Ruszyła kapania na rzecz ulg rządowych dla sektora muzycznego

News
Fot. SMIA #WeMakeEvents z kampanią wspierającą brytyjski sektor muzyczny

Organizacja #WeMakeEvents ogłosiła nową kampanię, której celem jest zwrócenie uwagi rządowi Wielkiej Brytanii na problemy sektora muzycznego dotkniętego przez pandemię COVID-19.

Przed ogłoszeniem budżetu przez rząd 3 marca, organizacja #WeMakeEvents rusza z kampanią The Government Can’t See Us, Can You? To jasny i czytelny sygnał dla rządu, by ten na poważnie podszedł do tematu sektora gospodarki rozpaczliwie nawołującego o pomoc. Do udziału w kampanii zaproszeni są wszyscy freelancerzy i pracownicy firm zajmujących się wydarzeniami muzycznymi, które zostały poważnie dotknięte przez COVID i do dzisiaj nie otrzymały wystarczającej pomocy od rządu.

#WeMakeEvents – „Rząd nas nie widzi, a Ty?”

Kampania kieruje prośbę do społeczeństwa o wyrażenie swoich opinii w mediach społecznościowych. Nie omieszkano również wyartykułować punktu nawołującego o… odezwanie się do lokalnych parlamentarzystów. Działanie to ma z założenia skuteczniej nawoływać rząd do zajęcia bardziej jasnego w sprawie stanowiska.

Biletomat.pl

Kup bilet na dowolny koncert lub imprezę!

Znajdź Bilety

Bezpieczne i proste zakupy

Fot. WME

Fot. WME

Co bardzo ważne, kampania ma na celu zwrócenie uwagi na osoby pracujące w sektorze organizacji wydarzeń muzycznych. Świadectwa ludzi, którzy na co dzień pracują przy festiwalach i  koncertach, mają dodatkowo zwrócić uwagę rządu na zaistniałe problemy.

#WeMakeEvents. Drastyczne dane

Organizacja #WeMakeEvents wezwała w otwartym liście kanclerza rządu brytyjskiego Rishiego Sunaka do „powstrzymania destrukcji sektora, poprzez uznanie negatywnego wpływu pandemii na organizacje wydarzeń na żywo, wsparcie osób i firm, aby te mogły przetrwać i zaangażowania się w sektor w celu opracowania planu ponownego otwarcia, w tym wspieranego przez rząd ubezpieczenia”.

Przeprowadzone w tym roku badanie wykazało, że 93 procent osób fizycznych i przedsiębiorstw działających w łańcuchu dostaw wydarzeń na żywo doświadczyło drastycznego spadku dochodów w wyniku pandemii. 65 procent z nich odnotowało spadek o ponad 50 procent, natomiast 30 procent  nich spadek o ponad 90 procent.

Ponadto wykazano, że 50 procent osób z sektora muzycznego musiało podjąć się innej pracy. Jedna trzecia z nich rozważa całkowitą zmianę branży tudzież już całkowicie z niej zrezygnowała. 43 procent firm zajmujących się sektorem organizacji wydarzeń na żywo twierdzi, że nie ma wystarczających środków, aby przetrwać do lata. Sprawia to, że sektor wydarzeń na żywo jest jednym z najbardziej dotkniętych pandemią.



Polecamy również


Imprezy blisko Ciebie w Tango App →