Selekcja: FANSTRØM dla Muno.pl
Dzień dobry! Dziś do naszego kącika selekcjonerskiego zaprosiliśmy wyjątkowego gościa. Producenta i didżeja ambientalnego techno pochodzącego ze stolicy Argentyny, w którego żyłach płynie polska krew. Gama muzyki zaprezentowanej przez argentyńskiego artystę jest bardzo szeroka i eklektyczna. Znajdziecie tu inspiracje do najbliższej imprezy, a także na soundtrack do dalekich podróży. Panie i Panowie - Ignacio Werthein, znany jako FANSTRØM.
FANSTRØM – z Buenos do Kato
Co ma wspólnego Paolo Dybala i Ignacio Werthein? Obaj pochodzą z Argentyny, urodzili się w roku 1993 oraz posiadają polski paszport! W okresie międzywojennym pradziadkowie Ignacio oraz popularnego piłkarza wyemigrowali z Polski do Argentyny. Choć sam artysta w języku przodków nie mówi, tak możliwość powrotu do Polski była dla niego bardzo wzruszająca.
Ignacio Werthein działa pod aliasem FANSTRØM od 2015 roku. W 2017 dołączył do kolektywu i oficyny T4F Records, która promuje twórczość lokalnych artystów argentyńskiej sceny techno. W 2019 przeniósł się z Buenos Aires do Berlina. Jego pierwszy europejski występ miał miejsce w tym samym roku w katowickim INQbatorze – to również była jego pierwsza w życiu wizyta w kraju przodków. Dwa lata później powrócił do Katowic, gdzie zagrał w klubie SiXa. Na okładce jego mini-wydawnictwa Bruma de Otoño znalazło się zdjęcie zakładu przemysłowego mieszczącego się w zabytkowej śląskiej dzielnicy Nikiszowiec.
Kiedy umysł wędruje bez końca i trudno mu zachować spokój, człowiek poszukuje środków, aby uzyskać ukojenie. Czasami jest to przekazywane w formie dźwiękowej opowieści. Bruma de Otoño jest taką opowieścią, która uosabia ten niepokój myśli, zapraszając słuchacza do eksploracji różnych stanów emocjonalnych. Solidny groove i acidowe linie pobudzą ciało, podczas gdy potężna atmosfera poprowadzi umysł w nieprzewidywalne i głębokie podróże – tak zapowiada swoje wydawnictwo
Twórczość FANSTRØMA to przede wszystkim mocne i szybkie brzmienie techno, otulone w ambientalnych połaciach i industrialnych dźwiękach. Jest to styl dość przypominający muzykę Błażeja Malinowskiego. Poza muzyką klubową, argentyński producent jest bardzo mocno zainteresowany gitarowym brzmieniem. Wychowywał się na legendarnym argentyńskim zespole Soda Stereo (z równie charyzmatycznym wokalistą Gustavo Ceratim) oraz psychodelii z lat 70. Słuchając tej muzyki ma się wrażenie, że jest to idealne tło podczas podróży po Patagonii. Te inspiracje słychać w muzyce FANSTRØMA, bowiem jego twórczość ma nie tyle co przestrzenny charakter, co jest również eklektyczna.
FANSTRØM od kilku miesięcy na swoim soundcloudzie prowadzi serie strømcast, gdzie wrzuca ciekawe i rozbudowane sety.
FANSTRØM – selekcja dla muno.pl
Ostatni utwór/album, który kupiłeś
Skee Mask – Compro
Pierwszy utwór/album, który kupiłeś
The Allman Brothers Band – Eat a Peach
Utwór, który nigdy nie opuszcza Twojej torby z płytami/pendrive’a
Gecko – Just Close Your Eyes
Ulubiony utwór grany do znudzenia na początku kariery
Janice – AA (Silent Reflection – Cleric Remix)
Utwór, który jest w stanie poderwać najbardziej oporny tłum
Floorplan – Never Grow Old
Ulubiony utwór, który grasz w ciągu ostatnich 2-3 miesięcy
Planetary Assault Systems – Say It
Utwór ulubionego producenta
Rødhåd – The Wall – Béton Brut
Ulubiony utwór na otwarcie setu
Out of Place Artefacts – Dementor
Ulubiony utwór na zamknięcie setu
Die Selektion – Dust
Utwór na powrót z imprezy nad ranem
Neu! – Leb Wohl
Utwór celebrujący poranek bez kaca
The War on Drugs – Red Eyes
Utwór, na którego prośbę o zagranie akurat się zgodziłeś
Belocca – Some Lovin’
Guilty pleasure, którego nie masz oporów, by grać
Elad Magdasi – Galactic Tools (Daito & Emag Emuser Remix)
Trzy utwory, które definiują Twoją selekcję
Fadi Mohem & Rødhåd – 210407.1
Blew Onion – Luncheonmeat
Stef Mendesidis – Stalker
Album, który lubisz ale nie ma nic wspólnego z tym, co grasz lub tworzysz
Neu! – 75