Muzyka Zamilskiej w kampanii ekologicznej

News
Zamilska ekoelectro

Ruszyła kampania edukacyjna EkoElectro. Jej celem jest zwiększenie świadomości i wiedzy zwłaszcza  młodych ludzi na temat prawidłowego postępowania z elektrośmieciami. Za muzyczną stronę odpowiedzialna jest... Zamilska!

Głównym celem kampanii EkoElectro jest dotarcie z edukacyjnym przekazem do osób w wieku 20-30 lat, aktywnie korzystających z takich sprzętów, jak telefony komórkowe i tablety.

Wyzwaniem było zainteresowanie młodych ludzi tematem. Rozwiązaniem stało się stworzenie utworu muzycznego ze znaną i cenioną artystką muzyki elektronicznej – Zamilską. Na język nowoczesnej muzyki przełożona została „prośba od Planety o zaangażowanie i pomoc”. A wiadomość edukacyjna została wpleciona w interaktywną konwersację wokół muzyki odbywającą się w Messenger bot.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Kolejne stopnie kampanii i odkrywania utworu Zamilskiej

Odbiorcy zaproszeni są do Messenger bot reklamami, które ogłaszają nowy utwór EkoElectro Zamilskiej. Angażując się w bogatą wizualnie konwersację przez kilka dni, w zamian otrzymują kolejne ścieżki utworu. W trakcie rozmowy dowiadują się, co zrobić ze starym i nieużywanym już sprzętem elektronicznym i elektrycznym, aby efektywnie i bezpiecznie wykorzystać surowce, które można z niego jeszcze odzyskać. Uczą się, dlaczego istotne jest, aby oddawać je w określony sposób, co w wymiarze ekologicznym, ale również ekonomicznym zyskujemy poddając je recyklingowi lub utylizacji. Na koniec, po trzech dniach, otrzymują nowy cały nowy utwór artystki.

Zamilska ekoelectro

To bardzo ważne, żeby zwiększać wolumen elektrośmieci oddawanych przez konsumentów. Chcemy żyć w sposób wygodny, korzystać z dóbr cywilizacji. Jednak, aby móc zachować komfort życia i dobrostan ludzkości konieczne jest korzystanie z technologii i sprzętów w sposób odpowiedzialny, pozwalający chronić środowisko naturalne przed zniszczeniem. Dlatego szukamy sposobów na skuteczne dotarcie z przekazem kampanii dotyczącym tego ważnego tematu bezpośrednio  do użytkowników sprzętów  – podkreśla Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa

Zwiększanie świadomości ekologicznej

Dotarcie do grupy młodych odbiorców zapewnia angażujący, interaktywny format kampanii: specjalnie zbudowany BOT (w pierwszym etapie kampanii od 1 do 15 grudnia) oraz fanpage kampanii na Facebooku (w drugim etapie kampanii od 16-31 grudnia). Motywacją do wejścia w interakcję jest wirtualne spotkanie z Zamilską – artystką, która skomponowała specjalnie na potrzeby kampanii elektroniczny utwór EkoElectro.

Utwór EcoElektro jest oparty na motywie bijącego serca planety. To muzyczna próba przybliżenia nas do naturalnego rytmu, o którym często na co dzień zapominaliśmy w ostatnich dziesięcioleciach. To artystyczna forma przypominania o potrzebie zachowania tego rytmu, charakteryzującego świat przyrody, o który jako ludzie musimy bardziej bezkompromisowo dbać – również w swoich codziennych nawykach i działaniach – wyjaśnia Zamilska

zdjęcie główne: fot. Albert Zawada / Agencja Gazeta



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →