Steve Aoki – samozwańczy futurysta i król muzycznego NFT
Podczas ostatniego eventu Gala Music popularny DJ i producent EDM Steve Aoki powiedział, że zarobił w ostatnim czasie z NFT więcej niż z muzyki przez ostatnie 10 lat. Sprawdźcie szczegóły!
NFT – nowy rynek zbytu
Sprawą sukcesu Steve’a Aoki’ego zainteresowały się nie tylko portale i czasopisma muzyczne, ale również te komputerowe, lifestyle’owe i plotkarskie. Popularny DJ nie jest nowy w NFT, ponieważ od kilku lat działa na rzecz popularyzacji tej platformy oraz chce, aby aktywa zmieniły przemysł muzyczny.
Przypomnijmy – NFT to unikalne tokeny, które istnieją w łańcuchu bloków, takim jak Ethereum lub Solana. Mogą wskazywać na własność obrazu, utworu muzycznego, a nawet fizycznego zasobu. Rynek NFT eksplodował w ciągu ostatniego roku, a teraz jest to branża warta wiele miliardów dolarów.
Steve Aoki o swoim NFT (CNBC)
Aoki jest również fanem Gala Games oraz jej najnowszej platformy – Gala Music. Wygłosił otwierające przemówienie na prywatnym wydarzeniu Gala Music w Forum w Inglewood w Kalifornii 10 lutego, które rozpoczęło się indywidualnymi pytaniami i odpowiedziami. Dyrektor operacyjny Gala Games – Sarah Buxton mówiła o grach i muzyce, a następnie producent BT, zaprezentował swoje nowe NFT – Orbs. Po części poświęconej przemówieniom odbyły się występy na żywo zespołów: H.E.R., BT, Kings of Leon, 3lau i samego Aokiego.
Steve Aoki – „moje dochody z muzyki pochodzą w 95% z koncertów”
W swoim Q&A Aoki nazwał siebie futurystą. Powiedział, że wierzy, że NFT naprawdę zmieni przemysł muzyczny, który obecnie oferuje artystom marne dochody z tantiemów. Aoki powiedział, że jego występy na żywo prawdopodobnie stanowią 95% jego dochodów z muzyki.
Gdybym nie był DJ-em… musiałbym znaleźć pracę. W obecnym modelu ekonomicznym tantiemy nie są nawet warte świeczki. Jeśli miałbym się naprawdę załamać, Zarobiłem więcej pieniędzy z NFT niż w muzyce przez ostatnie 10 lat. Swoją drogą – byłem o wiele bardziej niezorientowany w muzyce. Jednym z powodów, dla których NFT są tak fajne, jest to, jak bardzo one są uzależnione od społeczności, które je tworzą i wspierają. Ponieważ muzyczne NFT stają się coraz bardziej częścią tego, jak integrujemy i wspieramy artystów, wytwórnie będą musiały zrobić coś więcej niż tylko dodać utwór do listy odtwarzania
– powiedział Aoki.
Steve Aoki – Ultra Music Festival 2013
Sprawdź także
Pomnik czy problem? Czy Drumcode wyznacza jeszcze jakieś trendy?

Brian Eno oraz Nils Frahm wrogo nastawieni do NFT

„To jedno, wielkie oszustwo.” Strona NFT pod ostrzałem za sprzedaż muzyki bez uprawnień

NFT – przyszłość muzyki właśnie nadeszła? – wywiad z Łukaszem Poleszakiem

Sprawdź także

Pomnik czy problem? Czy Drumcode wyznacza jeszcze jakieś trendy?

Brian Eno oraz Nils Frahm wrogo nastawieni do NFT

„To jedno, wielkie oszustwo.” Strona NFT pod ostrzałem za sprzedaż muzyki bez uprawnień
