Zbliża się koniec darmowego SoundClouda? AKTUALIZACJA

News

Plotki dotyczące nadchodzących zmian w serwisie okazały się prawdą. SoundCloud zaprezentował dziś płatną usługę Go. Na czym ona polega?

Pierwsza publikacja: 21.03.2016
Wiele wskazuje na to, że SoundCloud – jeden z pierwszych serwisów oferujących streaming muzyki i chyba nadal najważniejsze źródło niezależnej muzyki – wkrótce przejdzie gruntowną metamorfozę. O problemach finansowych i braku wyraźnych perspektyw na przyszłość mówiło się od dawna, więc duże zmiany są nieuniknione, by przetrwać na rynku. W ostatnich dniach pojawiło się światełko w tunelu – SoundCloud w końcu dogadał się z wytwórnią Sony Music, dzięki czemu jej muzyka wróci na serwery serwisu. W tym momencie SoundCloud ma już wszystko, by myśleć o konkurowaniu ze Spotify, Apple Music czy Tidalem – umowy z trzema największymi gigantami: Warner Music Group, Universal i Sony Music oraz ogromną bazę użytkowników (ponad 170 milionów).
Według nieoficjalnych informacji, w niedalekiej przyszłości SoundCloud ma stać się kolejnym serwisem oferującym muzykę na żądanie w modelu subskrypcyjnym. Z biznesowego punktu widzenia to krok w dobrym kierunku, mogący uchronić firmę przed bankructwem, ale jak przekonać użytkowników przyzwyczajonych do darmowego SoundClouda do płacenia 10 dolarów miesięcznie za dostęp? No i co z niezależnymi twórcami, publikującymi swoje prace w serwisie? Jeśli plotki okażą się prawdą, dzielenie się darmową, niezależną muzyką i dotarcie do słuchaczy będzie dużo trudniejsze…

AKTUALIZACJA 29.03.2016
SoundCloud zaprezentował dziś usługę Go, umożliwiającą dostęp do większej ilości muzyki, odtwarzanie w trybie offline oraz wolną od reklam. Usługę będzie można wypróbować za darmo przez 30 dni, po okresie testowym opłata miesięczna będzie wynosić 9.99 dolara.
W chwili obecnej usługa SoundCloud Go nie jest dostępna na terenie Polski.


Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →