Stawki za streaming dla autorów i wydawców piosenek idą w górę

W trwającej walce o stawki tantiem na największych światowych platformach streamingowych zwycięstwo odnieśli artyści.
Muzycy zarobią więcej na streamingach
Amerykańska Rada ds. Praw Autorskich podtrzymała swoją wcześniejszą decyzję dotyczącą górnej stawki opłat za streaming utworów, która zwiększyła procentowy udział przychodów z serwisów streamingowych przeznaczanych na prawa do utworów w USA z 10,5% do 15,1%.
W 2019 roku Spotify, Amazon, Google, Pandora i inne serwisy streamingowe (z wyjątkiem Apple Music) odwołały się od podwyżki stawek wywalczonej w 2018 roku przez NMPA i NSAI, która podniosła honorarium za streaming mechaniczny z 10,5% do 15,1% w latach 2018-2022. W związku z tym odwołaniem właściciele praw autorskich otrzymali niższą stawkę w czasie trwania remandingu. Proces o CRB IV, który określa skalę płatności na lata 2023-2027, rozpoczyna się jeszcze w tym roku.

Stawki idą w górę
W różnych punktach Spotify argumentowało, że w zasadzie nie sprzeciwia się wzrostowi honorarium, ale przyznało, że ma problemy z niektórymi technicznymi aspektami obowiązkowej licencji. Wielu wydawców i dziennikarzy twierdziło jednak, że Spotify już wcześniej sprzeciwiało się podniesieniu stawek. Kiedy CRB zaczęło rozważać płatności na lata 2023-2028, Spotify ponownie zaproponowało stawkę 10,5%.
Ten werdykt jest niejednoznaczny. Dobra wiadomość jest taka, że twórcy piosenek otrzymali 15,1% honorarium, które wywalczyliśmy cztery i pół roku temu. Złą wiadomością jest to, że definicja „usług wiązanych” i całkowitych kosztów treści jednego z poziomów stawek za streaming nie były tym, czego chcieliśmy. Skupimy się ponownie na kolejnym postępowaniu CRB, które już się toczy. Wraz z National Music Publisher’s Association (NMPA) prosimy o dalsze podwyżki w przyszłości
– skomentował sprawę Dyrektor wykonawczy NSAI, Bart Herbison.
Sprawdź także
„To jedno, wielkie oszustwo.” Strona NFT pod ostrzałem za sprzedaż muzyki bez uprawnień

Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify

Aplikacja, która zapłaci artystom więcej niż inni? Poznajcie Marine Snow

Sprawdź także

„To jedno, wielkie oszustwo.” Strona NFT pod ostrzałem za sprzedaż muzyki bez uprawnień

Amerykański Związek Muzyków i Pracowników Branżowych rozpoczyna kampanię Justice at Spotify
