Kraftwerk

Kraftwerk
Electronic Experimental
Kraj:
Niemcy
Miasto:
Dusseldorf

Kraftwerk istnieje już od końca lat 60. Dwaj studenci z Dusseldorfu Florian Schneider i Ralf Hüttner członkowie formacji Organisation wydali w roku 1970 album „Tone Float”. Grupa ta szybko została rozwiązana, a jej członkowie – założyciele zaprosili do współpracy Andreasa Hofmanna (instr. perkusyjne) Klausa Dingera (instr. perkusyjne, wokal) Michaela Rothera (gitara) i Eberharda Krahneumanna (bas) i już jako Kraftwerk rozpoczęli prace we własnym studiu, ochrzczonym Kling Klang.

Efektem nagrań był debiutancki album, zatytułowany po prostu „Kraftwerk”, który ukazał się w 1971 roku. Rok później, tym razem jako duet, wydali album „Krafwerk 2”, z charakterystycznym brzmieniem automatu perkusyjnego. Po serii dobrze przyjętych koncertów wrócili do studia, by w 1973 roku wypuścić płytę „Ralf And Florian”, która wbrew panującej wówczas estetyce popu, zmierzała jeszcze bardziej kierunku stechnicyzowanego, czystego, elektronicznego brzmienia. W 1975 roku na rynku ukazuje się krążek „Radio Activity”, koncept album dotyczący komunikacji radiowej (sample z tego wydawnictwa wykorzystał m.in. Africa Bambaata). Płyta wydana została w wersji angielskiej i niemieckiej i ugruntowała pozycję zespołu.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Dwa lata później na półki sklepów muzycznych trafia „Trans-Europe Express”, inspirowany podróżami koleją. W następnym roku grupa przypomina o sobie krążkiem „The Man Machine” (podczas trasy promującej ten album na scenie pojawiły się pamiętne roboty) i zamiera aż do 1981 roku, kiedy, wraz narodzinami nowej technologii, wydaje płytę „Computer World”. Chociaż singel „Computer Love” radzi sobie na listach bardzo dobrze, Kraftwerk milkną na kolejne pięć lat. W 1986 roku ukazuje się „Electric Cafe”.  W 1991 roku na rynek trafia kompilacja remixów „The Mix”, a w 1999 singel „Expo 2000”. W 2003 roku wydany zostaje album „Tour de France”.

Początkowo Kraftwerk inspirowali się niemiecką muzyką eksperymentalną końca lat 60., reprezentowanej prze takie zespoły, jak Can czy Tangerine Dream. Ich pierwsze nagrania powstały przy użyciu tradycyjnych instrumentów (organy, flet, skrzypce, gitara, perkusja), sukcesywnie zastępowano jej jednak instrumentami elektronicznymi (syntezatorami, a następnie także komputerami), a także tak nietypowymi źródłami dźwięku, jak np. licznik Geigera czy odbiornik radiowy. Efektem ich prac jest muzyka oparta na elektronicznych brzmieniach i mechanicznym beatcie, ale nie pozbawiona melodii.

Imprezy blisko Ciebie w Tango App →