Sukces zbiórki na antologię ”30 lat polskiej sceny techno”
Zbiórka na pierwszą w historii antologię polskiej kultury techno dobiega (szczęśliwego) końca.
Zrzutka społeczności klubowej
Zbiórka na 700-stronicową książkę o polskiej scenie techno na przełomie 30 lat, na którą od miesiąca prowadzona jest zbiórka, okazała się wielkim sukcesem! Już w ubiegłym tygodniu osiągnięty został wymagany pułap 30.000 zł, a w tym tygodniu pojawiły się kolejne kwoty.
Wydawnictwo Krytyka Polityczna docenia wkład klubowiczów w zbiórkę i przekonuje, że w przypadku 106% (na ten moment) osiągniętych wpłat , do książki będą mogły być dodane dwa dodatkowe teksty.
Seria miksów promujących 30 lat polskiej sceny techno
Antologia pod redakcją Radka Tereszczuka, Artura Wojtczaka i Łukasza Krajewskiego wspierana jest obecnie przez serię miksów ( od ambientu po techno) dokumentujących brzmienie czasu opisanego w esejach z książki ( Mic Ostap, Gerhard). Są też miksy DJ-ów, którzy finalnie w książce się nie znaleźli.
DJ ELI [30 lat polskiej sceny techno]
Wyśmienity, euforyczny miks oscylujący wokół UK Hard Core i breakbeat zaprezentowała DJ Eli (Eliza Krakówka) z Radia Kapitał. Znajdziecie tu takie rave’owe hymny jak „Sweet Harmony” Liquid, „I’m Gonna Get You” Bizzarre Inc. czy hip-house’owy klasyk „This Is Acid” Maurice. Idealna dawka energii na ten trudny czas!
DJ Gerhard [30 lat polskiej sceny techno]
Jednym z legendarnych klubów w historii była zdecydowanie Piekarnia. Atmosfera podczas imprez z cyklu Love Bomb! Była nadzwyczajna. Fajnym aspektem był fakt, że mogłem grać i house i techno. Dziś jest przeważnie tak, że słuchasz i grasz albo jednego, albo drugiego gatunku. Tłum imprezowy był rewelacyjny, zawsze pełen euforycznych reakcji, z krzykami, rękoma uniesionymi do góry. To był czas bez telefonów, więc i siłą rzeczy zdjęć i filmików z tego czasu jest mniej. Ale może toi dobrze?
Mimo, że nie jestem fanem płyt nazbyt komercyjnych, to utwór Cafe Del Mar na końcu był zwyczajnie za dobrym, by go nie zagrać. Przy tej płycie klub wręcz eksplodował i mam ciarki na samo wspomnienie tych momentów! Posłuchajcie tego miksu z 1999, a więcej opowieści i historyjek znajdziecie w moim eseju w książce!
DJ TRAH [30 lat polskiej sceny techno]
Bardzo ciekawy miks house’owy zaprezentował reprezentujący Śląsk DJ TWINN oraz DJ Trah z Warszawy – Andrzej Serwach związany był w latach w latach 2000-2005 m.in. z agencją Tribaseline i klubem Lokomotywa.
Jak podsumowuje Trah – w swoim miksie starał się zebrać esencję stylu z początku lat dwutysięcznych. Jest zagrany w tempie 130-132 BpM. Muzyka house miała wtedy mocniejsze brzmienie, podchodzące pod współczesny tech-house.
Naczelną ideą było wymieszanie stylów. Grając w Lokomotywie miałem w didżejskim case’ie zarówno płyty house, jak i techno. Zresztą dziś należałoby odczarować to pojęcie, bowiem sama etykietka techno zawiera w sobie tak naprawdę nie tylko sound Detroit, ale i house. Szkoda, że obecnie ta międzygatunkowość jest tak rzadkim zjawiskiem podczas grania w klubach
podkreśla DJ Trah.
Podobnie jest zresztą z samą książką: „techno” użyte w tytule jest umownym mianownikiem wielu stylów muzyki tanecznej opisanych w tej antologii. Przekonaliście się zresztą o tym czytając felieton Berta, jaki niedawno publikowaliśmy.
30 lat polskiej sceny techno. O autorach
– Radosław Tereszczuk, rocznik ’79, z Ursynowa, obecnie Śródmieście. Poeta, muzyk, teoretyk i pionier sztuki opartej o technologie. Szara eminencja warszawskich parkietów. Od połowy lat 90 przetańczył niemal każdą imprezę w mieście. Pierwszy koncert zagrał w 1996. Wynalazca, ekspert i konsultant w obszarach takich jak informatyka, telekomunikacja, statystyka, uczenie maszynowe, genetyka i fizyka. Po godzinach rozwija projekt badawczy nowej klasy języków programowania opartej na autorskich odkryciach z zakresu matematyki grafów.
– Łukasz Krajewski (ur. 1989 w Białymstoku), ukończył filozofię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Warszawskim. Wywiady, tłumaczenia i teksty krytyczne publikował na łamach Glissanda, Elewatora, Wakatu i Kukbuka. Mieszka i pracuje w Warszawie.
– Artur Wojtczak, niestrudzony ambasador kultury klubowej w Polsce, dziennikarz-freelancer związany m.in. z magazynami; Muno, Rytmy, Electronic Beats Polska , Laif, Noizz. Prowadzi autorskie felietony o nowościach z polskiej sceny klubowej: House-Nation Poland oraz Clubland Polska. Publikuje również zagranicą – m.in. dla Mixmag UK, Pulse Radio i Only Techno. Członek Akademii Fonograficznej przyznającej nagrodę Fryderyk. Rzecznik prasowy i Communications Director Instytut Festivalu.