Spotify ze swoim własnym Clubhouse’em
Popularna platforma streamingowa Spotify ogłosiła przejęcie firmy, która stworzyła aplikację Locker Room.
Spotify poszło na zakupy
Locker Room pojawił się w 2020 roku. Uruchomiona przez Betty Labs aplikacja skierowana do kibiców sportowych, umożliwia im rozmowy audio w czasie rzeczywistym. Wśród ostatnich gości, jacy pojawili się w Locker Room byli m.in. Elon Musk, Mark Zuckerburg i założyciel Spotify, Daniel Ek. Według serwisu The Verge, to właśnie ten ostatni nabył firmę Betty Labs, która stworzyła aplikację.
Tym samym streamingowy gigant wchodzi w nowy segment rynku serwisów społecznościowych. Spotify zamierza pozostawić Locker Room jako odrębną aplikację, przy czym szykuje zmianę jej nazwy oraz przygotowuje wersję na Androida (Locker Room jest dostępny na razie tylko na system iOS). Jednocześnie Spotify nie wyklucza wykorzystania u siebie poszczególnych funkcjonalności zakupionej aplikacji.
Fot. materiały prasowe
Spotify – najbardziej popularny serwis muzyczny na świecie
Spotify na koniec 2020 roku posiadał 345 milionów użytkowników, z czego 155 milionów to abonenci kont premium. Liczba płacących użytkowników wzrasta co roku o 11 milionów. Ostatnio platforma zapowiedziała podwyżki cen abonamentów na 25 światowych rynkach.