Zagraj na festiwalu Dawida Podsiadło

Materiały organizatora
Reklama

Dawid Podsiadło prezentuje FENOMEN – multidyscyplinarną platformę dla artystów w ramach swojego nowego festiwalu ZORZA.

Kilka miesięcy temu Dawid Podsiadło ogłosił start swojego nowego festiwalu ZORZA, który połączy muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Festiwal, który odbywa się w sześciu miastach w czasie nadchodzących wakacji. Bilety zostały całkowicie wyprzedane w pierwszych kilkunastu godzinach, oferując dwudniowe wydarzenia z zupełnie nowymi odsłonami doskonale znanych artystów, ale nie tylko…

Dziś w ramach festiwalu ZORZA wspierana przez T-Mobile, wystartował także FENOMEN – nowa inicjatywa, która ma na celu wsparcie muzycznych twórców oraz umożliwienie realizacji ich kreatywnych pomysłów w otaczających muzykę dziedzinach. Platforma współpracy twórców muzycznych i wizualnych daje również szansę na zdobycie czterech stypendiów o łącznej wartości 200 000 złotych.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Tak o FENOMENIE mówi Dawid Podsiadło:

„Dla mnie ZORZA to festiwal pierwszych razów pod wieloma względami. Po raz pierwszy odpowiadam za organizację tak dużego wydarzenia, po raz pierwszy tworzę album z innym artystą (pozdrawiam Kasia) i po raz pierwszy pozwalam sobie na wystąpienie w roli mentora.

Po ponad dekadzie spędzonej na scenie, wiem jak dużo zawdzięczam ludziom, których spotkałem na swojej drodze i jak wiele sprzyjających okoliczności pomogło mi w karierze.

Bardzo się cieszę, że dziś to ja mogę stworzyć kontekst i przestrzeń dla twórców, w której muzyka staje się punktem wyjścia do wielu kreatywnych działań.”

Materiały organizatora

Intensywne lato

Choć FENOMEN skoncentrowany jest na muzyce, będzie obejmował także trzy dodatkowe dziedziny – grafikę, wideo oraz fotografię. Został stworzony z myślą o tych, którzy czują, że właśnie teraz nadchodzi ich przełomowy moment.

W pierwszym etapie konkursu wyłonionych zostanie sześcioro muzyków/zespołów, którzy zasilą lineup ZORZY, dołączając tym samym do takich artystów jak Kaśka Sochacka, Kacperczyk czy Artur Rojek i zagrają koncerty na dedykowanej scenie w każdym z sześciu miast na festiwalowej trasie. A to jedynie przedsmak tego co oferuje FENOMEN.

Nie tylko muzyka

Następnie cała szóstka laureatów, pod okiem topowych producentów muzycznych nagra premierowe utwory, do których zwycięzcy pozostałych, wizualnych kategorii FENOMENU – video, fotografia i grafika – stworzą autorską oprawę składającą się z teledysków, sesji zdjęciowych oraz brandingu.

Wszystkie procesy twórcze będą odbywały się pod okiem fenomenalnych mentorów, którzy będą towarzyszyć wszystkim finalistom. Za część muzyczną FENOMENu będzie odpowiadał Dawid Podsiadło, a ponadto do współpracy zaprosił ekspertów w danych dziedzinach:

  • Nad fotografami będzie czuwać Dorota Szulc – fotografka młodego pokolenia, działająca przede wszystkim w obszarach fotografii mody oraz reklamowej. Rozwija się również w branży muzycznej i kulturze. Stworzyła kilka świetnie przyjętych okładek magazynów i albumów, od niedawna działa także jako reżyserka.
  • Od strony projektowania graficznego ekspertem będzie Bartłomiej Walczuk z OSOM Studios. Designer i Art Director wyspecjalizowany w brandingu, typografii i okładkach wydawnictw muzycznych. Doświadczenie, które zdobywał w prestiżowych agencjach, z wieloma sukcesami na koncie, przeniósł do świata entertainmentu i muzyki. W OSOM Studios łączy te światy i kompetencje, tworząc visual storytelling dla osób i marek.
  • Artyści wideo będą mogli współpracować z Danielem Jaroszkiem, reżyserem i fotografem, twórcą filmu „Johnny” czy teledysku „Trofea” Dawida Podsiadły. Doświadczenie zdobywał w reklamie, pracując dla największych światowych marek.

Założeniem FENOMENu nie jest chwilowa ekspozycja twórców, lecz stworzenie czegoś, co zostanie na dłużej – jako efekt połączenia talentu, współpracy i kreatywności.

Jak działa FENOMEN?

Program jest realizowany w formule otwartego naboru (open call) i skierowany zarówno do debiutantów, jak i twórców, którzy są w branży muzycznej i kreatywnej od lat. Organizatorzy poszukują sześciu fenomenalnych muzyków/zespołów z autorskim repertuarem, sześciu grafików, sześciu fotografów oraz sześciu reżyserów lub twórców wideo.

Zgłoszenia przyjmowane są za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie FNOMN.ART oraz krótkiego materiału wideo z hashtagiem #FENOMEN (TikTok, Instagram Reels, YouTube Shorts) do 8 maja bieżącego roku. Zgłoszenia są otwarte dla wszystkich od 16. roku życia – bez górnej granicy wieku.

Selekcję uczestników przeprowadzi specjalnie powołana rada programowa oraz jury złożone z mentorów reprezentujących każdą z kategorii. Procedura wyboru finalistów została stworzona z myślą o zapewnieniu transparentności oraz wysokiego poziomu merytorycznego oceny. Następnie wybrani uczestnicy zostaną objęci specjalnym programem mentoringowym, prowadzonym przez wcześniej wspomnianych ekspertów i wezmą udział w dedykowanych warsztatach, podczas których połączą muzykę z elementami wideo, fotografią oraz grafiką.

Nagrody

Efekty wszystkich działań twórczych zostaną zaprezentowane w sierpniu, tuż przed zakończeniem festiwalu. To wtedy publiczność zdecyduje, kto z szóstki finalistów w każdej z kategorii otrzyma Główną Nagrodę. Na każdego z czterech zwycięzców czeka Stypendium o wartości 50 000 złotych oraz inne, fenomenalne nagrody od Organizatorów i Patronów Festiwalu.

Pierwszą z ogłoszonych, specjalnych nagród jest absolutnie wyjątkowa możliwość zagrania supportu na kolejnej trasie Dawida Podsiadło!

Szczegóły dotyczące harmonogramu konkursu, zasad udziału oraz nagród dostępne są na stronie internetowej projektu: WWW.FNOMN.ART


Partnerzy festiwalu ZORZA wspierana przez T-Mobile:
​​Tytularnym partnerem ZORZY jest T-Mobile, który obejmując festiwal mecenatem, stawia kolejny krok w zbliżaniu ludzi poprzez najbardziej uniwersalny język świata – muzykę. Mecenasem festiwalu jest także Allegro, wiodąca platforma e-commerce, która w swoim DNA wpisane ma tworzenie przestrzeni dla wyjątkowych inicjatyw. Oferują swoim Klientom nie tylko zakupy, ale także dostęp do ekskluzywnych doświadczeń. Partnerem finansowym został Credit Agricole, kontynuując swoją wieloletnią współpracę z Dawidem i angażując się w jego kolejny projekt artystyczny.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →