Vivisesja Festival 2011

Clubbing

Sobota, 24 września 2011
godz: 21:00

Stara Rzeźnia

ul. Garbary 101/111, Poznań

Pokaż na mapie Pokaż na mapie

4. edycja VIVISESJI zaatakuje z chirurgiczną precyzją i w zwartej formule – tym razem Festiwal potrwa jeden, pełen wrażeń dzień. W swojej nowej postaci impreza skupi się na tym, co stanowi jej esencję – łączeniu inteligentnych form muzycznych z wizualizacjami na światowym poziomie.
 
W tym roku VIVISESJA przeprowadzona zostanie przez Fundację Ad Arte w poznańskiej Starej Rzeźni. Wystąpi m.in. wyróżniający się artysta berlińskiej sceny elektronicznej – Phon.o – którego show wzbogacą wizualizacje autorstwa Pfadfinderei. Ten kolektyw medialnych alchemików z Berlina odbierze również – przyznaną w tym roku po raz pierwszy – nagrodę Golden Plug przyznawaną za osiągnięcia w dziedzinie działań audiowizualnych i wkład w rozwój światowego VJ-ingu.
 
Ponadto będzie można zobaczyć Piotra Bejnara (Mo’s Ferry) i Michała Mierzwę (Antistatic Family) z ich projektem Graphical Landscapes, który dotychczas prezentowany był m.in. na festiwalu Mapping w Genewie. Wystąpią również artyści skupieni wokół internetowej radiostacji RTS.FM, Mooryc – twórca elektroniki z Poznania – oraz DJ Feelaz (Extension).
 
Ale to nie wszystko, co pomieści przestrzeń Starej Rzeźni, której fasada na czas Festiwalu posłuży za wyjątkową przestrzeń projekcyjną. Poza sceną pojawią się stali bywalcy imprezy – Szymon Kabała i Mateusz Azi-Marchwicki z premierową interaktywną instalacją, a w ramach cyklu Vivisesja VJ Showroom pokazane zostaną najlepsze audiowizualne realizacje z całego świata. Na specjalnym stoisku będzie można kupić związane z Festiwalem gadżety oraz wydawnictwa książkowe i muzyczne.
 
VIVISESJA oczu i uszu – już 24 września w Poznaniu!
 
 
Zapowiedź:
_______________________________________________________________________________ 

PHON.O
Carsten Aermes, szerzej znany jako Phon.o to bardzo kolorowy kwiat, wyróżniający się nawet na tak przepełnionym muzykami gruncie jakim jest Berlin. Muzykę elektroniczną zaczął chłonąć wraz ze swoim ziomkiem Apparatem na początku lat 90. w rodzinnych górach Harz, gdzie stawiał pierwsze kroki jako DJ i producent. Jednak to przeprowadzka do Berlina szybko przynosi plony w postaci pierwszych dubowo-minimalistycznych wydawnictw dla labelu Cytrax oraz Shitkatapult (jako Herr Pitzelberger). Właśnie w Shitkatapult Phon.o zaczyna rozkwitać na dobre, miesza różne gatunki i zakorzenia się na długie lata. Wiosną 2006 roku wraz z Chris De Lucą (1/2 kultowego duetu Funkstörung) współtworzy nową hybrydę o nazwie CLP (Chris De Luca vs. Phon.o). Ich nowatorskie podejście do mieszania tak pozornie odległych stylistyk, jak intergalactic hiphop, ghetto beats, sexy booty IDM & dirty techno, oraz świetne występy live owocują kolejnymi wydawnictwami i sprawiają, że ziarno CLP szybko rozprzestrzenia się na cały glob. Po kilku latach wspólnej tułaczki po świecie postanawiają znów skupić się na swoich solowych projektach. 
Phon.o następnie remixuje m.in. Robot Koch’a, Boys Noize oraz Modeselektor, i dołącza do ich labelu 50 Weapons / Monkeytown.
www.phon-o.com
Pfadfinderei
Odnajdowanie nowych ścieżek to podejście, z którego zrodziła się nazwa Pfadfinderei (ang. „pathfinder” – pionier, badacz, osoba wytyczająca nowe szlaki na niezbadanym terenie). Pfadfinderei powstało w 1999 roku w Berlinie jako działające w technice grafiki wektorowej biuro projektowe, szybko jednak rozwinęło się w wyjątkowy zespół medialnych alchemików dzielących wspólną pasję do wizualizacji łączonych z graną na żywo muzyką. W początkach działalności zajmowali się VJ-ingiem w berlińskich klubach – dziś projektują, tworzą i występują na całym świecie z imponującymi wizualnymi instalacjami, wykraczając daleko poza lokalną scenę klubową. 
Od 1999 roku Pfadfinderei tworzy 7 członków o wszechstronnym zawodowym zapleczu – od typografii i scenografii po strategiczne planowanie wizualne i design. Grupa nieustannie się rozwija i przykuwa uwagę swym unikalnym, nowoczesnym stylem. Prace Pfadfinderei kiełkują z indywidualnych pomysłów, które następnie są kolektywnie wcielane w życie zgodnie z zespołową koncepcją symbiotycznej estetyki, wrażliwej na szczegóły codziennego życia.
Światowa sława Pfadfinderei to rezultat ich współpracy z wytwórnią Bpitch Control. Kolektyw jest odpowiedzialny za projekty większości plakatów i okładek płyt wytwórni, teledyski oraz, co najważniejsze –  wizualizacje do występów Ellen Alien, Modeselektora czy Paula Kalkbrennera. Ich show to niezmiennie zaskakujące połączenie oryginalności obrazu i dynamiki w zgraniu z muzyką.
W Polsce gościli już ze świetnie przyjętym projektem audiowizualnym Moderat, który współtworzyli z Modeselektorem i Apparatem.
www.pfadfinderei.com  
Mooryc
Mooryc, czyli Maurycy Zimmermann jako dziecko uczęszczał do szkoły muzycznej, choć jej nie ukończył. Po przerwaniu studiów filozoficznych i roku spędzonym na sprzątaniu autobusów, został przyjęty na wydział instrumentów smyczkowych, gitary, harfy i lutnictwa artystycznego w poznańskiej Akademii Muzycznej. Jako dziecko grał na fortepianie i perkusji, potem przyszłą pora na gitarę. Muzyką elektroniczną zajmuje się krótko, ale po okresie spędzonym na eksperymentach ze specjalnie do tego celu zakupionym komputerem, wyłonił się gotów do występów na żywo. 
www.myspace.com/mooryc 
Szymon Kabała, Mateusz „Azi” Marchwicki
Szymon Kabała w 2010 roku ukończył studia na Wydziale Komunikacji Multimedialnej, Kierunek Film Animowany na ASP (dzisiejszy Uniwersytet Artystyczny) w Poznaniu. Swoje poszukiwania ukierunkowuje w bezpośrednie związki między obrazem i dźwiękiem. Dwustopniowa edukacja muzyczna pozwala mu na dogłębne badanie natury dźwięku i syntezowanie audiowizualnych utworów. Jego filmy charakteryzują się niestandardowym łączeniem różnych technik animacji i częstym wykorzystaniem materiału wideo.
Po odbyciu praktyk w słynnym londyńskim studio „onedotzero” (2009), promującym innowacje w sztukach audiowizualnych, zainteresował się tworzeniem interaktywnych projekcji bezpośrednio wchodzących w relacje z przestrzenią i tym samym daleko odbiegającymi od standardowego wykorzystania projektora i ekranu.
Film dyplomowy „Reset”(2010), zrealizowany w I Pracowni Filmu pod opieką artystyczną Jacka Adamczaka wykonany został klasyczną techniką animacji lalkowej. Była to historia o robocie, który poprzez codzienne wykonywanie tych samych rutynowych czynności zatraca poczucie czasu. Jedynym punktem odniesienia okazuje się być tam hodowana przez robota mała roślina, której codziennie dogląda. Szymon sam udźwiękawia swoje filmy i dzięki temu wyróżnia je niepowtarzalny klimat oraz w pełni autorski status. Film „Reset” został doceniony na arenie międzynarodowej, a także wybrany do najlepszej dwudziestki filmów animowanych pierwszego Vimeo Festival + Awards w Nowym Jorku. W październiku 2010 nowojorska publiczność miała szansę zobaczyć film na ekranie School of Visual Arts Theatre.
Współpracujący z nim Mateusz „Azi” Marchwicki studiuje informatykę i zajmuje się przede wszystkim programowaniem. Tworzy aplikacje opierające się o analizę obrazu w czasie rzeczywistym oraz aplikacje związane z dźwiękiem i szeroko pojętą elektroniką. Mateusz konstruuje między innymi instrumenty MIDI, ale też modyfikuje zabawki, czyli uprawia tak zwany „circuit bending”. Współpracując z młodymi artystami stara się sprostać stawianym sobie technologicznym wyzwaniom.
Specjalnie na imprezę finałową poprzedniej, 3. edycji Festiwalu Vivisesja Szymon Kabała i Mateusz „Azi” Marchwicki wspólnie przygotowali audiowizualną instalację interaktywną. Zgromadzona w klubie Eskulap publiczność miała okazję na bieżąco współtworzyć z nimi tę pracę.


deep.chock (www.dovidzenia.com)

Trudno dokładnie określić w którym roku zaczął czynnie uczestniczyć w kulturze klubowej,  ale na pewno było to jego przeznaczeniem.     
Zamiłowanie do muzyki oraz chęć przedstawiania jej za pomocą obrazów, a także całkowita integracja obydwu zjawisk od zawsze były jego ambicją.
Tworzy i prezentuje swoje kreacje na największych evntach  m.in.  GlobalGathering UK (Essential Selection, Godskitchen, Polysexual) 2006, 2007[ rezem z VJ’em Movement Ed Shaw(Angelmusicgroup, NE1CO) oraz VJ’em Anyone aka Oli Sorenson (NE1CO)] ; Audioriver PL 2007,2008 Globalgathering PL (Dj Mag Techno Arena) 2009, 2010; Godskitchen UK, PL; Polysexual, UK; AIR Brmingham UK; ,; Orange Warsaw Festival 2009, Sounds of electricity i Electrocity. 
Okazjonalnie występuje w poznańskich klubach, ale jak twierdzi najmilej kojarzy mu się SQ klub, w którym od czasu do czasu staje za konsolą Vj’a. Przez 2 lata współpracował z agencją MSM Events. Swoimi „wizualkami” urozmaicał performance’y największych zagranicznych artystów takich jak: Jeff Mills, Layo & Bushwacka, 2020 Soundsystem, Oliver Huntemann, Dub Taylor aka Tigerskin, Jamie Jones, Loco Dice, Apollo 440, Agoria, Sven Vath, Pete Tong, Nicolas Jaar, Killa Kela i wielu innych, a także koncerty  polskich: Kazik na żywo, Strachy na lachy, Vavamuffin, T Love, Waglewski Fish Emade, Coma, Lipali czy Jelonek.
Jeden z najmłodszych adeptów sztuk VJ’skich w kraju zajmujących się nimi profesjonalnie. Tworzy kombinacje video, grafiki komputerowej  i nieruchomych obrazów, estetycznie i ze smakiem dobranych do muzyki i wystroju wnętrza. Każdy event w jego wydaniu jest wyjątkowy i inny.
Wiedza techniczna zdobyta podczas wykonywania wielu różnych przedsięwzięć u boku dobrego przyjaciela VJ’a Charliego, pozwala mu na  aranżacje i montaż sprzętu, w taki sposób by wyróżnić widowisko od innych. Warto dodać, że stworzony przez niego wraz z Piotrem Wawrowskim (Peter Pain aka Tb Locke) DVJ set ukazał się w 4FunTV w programie, Selector” (Visual Show).
Od 2008 roku owocnie współpracuje z Szymonem Felkelem (www.saymoonstudio.com)- grafikiem, animatorem motion & sound designerem, który jest dla niego inspiracją.
GRAPHICAL LANDSCAPES
MICHAŁ MIERZWA (ANTISTATIC FAMILY)
PIOTR BEJNAR (MO’S FERRY)
CZAS TRWANIA: 1H
„Graphical Landscapes” to audiowizualny show inspirowany polskim krajobrazem. Fascynacja naturą stoi u podstaw projektu, który od początku rozwijał się dwutorowo. Muzyka powstawała równolegle z obrazem, przez co dźwięk i wizualizacje inspirowały się wzajemnie. Autorzy – zaskakując jeden drugiego – poprowadzili projekt w kierunku bardzo abstrakcyjnych, chłodnych, graficznych form. W pierwszej części live actu pojawiają się bezpośrednie rejestracje nadmorskich i leśnych krajobrazów, zarówno w obrazie jak i muzyce. W trakcie trwania występu jednak wideo sukcesywnie ustępuje miejsca graficznym kształtom i animacji, odgłosy natury zaś – muzyce elektronicznej. 
Michał Mierzwa – współzałożyciel audiowizualnej grupy Antistatic Family, od 2005 roku tworzy zarówno regularne sety VJ-skie, jak i zamknięte projekty w kooperacji z muzykami (m.in. Piotr Bejnar, An On Bast, Pavel Ambiont), działając na terenie całego kraju i poza nim (m.in. w Londynie, Berlinie czy Genewie). Z powodzeniem udziela się także na polu grafiki. Współtworzy studio kreatywne Uniforma; jest autorem elementów identyfikacji wizualnej dla TVP Kultura, realizowanego przez TVP2 Sopot Hit Festiwalu czy Festiwalu Filmów Krótkometrażowych Short Waves.
Piotr Bejnar – producent, live-performer, DJ, dźwiękowiec. Bez wątpienia jedna z najbardziej ekscentrycznych postaci na polskiej scenie klubowej. Eksperymentuje z nowatorskimi technikami grania na żywo, prezentując pełne spektrum wyszukanych brzmień. Nie ulega muzycznym modom, przyzwyczajeniom czy uprzedzeniom – wychwytuje brzmieniowe perełki z różnorodnych stylów elektroniki. Jego występy na żywo to improwizacja, do której zaprasza również publiczność, zachęcając ją do generowania dźwięków razem z nim. Minimalizując swój setup do trzymanego w ręku samplera czy iPhone’a(!), kontynuuje swój styl grania po „drugiej stronie”, tańcząc z ludźmi na parkiecie. Miłośnik jazzu i snookera.
Feelaz (Extension)
Feelaz (Extension) – rozpoczął swoją przygodę z muzyką elektroniczną w połowie lat 90. Na wakacjach w Londynie kupił pierwsze winyle i od tego czasu systematycznie powiększa swoją kolekcję. Dzięki pierwszym poznańskim imprezom po szyldem „Tresora” miał okazję poznać bogactwo muzyki techno. Początkowe lata jego działalności to przede wszystkim współpraca z klubami Centrala, Mo, Eskulap i ZEZ. W 2005 roku, w poszukiwaniu inspiracji i nowych dźwięków, przeprowadził się do Londynu. Tamtejsza scena i znakomite sklepy muzyczne pozwoliły mu rozwinąć jeszcze bardziej różnorodny styl. Muzyka, którą gra, wymyka się definicjom, bo po pierwsze: Feelaz nienawidzi nudy – dobiera więc różne stylistycznie imprezy – i po drugie: uwielbia mieszać gatunki i edukować publikę, nie zapominając jednak o zapewnianiu dobrej zabawy na parkiecie. Ma w swoim repertuarze najróżniejsze wariacje bassowego grania i połamanych beatów, micro house, minimal techno, elektronikę i downtempo – wszystko zależy od publiczności i miejsca, gdzie gra. Od2008 roku mieszka ponownie w Poznaniu, gdzie regularnie grywa i organizuje imprezy w najważniejszych klubach. Występował już w większości polskich klubów, miał także prezentować swoją wizję muzyczną za granicą (Niemcy, Anglia, Ukraina, Malta). Na przestrzeni lat grał u boku takich artystów, jak: Modeselektor, Si Begg, Daniel Bell/DBX, Luke Vibert, Akufen, Scuba, DJ Assault, Milanese, The Hacker, Jeff Mills, Neil Landstrumm, Surgeon, Skream & Benga, Bill Youngman, Damian Lazarus, Dapayk, DJ Maxximus, Dj Pete/Substance, dOP, Falko Brocksieper, Jazzsteppa, Jeff Samuel, Paul Brtschitsch, Shackleton, Synkro & Indigo, Tim Wright, Titonton Duvante, Tobias Schmidt, Adam Sky (ex-Adamski ) i wielu innych, co również jest odbiciem jego różnorodnego stylu miksowania.
RTS.FM
RTS.FM to międzynarodowa stacja internetowego radia, założonego w 2005 r. w Moskwie przez Dmitry Skripnikova. Projekt przeszedł długą drogę od skromnego bloga do sieci studiów na całym świecie (Moskwa, Berlin, Wiedeń, Chicago, Buenos Aires, Gniezno, Petersburg, Kijów, Charków, Subotica, Zurych). Na antenie usłyszeć można: deep, dub, detroit, tech-house, house, techno, minimal i szeroko rozumianą elektronikę. Polskie studio RTS.FM powstało dzięki determinacji kolektywu Szajse Records. Na żywo z Gniezna można było usłyszeć m.in. takich artystów, jak: Savas Pascalidis, Oliver Ton, Hubble, Interelektrika, Fetish i Zajac, Piotr Bejnara, Kuba Sojka, SLG, Sssixa, Bshosa, Mooryc, An On Bast. W RTS.FM gościła także większość DJ-ów polskiej sceny klubowej oraz rezydenci polskiego studia: Simone Passa, Rain, Inpulzz i Tube. Na imprezie otwierającej polskie studio RTS.FM, która odbyła się w legendarnym klubie Eskulap, można było zobaczyć m.in. Korablove, Rybe i Meshkova.  


Sprawdź inne wydarzenia @ Poznań

Vivisesja Festival 2011 Poznań

Perfect Son w KontenerART 23/08

Pt, 23 sierpnia 2019
godz: 20:00

Vivisesja Festival 2011 Poznań

Wosk Sound System All Night Long

Pt, 23 sierpnia 2019
godz: 23:00