Selekcja: Topek. „Guilty pleasure? Na scenie nie ma wstydu”
Do cyklu Selekcja postanowiliśmy zaprosić postać, której szczególnie bliskie są brzmienia muzyki house, zwłaszcza z pogranicza melodic, deep i progressive. Przed Wami Topek i jego wybory!
Pochodzący z Poznania DJ i producent znalazł wygodną dla siebie przestrzeń gdzieś na przecięciu melodic, deep i progressive house’u. Nie oznacza to jednak, że brzmienie jego nagrań czy setów jest repetytywne i schematyczne. Topek lubi uciec w niespodziewaną stylistykę i zaskoczyć eksperymentami.
Na próżno szukać u niego schematyczności. Do swoich – wydawać by się mogło – „wypieszczonych” produkcji, Tomasz Tokarz raz po raz wpuszcza nieco brudu w postaci ciężkiego, groźnie pomrukującego basu, ale i mnóstwo przestrzeni.
To właśnie wspomniana przestrzeń charakteryzuje utwory Topka, co sprawia, że jego numery aż proszą się by wybrzmieć na wielkich, outdoorowych imprezach. Skojarzenia z Mathame i Artbat oraz innymi reprezentantami wytwórni Afterlife są tu jak najbardziej na miejscu.
Topek. Bez stylistycznych ograniczeń
W nagraniach Topka, którym stylistycznie bliżej do brzmienia z pogranicza wspomnianego melodic i progressive house’u, pobrzmiewa fascynacja techno. W przeszłości, Tokarz nie stronił zarówno od surowych dźwięków, jak i – co ciekawe – od sporo spokojniejszych, „eleganckich” produkcji z okolic deep house/downtempo.
Przegląd jego dorobku na profilu w serwisie Soundcloud, to przejażdżka po rozmaitych gatunkach, co pokazuje jak szeroki jest wachlarz inspiracji poznańskiego artysty. Niezależnie od obranego kursu – bliżej lub dalej oscylującego wokół house’u – Tokarz dba o to, by jego nagrania były dopieszczone w każdym calu. Pod kątem produkcji Topek nie uznaje taryfy ulgowej.
Topek. Wydawnicze plany
Lata konsekwnetnego rozwijania warsztatu zaprowadziły Tokarza do wydawniczych sukcesów, których ujrzą światło dzienne w najbliższych miesiącach. Warto tu wspomnieć m.in. o zbliżającej się wielkimi krokami premierze EPki Nablus, która ukaża się nakładem hiszpańskiej oficyny Chrom Recordings. 15 marca rozpocznie się pre-order wydawnictwa w serwisie Beatport, a dwa tygodnie później, 29 marca, EPkę będzie można odsłuchać w całości. To nie koniec. 14 maja sumptem Polyptych Records pojawi się kolejna EPka Topka zatytułowana I Had a Dream.
Topek. Z audycją w Ibiza Global Radio
Prócz producenckiego zacięcia i doświadczenia (w przeszłości wydawał m.in. dla HouseFactorya Records, Oh So Coy Recordings, Luzztro Records czy Doin Work Records), Topek rozwija muzyczną pasję na innych frontach. W przeszłości prowadził audycję Electro City na falach Good Time Radio oraz Electronic Exultation na antenie najslynniejszego radia klubowego świata – Ibiza Global Radio. Razem z Sebastianem Oscilla, Nathanem Polem oraz Pequeno współtworzył projekt Electronic Exultation, a jako DJ jest rezydentem poznańskiego House Szkolna.
Topek – Selekcja
Mając na uwadze tak obszerne CV, postanowiliśmy zaprosić Topka do cyklu Selekcja. Sprawdźcie jego wybory!
Ostatni utwór/album, który kupiłeś
Monolink – Return to OZ (Artbat Remix)
Monolink – Father Ocean (Ben Bohmer Remix)
Monolink – Sirens (Patrice Baumel Remix)
Trzy na raz, bo to vinyl edition. 🙂
Pierwszy utwór/album, który kupiłeś
Jeny, to było tak dawno, że nie pamiętam! Ale zakładam, że coś Prydy.
Utwór, który nigdy nie opuszcza Twojej torby z płytami/pendrive’a
Rodriguez Jr – Chain Reaction
Ulubiony utwór grany do znudzenia na początku kariery
Pjanooo 🙂
Utwór, który jest w stanie poderwać najbardziej oporny tłum
Jest kilka, ale zawsze trzymam w rękawie numer z odpowiedzi do poprzedniego pytania 😉
Ulubiony utwór, który grasz w ciągu ostatnich 2-3 miesięcy
Mało tego grania w ostatnich miesiącach .. ale postawiłbym bym na Becuz Matthiasa Meyera.
Utwór ulubionego producenta
Trudne pytanie. Nie mam jednego ulubionego producenta i jednego ulubionego utworu. Naprawdę nie jestem w stanie na to pytanie odpowiedzieć jednym tytułem, bo po chwili chciałbym go zmienić albo dodać inny.
Ulubiony utwór na otwarcie setu
HVOB – Panama
Ulubiony utwór na zamknięcie setu
Hmm, w zależności od sytuacji, czy ktoś gra po mnie czy nie, i która to godzina… 🙂
Utwór na powrót z imprezy nad ranem
Twinkle, Twinkle, Little Star!
Utwór celebrujący poranek bez kaca
Zdecydowanie Hot Since 82 – Yourself
Utwór, na którego prośbę o zagranie akurat się zgodziłeś
Zabrzmi to strasznie, ale generalnie staram się kulturalnie odmawiać. Podchodzę do wszystkich występów jak do podzielenia sie ze słuchaczami moimi myślami, przeżyciami i spędzam sporo czasu na ułożeniu seta, by była to spójna całość i historia. Sam idąc na występ innego artysty oczekuję żeby pokazał siebie, a nie mnie, i to, co ja bym chciał usłyszeć. Myślę, że nie byłoby to całkowicie moje, gdybym ulegał prośbom publiki. Może to egoistyczne, nie mnie oceniać, ale moim zdaniem właśnie to jest piękne w sztuce, że artysta może w pełni zaprezentować to, co go w danej chwili trapi, nurtuje czy bawi.
Guilty pleasure, którego nie masz oporów, by grać
Brak, na scenie nie ma wstydu!
Trzy utwory, które definiują moją selekcję
Rodriguez Jr. – Chain Reaction
Argia – Karma Komba
Topek – The Law
Album, który lubisz, a który nie ma nic wspólnego z tym, co grasz lub tworzysz
Eric Clapton – Layla and Other Assorted Love Songs