymająca wysoki poziom wydarzeń – taka jest warszawska Smolna. Stołeczny klub zbudował sobie naprawdę mocną pozycję w Polsce i Europie, co nie zwalnia go od oferowania swoich bywalcom_czyniom najlepszych i – co ważne – zróżnicowanych wrażeń. Smolna nie tylko bez trudu nadąża za trendami, lecz kreuje własne – w działaniu warszawskiej miejscówki nie ma miejsca na banał i utarte schematy. Taką postawę się doceniają wszyscy – zaczynając od publiczności, przez artystów_stki, aż po szeroko rozumiane środowisko.
1. Tama I Poznań
Bezapelacyjna liderka w tej kategorii. Gdy inne kluby biły się w peletonie o to, by załapać się na podium, poznańska Tama – niczym wprawiona kolarka – odjeżdżała reszcie stawki coraz dalej. Odjeżdżała swoim tempem i swoim stylu, bo choć sam klub zbudował wokół siebie charakterystyczną otoczkę, z którą utożsamiają się rzesze fanów_nek, to jednak włodarze tego miejsca wciąż mają otwarte głowy, w których aż kipi od pomysłów. Nieszablonowe podejście do tworzenia klubu oraz budowania jego artystycznej oferty, a do tego najwyższa dbałość o produkcyjne detale – Tama, jak przystało na liderkę, wyznacza standardy całej scenie. Standardy, które – jak widać po wynikach plebiscytu – spotykają się z pełną aprobatą publiczności.
Munoludy 2022: Nagrody Publiczności
Inicjatywa Roku Polska 2022
Kategoria Inicjatywa Roku zawsze oznacza zaskoczenie, ale i służy temu, abyście docenili te projekty na scenie klubowej, które uważacie za najbardziej wartościowe, niezależnie od tego czym są i czym się zajmują. Dlatego jest to szczególna kategoria, której ostateczna dziesiątka prezentuje się następująco:
10. Lust Supper
9. Bonheur
8. Splot
7. DrumObsession
6. Oramics
5. Deep In My Soul
4. Instytut
3. Harce
Mówią o sobie, że są najbardziej aktywnym kolektywem we Wrocławiu skupiającym sie imprezach z muzyką hardcore. Jak tak dalej pójdzie, to Harce obejmą swoimi działaniami całą Polskę. Ich wydarzenia spotykają się ze znakomitym przyjęciem, lecz nie ma tu mowy o kroczeniu na skróty i korzystaniu z wypracowanych rozwiązań. Harce mają podejście pełne pasji i luzu jednocześnie, co czuć nie tylko w sposobie, w jaki się komunikują, lecz przede wszystkim po tym, jak wyglądają ich imprezy, które z każdą kolejną odsłoną gromadzą większą publiczność. Make hardcore great again – brawo, Harce!
2. Elektroniczny Olsztyn
Kiedyś były fora, dziś są grupy, lecz to nadal zbyt duże uproszczenie. Elektroniczny Olsztyn to prawdziwa społeczność, w której nie ma gatunkowych podziałów, a nawet jeśli są, to nie stoją one na przeszkodzie w dzieleniu się muzyką i wspólnym działaniom na rzecz rozwoju lokalnej sceny. Być może dzięki takiemu podejściu i tak zintegrowanej grupie już niebawem Olsztyn stanie się jednym z ciekawszych ośródków clubbingu w Polsce, do którego z chęcią przyjeżdżać będą artyści_artystki i publiczność z różnych części kraju. Trzymamy za to kciuki!
1. Projekt New Hope
Projekt, którego wszyscy potrzebowaliśmy, a na to nie zasługiwaliśmy. Edukacja, integracja i koordynacja – ekipa New Hope stara się podchodzić do swoich działań w sposób maksymalnie kompleksowy, by pokazać, że funkcjonowanie w obszarze sceny klubowej odbywa się na wielu płaszczyznach, w wielu formatach i składa się z wielu procesów. Uczą podstaw DJingu, organizują imprezy, prowadzą warsztaty, konsultacje, wspierają w promowaniu twórczości oraz wdrażają nowe osoby w środowisko. Robią to wszystko w sposób pełny szczerej pasji i autentycznego zaangażowania, co widać na każdym kroku. Cieszymy się, że ich aktywność została doceniona już na starcie, gdyż potencjał Projektu New Hope zdaje się być ogromny i może przynieść korzyści nam wszystkim.
Tak głosowała nasza redakcja oraz branżowe jury!
Oto wyniki plebiscytu Munoludy 2022: Nagrody Redakcji
Munoludy 2022 – podziękowania
W imieniu redakcji Muno.pl oraz grupy mediowej Time For Friends – organizatorów plebiscytu Munoludy 2022 – pragniemy podziękować Wam za udział w tym przedsięwzięciu, zarówno w roli głosujących, jak i tych, którzy o te głosy walczyli. To Wasze wybory tworzą ten plebiscyt! Dziękujemy za nie!